AnonymBruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni Denne uken er strømprisen så høy igjen. I morgen er det natt og dag over 70 øre i NO5. Hvorfor det? Skjønner ikke helt at dette gir mening. Det er milde temperaturer og greit med vind og sol. For noen år siden hadde jo dette vært en meget stiv vinterpris. Anonymkode: f0ccf...29a 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni Fri bane for griske markedskrefter. I landet som har mer kraft enn olje. Politikerene lukker øynene og kaster folket under bussen for å sanke inn en brøkdel av kaka. Anonymkode: 27bf9...99d 5 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni Nettleien øker jo når kw/t går ned Anonymkode: 8a991...b06 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #4 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nettleien øker jo når kw/t går ned Anonymkode: 8a991...b06 I morgen er det flatt pris. Ja, natt-tariff på nettleie gir et utslag, men det er selve prisen jeg lurer på. Med nettleie: Uten nettleie: Anonymkode: f0ccf...29a 1
Gratis Skrevet 10. juni #5 Skrevet 10. juni Fordi vi har meningsløse politikere som sitter i lomma på Brussel eliten. De er like opptatt av deg og meg og vår livskvalitet som de halvdøde fluene i vinduskarmen. Ta med det oppkonstruerte grønne skiftet, der de viste sin totale ubrukelighet ved å legge det det meste av atomenergien. Den reneste og mest stabile formen for kraft. 2 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni #6 Skrevet 10. juni Hvorfor er det bare dumme kommentarer her inne, ingen som vet? Anonymkode: f0ccf...29a
AnonymBruker Skrevet 10. juni #7 Skrevet 10. juni Jeg tror de varmer oss opp for å få oss inn på norgespris avtalen, sånn at de kan fortsette å suge oss tørre når prisene går ned til normalen Anonymkode: 1947f...b66 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni #8 Skrevet 10. juni Jeg vet ikke om dette stemmer, men det har vært lite snø i vinter, og de fleste vannmagasinene jeg har sett har lav vannstand tidlig på sommeren. Men mindre vi får mye nedbør snart frykter jeg enda høyere strømpriser til høsten… vet ikke om dette er riktig svar, men bare en mistanke jeg har. Anonymkode: e91d4...e04 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #9 Skrevet 10. juni Betaler ca 2,- kr kw inkl alle "miljøavgiftene" mens klimakrisen er rundt meg med hele 13 grader og snart midtsommer. Anonymkode: ab839...8ab 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #10 Skrevet 10. juni Værkartet sier ganske kaldt på kontinentet for årstiden (10-14 grader i Nederland, Tyskland, UK), og dermed kan vi prise eksporten høyere fordi strømbehovet øker. Som gir oss høyere pris her siden vi er en del av det europeiske kraftmarkedet. Anonymkode: aa300...d1c 1
NakenPanda Skrevet 10. juni #11 Skrevet 10. juni (endret) Snittprisen i NO1 for meg så langt i 2025 inklusivt alt er 117 øre per kwT, det er nesten tilbake til normal pris, det er mer eller mindre det samme som i 2024 så nei strømmen er ikke dyrere. (uten strømstøtte er det rundt 134 øre) Det er også mer eller mindre det samme som kostet i 2021 FØR strømstøtten kom (138 øre og nå har vi strømstøtte) Slutt å klag det er en helt ok pris spesielt korrigert for 3-5% inflasjon hvert år. Endret 10. juni av NakenPanda
AnonymBruker Skrevet 10. juni #12 Skrevet 10. juni Fordi Stortinget har gått inn i sameksistens med EU. Anonymkode: 97b98...d92 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni #13 Skrevet 15. juni Merkelig, om én time får vi betalt for å bruke strøm igjen. Koko marked, dette. Anonymkode: f0ccf...29a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #14 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (På 10.6.2025 den 18.02): Denne uken er strømprisen så høy igjen. I morgen er det natt og dag over 70 øre i NO5. Hvorfor det? Skjønner ikke helt at dette gir mening. Det er milde temperaturer og greit med vind og sol. For noen år siden hadde jo dette vært en meget stiv vinterpris. Anonymkode: f0ccf...29a Dette opplyste de om på radioen i går. Lav magasinfylling hevdet de. Anonymkode: 46b51...c4a 1
Fighter83 Skrevet 15. juni #15 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette opplyste de om på radioen i går. Lav magasinfylling hevdet de. Anonymkode: 46b51...c4a Ikke gjeldene i min verden om de ikke legger frem de faktiske tallene fra magasinene som påvirker prisen. Få på plass disse tallene og se de i sammenheng år for år i forhold til pris såe... Hadde vært en interessant kveld å høre og se på disse fremleggende med medfølgende spørsmål😅 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #16 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette opplyste de om på radioen i går. Lav magasinfylling hevdet de. Anonymkode: 46b51...c4a Dette er jo offentlige data: https://www.nve.no/energi/analyser-og-statistikk/magasinstatistikk/ I hele i år har vi ligget på rekordhøyt nivå, og først nå i det siste nærmer vi oss snittet - ovenfra. Men det er fortsatt langt ifra lavt magasinnivå. Anonymkode: f0ccf...29a 1
Fighter83 Skrevet 16. juni #17 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er jo offentlige data: https://www.nve.no/energi/analyser-og-statistikk/magasinstatistikk/ I hele i år har vi ligget på rekordhøyt nivå, og først nå i det siste nærmer vi oss snittet - ovenfra. Men det er fortsatt langt ifra lavt magasinnivå. Anonymkode: f0ccf...29a Så du mener også at årsaken de kommer med er det ikke hold i?
AnonymBruker Skrevet 16. juni #18 Skrevet 16. juni Fighter83 skrev (1 time siden): Så du mener også at årsaken de kommer med er det ikke hold i? Nei, ikke i dette tilfellet. Men jeg er langt unna et konspiratorisk "de gjør", dette er fortsatt et marked. Anonymkode: f0ccf...29a 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #19 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): I hele i år har vi ligget på rekordhøyt nivå, og først nå i det siste nærmer vi oss snittet - ovenfra. Men det er fortsatt langt ifra lavt magasinnivå. Men det som skal fylle magasinene fremover mangler i stor grad, nemlig snøsmelting i høyfjellet..! Lite snø i store deler av Sør-Norge. Anonymkode: 1d986...61a 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #20 Skrevet 16. juni Det er et godt poeng, relativt lite snø i fjellet i år. Men hvor stor påvirkning har dette på dagens priser? Vi ser jo at vi fikk betalt for strømmen søndag, og et par timer senere var vi tilbake til vinterpris på strøm...i medio juni. Kontrastene er så store. Anonymkode: f0ccf...29a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå