AnonymBruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni Jeg var i et voldelig forhold i rundt 20 år. Jeg klarte å gå fra han til slutt for litt over 2 år siden. Men jeg har en del traumer etter dette, og har slitt en del med det. Vi har også barn sammen. Barna har også opplevd en del, men jeg har aldri fortalt hva jeg har gått gjennom. Det var mye psykisk vold og litt fysisk. Jeg har vurdert å anmelde dette, men har holdt igjen på grunn av barna. Men jeg kjenner det blir vanskeligere og vanskeligere å leve med. Vi bor på samme plass og må ha litt kontakt pga barna. Men hver gang jeg treffer han tilfeldig, blir jeg fysisk dårlig. Det jeg lurer på er om noen har opplevd noe lignende som har valgt å anmelde? Fortalte du barna om hvordan du har hatt det? Hvordan reagerer barna? Kan legge til at barna er ungdommer.. Anonymkode: e86d7...61a 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni Ta deg en prat med ditt nærmeste krisesenter. De kan veilede deg i veien videre og gi hjelp Anonymkode: 94c0c...62f 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni #3 Skrevet 11. juni Jeg anmeldte når hen gikk på barneskolen. Hen ble aldri fortalt direkte at jeg gjorde det. Ble barnefordeling i retten og ingen av oss trenger å møtes igjen. Barnefordeling og alt som skjedde før og etter fikk hen med seg. Anbefaler deg å oppsøke en bistandsadvokat og ta en prat rundt muligheter du har og vurdere alternativene dine etter det. Bistand advokat er gratis. Barnefordeling er det motsatte. Jeg blir også fysisk dårlig så kuttet all kontakt før barnefordelingen var oppe i retten. Du er sterk TS som forlot forholdet og mannen. Veldig glad for at du kom deg ut av forholdet. Anonymkode: 4e2ac...597 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #4 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg anmeldte når hen gikk på barneskolen. Hen ble aldri fortalt direkte at jeg gjorde det. Ble barnefordeling i retten og ingen av oss trenger å møtes igjen. Barnefordeling og alt som skjedde før og etter fikk hen med seg. Anbefaler deg å oppsøke en bistandsadvokat og ta en prat rundt muligheter du har og vurdere alternativene dine etter det. Bistand advokat er gratis. Barnefordeling er det motsatte. Jeg blir også fysisk dårlig så kuttet all kontakt før barnefordelingen var oppe i retten. Du er sterk TS som forlot forholdet og mannen. Veldig glad for at du kom deg ut av forholdet. Anonymkode: 4e2ac...597 Hvordan samarbeider dere når det er null kontakt? Hvordan er samvær lagt opp? Anonymkode: d172c...48d
AnonymBruker Skrevet 11. juni #5 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg anmeldte når hen gikk på barneskolen. Hen ble aldri fortalt direkte at jeg gjorde det. Ble barnefordeling i retten og ingen av oss trenger å møtes igjen. Barnefordeling og alt som skjedde før og etter fikk hen med seg. Anbefaler deg å oppsøke en bistandsadvokat og ta en prat rundt muligheter du har og vurdere alternativene dine etter det. Bistand advokat er gratis. Barnefordeling er det motsatte. Jeg blir også fysisk dårlig så kuttet all kontakt før barnefordelingen var oppe i retten. Du er sterk TS som forlot forholdet og mannen. Veldig glad for at du kom deg ut av forholdet. Anonymkode: 4e2ac...597 Jeg har snakket med bistandsadvokat. Jeg skal snakke med politiet i morgen. Jeg tror dessverre at barna har det vanskelig selv pga ting de har opplevd. De ønsker ikke å ha så mye samvær med han. Har vært gjennom barnefordeling, og han lagde et helvete der og. Ville ikke høre på barna sine ønsker. Jeg er veldig glad for at jeg kom meg ut av det selv også. Men jeg angrer på at jeg ikke dro før. Jeg var vel kanskje redd for hva som skulle skje med barna hvis jeg hadde gått fra han før. Bedre at jeg var der og kunne beskytte de mot han. Han har eksplosivt sinne.. Lurer på om jeg noensinne kommer til å få det bedre med meg selv. Anonymkode: e86d7...61a 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #6 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg anmeldte når hen gikk på barneskolen. Hen ble aldri fortalt direkte at jeg gjorde det. Ble barnefordeling i retten og ingen av oss trenger å møtes igjen. Barnefordeling og alt som skjedde før og etter fikk hen med seg. Anbefaler deg å oppsøke en bistandsadvokat og ta en prat rundt muligheter du har og vurdere alternativene dine etter det. Bistand advokat er gratis. Barnefordeling er det motsatte. Jeg blir også fysisk dårlig så kuttet all kontakt før barnefordelingen var oppe i retten. Du er sterk TS som forlot forholdet og mannen. Veldig glad for at du kom deg ut av forholdet. Anonymkode: 4e2ac...597 Glemte å spør deg hva som skjedde etter du anmeldte? Ble det henlagt? Anonymkode: e86d7...61a
AnonymBruker Skrevet 11. juni #7 Skrevet 11. juni Dette er et emne for psykolog. Men historien er blitt til. 20 år er mye. Anbefaler å søke jobb i ny by. Finner stillingsannonser på finn.no eller nav.no. Anonymkode: 3350e...ea4
AnonymBruker Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni psykisk vold over 20 år blir jo veldig vanskelig å bevise. Kanskje best for deg og din egen helse at du tilgir og flytter Anonymkode: 0c8a9...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #9 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan samarbeider dere når det er null kontakt? Hvordan er samvær lagt opp? Anonymkode: d172c...48d Vi samarbeider ikke. Før retten bestemte samvær gikk kommunikasjon gjennom advokat. Kun ytterst nødvendig komunikasjon. I perioder hadde ex besøk og kontakt forbud også mot eget barn. I perioden ex hadde samvær ble det løst med tilsyn fra barnevernet. Finnes 2 former for slikt tilsyn. Ene er at tilsynspersonen er med under hele samværet og har da også ansvaret for frakt av barnet. 2 typen er viss det kun trengs tilsyn i for eksempel overlevering situasjoner. Da vil tilsynet være tilstedet ved levering og henting av barnet for å sørge for at situasjonen mellom foreldre ikke er skadelig. Dette bestemmes gjennom retten. De kan fatte slike bestemmelser ganske kjapt i forkant av en barnefordeling viss det er fare for at utfallet av barnefordelingen kan resultere i lignende resultat. Samværet ble såpass kraftig redusert av retten at ex ikke har ønsket mere samvær. Samtidig sørget dommer for å gjøre slik at jeg og ex ikke har noe vi må kommunisere om. Jeg har full foreldrerett og daglig omsorg. Samvær, viss ex ønsker, må ex selv ta gjennom barnevernet. Da vil barnevernet kontakte meg. Anonymkode: 4e2ac...597 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #10 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Glemte å spør deg hva som skjedde etter du anmeldte? Ble det henlagt? Anonymkode: e86d7...61a Hadde fryktelig mye bevis. Men det mest hjelpsomme med å anmelde var at dette ble med i barnefordelingssaken. Besøksforbudene hindret videre trakassering og andre ting jeg ikke vil legge ut om her. Anonymkode: 4e2ac...597 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #11 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde fryktelig mye bevis. Men det mest hjelpsomme med å anmelde var at dette ble med i barnefordelingssaken. Besøksforbudene hindret videre trakassering og andre ting jeg ikke vil legge ut om her. Anonymkode: 4e2ac...597 Hva slags bevis hadde du? AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi samarbeider ikke. Før retten bestemte samvær gikk kommunikasjon gjennom advokat. Kun ytterst nødvendig komunikasjon. I perioder hadde ex besøk og kontakt forbud også mot eget barn. I perioden ex hadde samvær ble det løst med tilsyn fra barnevernet. Finnes 2 former for slikt tilsyn. Ene er at tilsynspersonen er med under hele samværet og har da også ansvaret for frakt av barnet. 2 typen er viss det kun trengs tilsyn i for eksempel overlevering situasjoner. Da vil tilsynet være tilstedet ved levering og henting av barnet for å sørge for at situasjonen mellom foreldre ikke er skadelig. Dette bestemmes gjennom retten. De kan fatte slike bestemmelser ganske kjapt i forkant av en barnefordeling viss det er fare for at utfallet av barnefordelingen kan resultere i lignende resultat. Samværet ble såpass kraftig redusert av retten at ex ikke har ønsket mere samvær. Samtidig sørget dommer for å gjøre slik at jeg og ex ikke har noe vi må kommunisere om. Jeg har full foreldrerett og daglig omsorg. Samvær, viss ex ønsker, må ex selv ta gjennom barnevernet. Da vil barnevernet kontakte meg. Anonymkode: 4e2ac...597 Så fint at du ble trodd og at dette ble hensyntatt. Jeg visste ikke at tilsyn i overleveringssituasjoner var en mulighet. Har sett at en del av slike fedre bruker barna for å kunne fortsette vold mot mor. Det er ofte vanskelig å bevis vold, så det blir ord mot ord og offeret taper Anonymkode: d172c...48d 1
Ellah Skrevet 12. juni #12 Skrevet 12. juni Jeg har ikke barn med eks, heldigvis, så der kan jeg ikke uttale meg. Jeg valgte å anmelde et år etter jeg gikk, da han ikke lot meg være i fred. Han hadde fortsatt styring over mye av livet mitt selvom vi ikke bodde sammen, og kom med trusler vold og å ødelegge karriere og vennskap. Kom på døra i tide og utide, kunne også se han hadde vært der når jeg ikke var hjemme. Når jeg innså at det ikke kom til å bli bedre uansett hva jeg gjorde snakket jeg med familie, venner og sjefen om hvordan jeg hadde hatt det, før jeg gikk til politiet. Saken ble henlagt, ikke nok bevis, til tross for at jeg hadde utallige meldinger med trusler, og noen bilder fra tidligere vold (men ikke fra de verste periodene i forholdet). Jeg fikk besøksforbud da, men de fant han ikke så det ble aldri gjeldene. Jeg blokket han fra alt, og han kontaktet venner, familie og jobben i noen uker før han ga seg, antagelig etter en telefon fra politiet. Hadde jeg ikke kontaktet politiet hadde han nok holdt på enda. Under bruddet, og da jeg brøyt helt et år etterpå hadde jeg kontakt med krisesenter og dinutvei. I ettertid har jeg snakket med en psykolog. I dag har jeg det stort sett helt fint, men jeg har noen traumer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå