AnonymBruker Skrevet 10. juni #21 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan også legge til at jeg ikke direkte så angrepet fra min hund. Jeg hørte ikke mye lyder (var ikke så langt unna). Oppfattet den andre hunden som oppdratt. Den holdt seg til eier, bjeffet eller knurret ikke, trakk seg ikke unna mind hund til tross for at jeg dro linen inn. Den stod rett og slett og bare "så på". Jeg stod på avstand da de gikk videre. Hunden snudde seg ikke og gikk helt vanlig. Skjønner at ikke dette kan avgjøre om hunden ble redd andre hunder eller ikke. Men tenker litt på hva jeg kan forvente av utgifter hos atferdsspesislist. En hund som har vært trygg og oppdratt kan vel lettere komme unna med få timer? Samtidig, hvis hunden har problemer fra før jeg ikke kjenner til, hvor gåf grensen for hva min hund kan ha forårsaket? Kan umulig vite hvordan hunden egentlig har vært, så fremt eier ikke har tidligere dokumentasjon hos noen. Og kan eier bestemme hvilken spesialist? Tenker da om det er store prisforskjeller. Anonymkode: d0f5e...670 Du risikerer politianmeldelse og avliving av hunden din. Det lureste du gjør er å komme til enighet med den andre hundeeieren. Anonymkode: b9ac3...554 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #22 Skrevet 10. juni Det er totalt uansvarlig å ha så lang line at du ikke ser hunden, ingen ansvarlig hundeeier gjør det. Legg deg helt flat og betal. Anonymkode: 81a43...5e1 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni #23 Skrevet 10. juni Du har en hund som angriper. Det sier vel alt? Legg deg flat, betal. Anonymkode: e3c09...722 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni #24 Skrevet 10. juni Hadde ikke betalt noe. Ting skjer her i livet, også dårlige ting. Lev videre! Min hund ble tatt av naboens schæfer. Naboen dekket veterinær-regningen (som ikke var på så mye). Jeg trodde at denne hendelsen skulle ødelegge hunden min psykisk siden hun var litt usikker, men hunder (flest) tåler et hundeliv. Med litt bråking i mellom dem. Ofte høres ting verre enn det det faktisk er. Og vi mennesker overdramatiserer alt mulig. Hvis du skal betale, så blir det vel uendelig med privattimer og sykeliggjøring av hundens adferd. Anonymkode: 4a1e9...3f0 2
tankebobla Skrevet 10. juni #25 Skrevet 10. juni Jeg har en tispe som var verdens tryggeste og lekte godt med andre hunder, uansett størrelse og rase/ mix. Og hun er min arbeidshest, eller var skulle jeg kanskje si i stedet for , for det er det som er sannheten. Vi gikk på en tur langs bryggene i byen vi var i da det kom en annen hund i full fart, og rant rett i min, det ble ingen store skader men hva som er skjedd innvendig med den kan man se i etterkant. Det er en utrygg hund jeg har nå å jobbe med, spesielt når vi møter samme rase. Nå velger min angrep som beste forsvar når hun ser hunder av samme rase, og det er kjipt når vi jobber i et team der det er flere av de. Så ja mye arbeid. Jeg valgte å anmelde forholdet, saken ble henlagt men likevel til tross for at jeg regnet med det så valgte jeg likevel å anmelde. Og hadde jeg vært andre hunde eieren her i Ts sin sak, hadde jeg gjort det samme der også 3
Nutz Skrevet 11. juni #26 Skrevet 11. juni Den andre hunden ble ikke skadet, det skal du prise deg lykkelig for. Adferdsspesialister er ikke verdt pengene, eier må dessverre jobbe med dette selv. Veldig leit for den andre ekvipasjen. Jeg vet ikke hva som blir riktig å gjøre her, men håper du lærte noe av dette. 2
Gliffy Skrevet 11. juni #27 Skrevet 11. juni Jeg hadde bladd opp, bare satt over et beløp som holder til en 3-4 timer med adferdskonsulent. Blir det noe tull i etterkant kan du vise til at du har forsøkt å komme den andre i møte. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #28 Skrevet 11. juni Beklager, TS, men jeg hadde anmeldt deg. Anonymkode: 736de...1ab 3
Yuvia Skrevet 18. juni #29 Skrevet 18. juni Hunden din har ikke angrepet en annen hund- nå må man bruke riktige utrykk. om en hund angriper blir det skader. Om en hund angriper vil det være merkbart. du bør lære hunden din sosiale regler og utenom det hadde jeg ikke betalt en ting. Tåler ikke hunden hans et dårlig møte har den dårlig mentalitet fra før , og det er ikke ditt ansvar. min hund er angrepet tre ganger av andre hunder, to har trukket blod tredje hang i selen. Hun har tålt dette helt fint, om enn blitt kortere i lunta på toleranse av dritt adferd og korrigerer fort og hardt på bøllete hunder. Hunder er ikke mennesker og de snakker på en annen måte. ikke betal noe noen som skal utnytte usikker eier tenker jeg 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #30 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (På 10.6.2025 den 17.44): Hunden min gikk til angrep på en annen forrige uke. Min var i line, den andre løs. Dessverre skjedde det raskt og jeg rakk ikke å dra inn linen (har lært og blir kun kortere bånd nå). Den andre hunden ble ikke skadet. Nå en uke etter krever eier at jeg skal betale for timer hos atferdsspesislist da hunden hans nå er redd andre hunder. Jeg vil jo så klart ordne opp i dette hvis dette er noe eier kan kreve? Jeg vet ikke hvordan denne hunden er, kjenner ikke til hund eller eier. Ingen anelse om hunden har vært redd før eller etter angrepet fra min hund. Hva tenker dere? Anonymkode: d0f5e...670 Når din er i bånd og den andre løs skal det mye til for at du får skylda, selv når du har skylda. Så det har eier ingen særlig sak. Men, du burde stille opp på å gå tur på avstand og passere på avstand, slik at den andre kommer over skrekken! Bra du har lært. Båndet bør kun være langt når du har oversikt over omgivelsene😊 Anonymkode: 3efb5...42e
Enmanelskeråhate Skrevet 18. juni #31 Skrevet 18. juni Ved hund mot hund må er det kun erstatningsplikt ved uforsvarlig tilsyn
AnonymBruker Skrevet 18. juni #32 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når din er i bånd og den andre løs skal det mye til for at du får skylda, selv når du har skylda. Så det har eier ingen særlig sak. Men, du burde stille opp på å gå tur på avstand og passere på avstand, slik at den andre kommer over skrekken! Bra du har lært. Båndet bør kun være langt når du har oversikt over omgivelsene😊 Anonymkode: 3efb5...42e Det er en fordel å lese mer enn første innlegg. Den andre hunden var i bånd og TS hadde så lang line at hun ikke så egen hund. Anonymkode: 81a43...5e1 3
PITTY Skrevet 19. juni #33 Skrevet 19. juni (endret) Yuvia skrev (På 18.6.2025 den 17.34): Hunden din har ikke angrepet en annen hund- nå må man bruke riktige utrykk. om en hund angriper blir det skader. Om en hund angriper vil det være merkbart. du bør lære hunden din sosiale regler og utenom det hadde jeg ikke betalt en ting. Tåler ikke hunden hans et dårlig møte har den dårlig mentalitet fra før , og det er ikke ditt ansvar. min hund er angrepet tre ganger av andre hunder, to har trukket blod tredje hang i selen. Hun har tålt dette helt fint, om enn blitt kortere i lunta på toleranse av dritt adferd og korrigerer fort og hardt på bøllete hunder. Hunder er ikke mennesker og de snakker på en annen måte. ikke betal noe noen som skal utnytte usikker eier tenker jeg Dette er noe av det dummeste og samtidig mest arrogante jeg har hørt. Hva f.. vet du om hva slags modus for angrep dette var? Var du der? Dessuten var den andre hunden i bånd. Ingenting her som vitner om at dette opptrinnet var under en hilsing/sosialisering. Tvert i mot, her var det tydeligvis Ts sin hund som spant avgårde mot den andre og med dårlige hensikter. Hvis det derimot var under et hilse rituale, vil det være normalt som du sier at to hunder braker i hop, mye støy/lite negativt resultat. Et angrep fra det tomme intet med mål om bruk av tanngarden kan få fatale følger for en mindre hund, eksempelvis. Drept kalles det. Det synes du kanskje ikke er noe farlig, hva vet jeg. Nei, Ts. Jeg hadde også klikka på deg. Kan heller ikke skjønne at dette er første gang du har opplevd slike tendenser på din hund overfor andre hunder. Da kjenner du hunden din dårlig, eller har mindre interesse. Desto verre. Endret 19. juni av PITTY 1
BeeKind Skrevet 21. juni #34 Skrevet 21. juni Jeg ville spurt hvor mange timer de tenker er passende. Avtal det på forhånd, slik at det blir forutsigbart og tydelig for begge parter, og det blir en tydelig slutt på at du er involvert. Veldig fint at du tar ansvar og skjønner at det var din skyld, og at du nå prøver å gjøre opp på en god måte! Håper dere kommer til en avtale som blir greit for begge 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #35 Skrevet 21. juni Du bør den andre hundeeieren sende deg en formell skriftlig henvendelse på dette og samtidig skrive hvordan atferden til hunden var før sammenstøtet og hvordan hunden er etter sammenstøtet. Så du har noe å ettergå om det hen sier stemmer. Ta så kontakt med forsikringsselskapet ditt om dette er noen sak de kan ordne opp i. Du bør for øvrig være ganske flau over din håndtering av din egen hund. Anonymkode: e9d69...e49
got2go Skrevet 22. juni #36 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (På 10.6.2025 den 17.46): Villa sagt nei. Ikke ditt problem at hundeeier ikke har kontroll på sin hund og lar den gå uten bånd. Det er jo båndtvang også nå, så det er ikke du som har brutt noen lov. Anonymkode: c256e...c86 Dette. En eier som har hunden sin løs, har den løs på sitt eget ansvar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå