AnonymBruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni Jeg lurer på hvordan du oppdaget det og hvilken kjønnssykdom det var. Anonymkode: e8472...438
AnonymBruker Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni Fant ut av det ved at jeg fikk en helvetes bekkeninfeksjon, som nesten fikk meg innlagt på sykehuset. Herpes var synderen. Anonymkode: 98dc8...9c6
AnonymBruker Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni Ved sjekk. Ingen symptomer. Gikk sikkert med det i et år ... Anonymkode: 09680...f85
AnonymBruker Skrevet 10. juni #4 Skrevet 10. juni Fant det ut da jeg ble innlagt på sykehuset i 9 dager. Ble alvorlig syk. Var HSV 2. Anonymkode: c7831...b98
AnonymBruker Skrevet 11. juni #5 Skrevet 11. juni Blir dere smittet av kjærestene deres? Skjønner liksom ikke helt hvordan folk klarer å bli smittet, om det ikke er av en utro partner eller lignende. Anonymkode: a4382...3b1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #6 Skrevet 11. juni Jeg oppdaget det da jeg begynte å blø veldig mye, og det viste seg at jeg hadde livmorhalskreft Anonymkode: 2b6f0...f8b 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #7 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Blir dere smittet av kjærestene deres? Skjønner liksom ikke helt hvordan folk klarer å bli smittet, om det ikke er av en utro partner eller lignende. Anonymkode: a4382...3b1 Jeg ble smittet av kjæresten ja, han visste ikke at han hadde det. Men man kan jo smittes av hvem som helst, feks. en one night stand eller en date osv. Anonymkode: 28140...90d
Million Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni På den tiden, da jeg var i tjueårene, sjekket jeg meg jevnlig, og i alle fall noen uker etter hver nye partner. En gang hadde jeg hatt en kortvarig "oppblussing" med en ekskjæreste. Vi var sammen noen få uker, til jeg innså at ingenting fra tidligere var forandret (han var sykelig sjalu) så jeg brøt med han igjen. Og gikk og sjekket meg et par uker senere. Klamydia. Fått fra han, som hadde vært litt rundt omkring. Fikk medisin og ble kurert. Eneste gangen jeg har hatt klamydia, og det fikk jeg altså fra han som var/er mitt livs kjærlighet.
AnonymBruker Skrevet 11. juni #9 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Blir dere smittet av kjærestene deres? Skjønner liksom ikke helt hvordan folk klarer å bli smittet, om det ikke er av en utro partner eller lignende. Anonymkode: a4382...3b1 Jeg ble smittet av kjæresten min, han visste at han hadde herpes, men han merket ikke at han hadde et utbrudd. Han får minimalt med symptomer, og når han da får symptomer, så er det for sent mtp. smitte. Anonymkode: 98dc8...9c6
Million Skrevet 11. juni #10 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Blir dere smittet av kjærestene deres? Skjønner liksom ikke helt hvordan folk klarer å bli smittet, om det ikke er av en utro partner eller lignende. Anonymkode: a4382...3b1 Eh? Tror du folk med kjønnssykdommer går rundt med et stort skilt i pannen som sier "JEG HAR EN KJØNNSSYKDOM!"...? Hvis du "ikke skjønner det" mht hvordan folk blir smittet, må jeg si jeg begynner å lure på hvor lite begavet du kan være. Folk har sex med folk, med alle slags personer i alle slags situasjoner. Noen er kjærester, noen er en kortvarig date, noen et engangs-ligg etter en kveld på byen, og noen er faktisk en voldtekt, og noe er med en du trodde du skulle bli kjæreste med fordi det var det han ga uttrykk for, men som stikker av etter første gangs sex og ghoster deg. Og noen er med en utro kjæreste, eller med en kjæreste som har en kjønnssykdom han eller hun ikke visste om pga manglende symptomer (og ikke giddet å sjekke seg etter hver nye partner). Hvorfor skjønner du ikke dette? Har du vokst opp under en stein og ikke sett hvordan moderne mennesker i dag fritt lever? 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #11 Skrevet 11. juni Million skrev (12 minutter siden): Eh? Tror du folk med kjønnssykdommer går rundt med et stort skilt i pannen som sier "JEG HAR EN KJØNNSSYKDOM!"...? Hvis du "ikke skjønner det" mht hvordan folk blir smittet, må jeg si jeg begynner å lure på hvor lite begavet du kan være. Folk har sex med folk, med alle slags personer i alle slags situasjoner. Noen er kjærester, noen er en kortvarig date, noen et engangs-ligg etter en kveld på byen, og noen er faktisk en voldtekt, og noe er med en du trodde du skulle bli kjæreste med fordi det var det han ga uttrykk for, men som stikker av etter første gangs sex og ghoster deg. Og noen er med en utro kjæreste, eller med en kjæreste som har en kjønnssykdom han eller hun ikke visste om pga manglende symptomer (og ikke giddet å sjekke seg etter hver nye partner). Hvorfor skjønner du ikke dette? Har du vokst opp under en stein og ikke sett hvordan moderne mennesker i dag fritt lever? Jeg skjønner det. Men sliter stort med å forstå at folk er så lavtfyngegende kognitivt, at de «drar på seg» seg en SØS, om det ikke er fra en fast partner som selv ikke visste at man var smittet/har vært utro med ubeskyttet sex. Om man klarer å pådra seg en SØS utenom fra fast partner, så er man bare dum i hode. Anonymkode: a4382...3b1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #12 Skrevet 11. juni Kan man bli smittet via et dosete? Anonymkode: 25003...98b
AnonymBruker Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kan man bli smittet via et dosete? Anonymkode: 25003...98b Nei. Anonymkode: daf82...14c 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #14 Skrevet 11. juni Ingen symptomer. Testet meg alltid ved partnerbytte eller ubeskyttet sex, og da hadde jeg det den ene gangen. Det var bare et par tre uker siden jeg kunne ha blitt smittet, og det forsvant med en kur. Anonymkode: 493af...858
AnonymBruker Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni Hadde ingen symptomer, men hatt klamydia x flere. Partnere sa i fra at jeg må sjekke meg, eller det ble oppdaget ved GU. Nå er det over 20 år siden siste gang. Anonymkode: 723fe...830
starken Skrevet 13. juni #16 Skrevet 13. juni En jeg hadde hatt et ons med fortalte meg at en av hans tidligere partnere hadde testet positivt for klamydia, og at jeg og han også kunne være smittet. Jeg testet positivt for det. Siden da har jeg brukt kondom med nye partnere.
Million Skrevet 13. juni #17 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 10.52): Jeg skjønner det. Men sliter stort med å forstå at folk er så lavtfyngegende kognitivt, at de «drar på seg» seg en SØS, om det ikke er fra en fast partner som selv ikke visste at man var smittet/har vært utro med ubeskyttet sex. Om man klarer å pådra seg en SØS utenom fra fast partner, så er man bare dum i hode. Anonymkode: a4382...3b1 Da "sliter du stort" med å forstå store deler av verdens normale befolkning. For er det noe som er utbredt og vanlig i befolkningen, er det kjønnssykdommer av alle slag. Men ok. Da skjønner vi at du mener du er smartere enn store deler av verdens befolkning, fordi de er "dum i hode(t)" som har blitt smittet av en kjønnssykdom.... 🤔 Noen flere ganger i løpet av livet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #18 Skrevet 14. juni starken skrev (20 timer siden): En jeg hadde hatt et ons med fortalte meg at en av hans tidligere partnere hadde testet positivt for klamydia, og at jeg og han også kunne være smittet. Jeg testet positivt for det. Siden da har jeg brukt kondom med nye partnere. Når du er så dum og ligger rundt uten kondom, så har du godt av det. Men du lærte i hvert fall. Enda enklere er å ikke ligge rundt, bare nevner det. Anonymkode: 09df4...7aa 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni #19 Skrevet 14. juni Million skrev (21 timer siden): Da "sliter du stort" med å forstå store deler av verdens normale befolkning. For er det noe som er utbredt og vanlig i befolkningen, er det kjønnssykdommer av alle slag. Men ok. Da skjønner vi at du mener du er smartere enn store deler av verdens befolkning, fordi de er "dum i hode(t)" som har blitt smittet av en kjønnssykdom.... 🤔 Noen flere ganger i løpet av livet. Mange av oss har aldri hatt kjønnssykdommer. Anonymkode: 4f0ba...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #20 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 10.52): Jeg skjønner det. Men sliter stort med å forstå at folk er så lavtfyngegende kognitivt, at de «drar på seg» seg en SØS, om det ikke er fra en fast partner som selv ikke visste at man var smittet/har vært utro med ubeskyttet sex. Om man klarer å pådra seg en SØS utenom fra fast partner, så er man bare dum i hode. Anonymkode: a4382...3b1 Du forstår at feks herpes er noe kondom ikke beskytter mot. Selv har jeg vært flink til å bruke kondom, men har god nok kognitiv funksjon til å vite at mangelen på sykdommer også har vært flaks. 😂 Hvor gammel er du? Anonymkode: 2156f...6c2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå