Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, kanskje dumt spm, men dette er min første jobb og i kommunen. 

Jobber fast 30% annen hver helg og får utbetalt 12 000 etter skatt. Forrige måned jobbet jeg ekstra og skulle fått 20 000 ekstra, og i tillegg 10 000 i opptjente feriepenger fra i fjor. Hadde regnet med å få utbetalt 42 000. 

Jeg har ferie i juni - dvs at jeg ikke jobber den ene faste helgen min i juni (jobber som sagt annen hver helg). Ser at jeg på lønnsslippen er trukket hele fastlønnen min - 12 000kr. Er det ikke rart at jeg mister hele fastlønnen når jeg bare har 1 helg fri? Eller er det jeg som har misforstått?

Anonymkode: 039e6...e62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får utbetalt feriepenger, men trekkes for fem uker ferie. 

Anonymkode: a7736...c75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får utbetalt feriepenger, men trekkes for fem uker ferie. 

Anonymkode: a7736...c75

Men jeg har ikke 5 uker ferie? Jeg skal ha ferie senere i år, rundt jul. Har bare en jobbhelg fri nå. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Feriepenger i år er det du tjente i fjor. Vi bli trekt for 5 uker i kommunen. 

Anonymkode: 86332...825

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg har ikke 5 uker ferie? Jeg skal ha ferie senere i år, rundt jul. Har bare en jobbhelg fri nå. Ts

Da vil du få full lønn ( fastlønn) når du tar ferie. Om du ikke tar ut all ferien  i år, vil du kunne søke om å overføre 2 uker til neste år som også vil bli lønnet fullt ut. 

Anonymkode: eb7c8...31e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I kommunen blir alle trukket for ferie samme måned man får feriepenger. 

Ferieloven har ingen egne regler for beregning for feriedager for deltidsansatte. Utgangspunktet er at deltidsansatte har 25 virkedager ferie uavhengig av stillingsprosenten.