AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:53 #21 Skrevet tirsdag kl 19:53 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og likevel klager uføre på dårlig råd ? Når man leser utbetalingene her så kan man lure! Og likevel vil uføre nå ha feriepenger 😂😂.... Anonymkode: 9ae37...cbc Jeg og partner er begge ufør. Begge har frikort allerede grunnet legetimer, medisiner og fysio. Det koster å ha tilrettelagt hjem, bredere dørsviller alt på en flate, spesialbestikk, isposer, varmeposer, smertestillende, bil, leie av scooter når han skal gå langt. Svingputer, tempurputer, tempurmadrasser, løftestol, greppinne, sokkepåtaker, spesialisert fra ortoped og spesialsko også fra ortoped. Det koster å kjøpe varmesokker, varmehansker, varmevest og andre hjelpemidler som må til bare for å fungere. Det er sykt mange små og store ting som kronisk syke må betale for som friske slipper. Måtte du aldri måtte finne ut av disse tingene. Anonymkode: 9f5fd...b1e 10 5 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:54 #22 Skrevet tirsdag kl 19:54 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og likevel klager uføre på dårlig råd ? Når man leser utbetalingene her så kan man lure! Og likevel vil uføre nå ha feriepenger 😂😂.... Anonymkode: 9ae37...cbc La oss åpne skuffen og ta fatt i en teskje. Er du med så langt? De som har så høy trygd hadde også langt mere utbetalt enn deg når de var i arbeidlivet. Og jeg venter også på kildene dine som bekrefter at vi som er uføretrygdet mener at vi burde ha feriepenger. Anonymkode: d0f51...3dd 11 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:57 #23 Skrevet tirsdag kl 19:57 Jeg får rundt 25.000 utbetalt i juni. Anonymkode: 2e790...5af
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:01 #24 Skrevet tirsdag kl 20:01 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Og likevel klager uføre på dårlig råd ? Når man leser utbetalingene her så kan man lure! Og likevel vil uføre nå ha feriepenger 😂😂.... Anonymkode: 9ae37...cbc Vil uføre ha feriepenger, i tillegg til 12 måneder med utbetalinger og trekkfrie i juni? Det har jeg faktisk ikke hørt. Individuelt om man har dårlig råd, men i juni med trekkfri og tilbakebetaling blir det jo litt høyere ja. Anonymkode: 32d26...ddd 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:02 #25 Skrevet tirsdag kl 20:02 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og likevel klager uføre på dårlig råd ? Når man leser utbetalingene her så kan man lure! Og likevel vil uføre nå ha feriepenger 😂😂.... Anonymkode: 9ae37...cbc Ja, for dette gjelder jo alle oss uføre… not 🥴🥴 de summene som nevnes her kan jeg bare drømme om. Fant dessverre sent ut hva jeg skulle bli og ble skadet midt i utdannelsen som endte med uføretrygd med minstesum i mnd. Det er mange som er uføre med disse summene, gjerne oss som ønsker feriepenger også.. Anonymkode: 9dbcd...af0 2 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:11 #26 Skrevet tirsdag kl 20:11 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Og likevel klager uføre på dårlig råd ? Når man leser utbetalingene her så kan man lure! Og likevel vil uføre nå ha feriepenger 😂😂.... Anonymkode: 9ae37...cbc Juni er skattefri for uføre. Vel fortjent ❤️ Vet du ikke hvordan feriepenger fungerer? Det er ikke noe mer hokus pokus enn tvangssparing fra arbeidsgiver. Trodde du det var penger man fikk ekstra 😂 I og med du ler? Anonymkode: db9aa...b98 6 3
Catch22 Skrevet tirsdag kl 20:17 #27 Skrevet tirsdag kl 20:17 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Og likevel klager uføre på dårlig råd ? Når man leser utbetalingene her så kan man lure! Og likevel vil uføre nå ha feriepenger 😂😂.... Anonymkode: 9ae37...cbc En vanlig ufør får vel rundt 21.000 utbetalt i måneden og mange har boutgifter på 11-14.000. I tillegg har mange gjeld og lån de betaler på, telefon, Internett, lege, apotek, klær og en masse annet folk trenger. Det er sannelig ikke mye, og for mange ganske tragisk fordi man er ekskludert fra arbeidsliv, ferier og mye sosial omgang andre har. Det er ikke et liv å anbefale, for å si det sånn. 7 2
Catch22 Skrevet tirsdag kl 20:22 #28 Skrevet tirsdag kl 20:22 (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg får rundt 25.000 utbetalt i juni. Anonymkode: 2e790...5af Det er ikke mye å rope hurra for, men du får nok litt mer. Uføretrygden øker med 4,94 prosent og man får dette etterbetalt for mai. Minst 2000 ekstra der Endret tirsdag kl 20:25 av Catch22
Catch22 Skrevet tirsdag kl 20:30 #29 Skrevet tirsdag kl 20:30 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Juni er skattefri for uføre. Vel fortjent ❤️ Vet du ikke hvordan feriepenger fungerer? Det er ikke noe mer hokus pokus enn tvangssparing fra arbeidsgiver. Trodde du det var penger man fikk ekstra 😂 I og med du ler? Anonymkode: db9aa...b98 Såvidt jeg har forstått er det ikke egentlig ekstra utbetalt. Både null skatt i Juni og halv skatt i desember er innbetalt på forhånd for at det skal være slik. Man betaler mer skatt i de andre månedene for å få det til. Men det er en grei ordning. Mange har vansker for å spare med lite i inntekt. 7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:34 #30 Skrevet tirsdag kl 20:34 Kommer det ikke oversikt om noen dager ? Anonymkode: 19739...f23
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:36 #31 Skrevet tirsdag kl 20:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer det ikke oversikt om noen dager ? Anonymkode: 19739...f23 Jo.. sjekk i morgen. Anonymkode: 32d26...ddd 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:38 #32 Skrevet tirsdag kl 20:38 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Juni er skattefri for uføre. Vel fortjent ❤️ Vet du ikke hvordan feriepenger fungerer? Det er ikke noe mer hokus pokus enn tvangssparing fra arbeidsgiver. Trodde du det var penger man fikk ekstra 😂 I og med du ler? Anonymkode: db9aa...b98 Det er jo ikke skattefritt, men trekkfritt. Uføre skatter som arbeidstakere uansett, man skatter jo ikke i ferieukene som arbeidstaker. Anonymkode: 32d26...ddd 4 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:47 #33 Skrevet tirsdag kl 20:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mer enn folk i full jobb. 🙈 Anonymkode: b225f...59e Folk i full jobb får feriepenger i juni... Anonymkode: 053e5...cca 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:49 #34 Skrevet tirsdag kl 20:49 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Juni er skattefri for uføre. Vel fortjent ❤️ Vet du ikke hvordan feriepenger fungerer? Det er ikke noe mer hokus pokus enn tvangssparing fra arbeidsgiver. Trodde du det var penger man fikk ekstra 😂 I og med du ler? Anonymkode: db9aa...b98 Ikke skattefritt, trekkfri. Anonymkode: 053e5...cca 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:51 #35 Skrevet tirsdag kl 20:51 Med etterbetalingen som kommer (som det blir trukket skatt av), passerer jeg 50k på juniutbetalingen. Men det er mer enn kun nav. Det er også spk og fripolis. Får ikke barnetillegg. Anonymkode: 053e5...cca
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:03 #36 Skrevet tirsdag kl 21:03 Venninnen min som er ufør får ikke utbetalt ekstra feriepenger. Hun har fast utbetalt 37.000 i måneden fordi hun har forsikring også (hun er uten barn). Usikker på hva det hadde vært uten. Hun klarer seg fint. Anonymkode: 4af5e...2cb
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:16 #38 Skrevet tirsdag kl 21:16 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Venninnen min som er ufør får ikke utbetalt ekstra feriepenger. Hun har fast utbetalt 37.000 i måneden fordi hun har forsikring også (hun er uten barn). Usikker på hva det hadde vært uten. Hun klarer seg fint. Anonymkode: 4af5e...2cb Ekstra feriepenger? Anonymkode: 32d26...ddd
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:21 #39 Skrevet tirsdag kl 21:21 Spør om 10 dager. Med litt økning (den vanlige årlige) og ikke skatt, så får jeg en ok sum. Mesteparten av overskuddet (etter litt ferie til høsten) skal gå inn på 50-årskontoen for neste år. Anonymkode: 30d47...257 2
tvertimot Skrevet tirsdag kl 21:23 #40 Skrevet tirsdag kl 21:23 Håper dere sender oss som står opp tidlig hver morgen og betaler skatt som finansierer vårt vellferdssystem en tanke, at dere er takknemmelig til oss som muliggjør disse utbetalingene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå