AnonymBruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni Fjernet litt is i fryseren kl 20 om kvelden, så ble litt dunkelyder. Holdt på maks 10 min. Fikk sms fra nabo om at det bråket. Var jeg hensynsløs eller overreagerer naboen? Anonymkode: 0ecce...716 1
Populært innlegg SPOCA Skrevet 10. juni Populært innlegg #2 Skrevet 10. juni Nei, dere var ikke hensynsløse. Så lenge dere var stille før klokka var 23, tenker jeg at dette er en ikke-sak. 38 14
AnonymBruker Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni Ville aldri klagd på 10 minutters støy, men folk er så forskjellige. Er det før stilletid har de uansett ingen sak. Anonymkode: eb198...792 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni #4 Skrevet 10. juni For en fjottete nabo. Tåler man ikke lyd så kan man ikke bosette seg så tett. Anonymkode: 04ed7...b2f 21 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni #5 Skrevet 10. juni Ikke grunnlag for å klage nei. Anonymkode: 9e82e...860 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni #6 Skrevet 10. juni Dette er ingenting å bry seg om, ts. Anonymkode: 90d4a...5e8 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni #7 Skrevet 10. juni NTA Men tips til en annen gang fra en jeg kjente fra diplom is: dra ut kontakten på fryseren og tøm den. Så kok opp vann, ha vann i ei gryte eller to, eller en pøs som tåler varme (jeg bruker underlag under gryta) og sett gryta oppi fryseren. Lukk fryseren og vent. Så løsner isen i store flak, er bare å skrape det ut med en plast deigskrape eller isskrape. Det tar ikke lang tid og er lydløs. Kan også gjøres i kombiskap, og nei du MÅ ikke dra ut kontakten, men det hjelper. Anonymkode: b25ba...e9d 6 10
AnonymBruker Skrevet 10. juni #8 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fjernet litt is i fryseren kl 20 om kvelden, så ble litt dunkelyder. Holdt på maks 10 min. Fikk sms fra nabo om at det bråket. Var jeg hensynsløs eller overreagerer naboen? Anonymkode: 0ecce...716 Da tar du bare igjen med samme mynt en annen dag. Anonymkode: 5c6cf...cce 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #9 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): NTA Men tips til en annen gang fra en jeg kjente fra diplom is: dra ut kontakten på fryseren og tøm den. Så kok opp vann, ha vann i ei gryte eller to, eller en pøs som tåler varme (jeg bruker underlag under gryta) og sett gryta oppi fryseren. Lukk fryseren og vent. Så løsner isen i store flak, er bare å skrape det ut med en plast deigskrape eller isskrape. Det tar ikke lang tid og er lydløs. Kan også gjøres i kombiskap, og nei du MÅ ikke dra ut kontakten, men det hjelper. Anonymkode: b25ba...e9d Støtter dette, har brukt denne metoden i mange år! Naboen har ingen grunn til å klage siden klokken ikke var mer. Men hvis naboen har småbarn som hadde lagt seg så kan jeg likevel forstå at naboen kanskje ble redd for at du skulle holde på lenge. Anonymkode: ea0e9...93d 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni #10 Skrevet 10. juni Blir bare litt lei av å bo et sted der man stadig må ta hensyn, men uten at det går andre veien. ts Anonymkode: 0ecce...716 5 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #11 Skrevet 10. juni Så lenge det ikke var søndag eller annen helligdag, er du helt innafor. Anonymkode: 2bb6e...5f9 2 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni #12 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): NTA Men tips til en annen gang fra en jeg kjente fra diplom is: dra ut kontakten på fryseren og tøm den. Så kok opp vann, ha vann i ei gryte eller to, eller en pøs som tåler varme (jeg bruker underlag under gryta) og sett gryta oppi fryseren. Lukk fryseren og vent. Så løsner isen i store flak, er bare å skrape det ut med en plast deigskrape eller isskrape. Det tar ikke lang tid og er lydløs. Kan også gjøres i kombiskap, og nei du MÅ ikke dra ut kontakten, men det hjelper. Anonymkode: b25ba...e9d Et lite spørsmål fra meg som styrer med dette en gang i året. Er det ikke nødvendig å dra ut kontakten på kombiskapet, altså tingene kan bare bli stående og jeg kan fjerne isen mens det er koblet på? Virker sikkert helt idiot her men har av en eller annen grunn alltid gjort det slik. Anonymkode: 04ed7...b2f
AnonymBruker Skrevet 10. juni #13 Skrevet 10. juni Hvorfor ta ut kontakten? Er det ikke enklere å skru av skapet? Anonymkode: b6271...4a5
AnonymBruker Skrevet 10. juni #14 Skrevet 10. juni Er det du med bikkja i hagen? Anonymkode: 579d5...88b 2
Hensatt Skrevet 10. juni #15 Skrevet 10. juni Om naboen satt i sofaen/lå i senga rett på andre siden av veggen kan det jo være plagsomt. Og selv om det er lov å lage lyd frem til 23, er det selvsagt lov å si ifra til naboen om det er noe som er plagsomt. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni #16 Skrevet 10. juni Fyfaen... Hadde med vilje de neste 5 dagene på akkurat samme klokkeslett lagd litt leven i 10-20min hver dag. Selvsagt er du ikke urimelig!! Naboen er totalt på feil planet. Hvis inkompetanse var en olympisk gren, hadde han snublet på vei til pallen og skylt på dommeren Anonymkode: 8f1f4...85e 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni #17 Skrevet 11. juni Hadde bare blokkert naboens tlf nummer 😛 Anonymkode: 3e8f6...0d2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #18 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Støtter dette, har brukt denne metoden i mange år! Naboen har ingen grunn til å klage siden klokken ikke var mer. Men hvis naboen har småbarn som hadde lagt seg så kan jeg likevel forstå at naboen kanskje ble redd for at du skulle holde på lenge. Anonymkode: ea0e9...93d Enig, men da kunne naboen ha sendt en melding eller ringt på døra for å spørre. Å banke slik, er en uting! Anonymkode: a33c8...bdc
AnonymBruker Skrevet 11. juni #19 Skrevet 11. juni Hensatt skrev (9 timer siden): Om naboen satt i sofaen/lå i senga rett på andre siden av veggen kan det jo være plagsomt. Og selv om det er lov å lage lyd frem til 23, er det selvsagt lov å si ifra til naboen om det er noe som er plagsomt. Altså, hallo?? En må da kunne gjøre ting i sin egen leilighet innenfor visse tider, uten at naboen skal banke i gulvet/veggen eller hva? Skal man alltid klage hvis ting ikke passer en selv??? Anonymkode: a33c8...bdc 7 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #20 Skrevet 11. juni jeg er delt, var det midt i ungers leggetid for eksempel skjønner jeg at det ble klage av det for man trenger liksom ikke hamre i vei da.. Anonymkode: cc7d3...36c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå