Gå til innhold

Levere tidlig og hente sent i bhg, dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har det sånn her? 
Jeg må ofte levere med en gang bhg åpner for å rekke jobb, og kommer til stadig å henter sent. Det vil si, rett før stenging hvor mitt barn er eneste igjen. 

Jeg har en jobb som gjør det sånn at pga reisevei så blir jeg alltid forsinket pga trafikken. Dessverre er det heller ikke mulig pr nå til å gå tidligere fra jobb da jeg har et kjempe ansvar, og andre er avhengige av at jeg er sist ut (ansvaret kan heller ikke fordeles). 

Barnet mitt ser ikke ut til å ta skade av å leveres først og hentes sist (betyr litt ekstra oppfølgning på hun). Men det jeg føler på er at de ansatte alltid ser at det er meg og mitt barn.. og så føler jeg på det overfor barnet som hentes sist. De ansatte vet at jeg er inne i et arbeid som krever dette, og rush-trafikk får jeg ikke styrt.. men ja.. 

Flere som har det sånn? Føler at alle andre rundt meg henter så tidlig i forhold til meg.. 

Anonymkode: 3fecf...f86

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem tvang deg til å ta den jobben og hvem tvinger deg til å ikke skifte stilling, gå ned i stilling, eller skifte jobb? 

Om ingen tvang eller tvinger deg så er det ditt valg. Men klage klarer man likevel, altså over sine egne valg. 

Anonymkode: 139ca...180

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men det jeg føler på er at de ansatte alltid ser at det er meg og mitt barn.. og så føler jeg på det overfor barnet som hentes sist

i alle dager? Er ikke det hovedgrunnen til at barnehager overhode eksisterer? At foreldrene skal ha muligheten til arbeide? Du bidrar til samfunnet - du skal pokker meg ikke ha dårlig samvittighet! Ikke det minste!!! 

Anonymkode: 14e87...679

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Bytt jobb da.

Anonymkode: 85da8...631

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg må ofte levere med en gang bhg åpner for å rekke jobb, og kommer til stadig å henter sent. Det vil si, rett før stenging hvor mitt barn er eneste igjen. 

Jeg har en jobb som gjør det sånn at pga reisevei så blir jeg alltid forsinket pga trafikken. Dessverre er det heller ikke mulig pr nå til å gå tidligere fra jobb da jeg har et kjempe ansvar, og andre er avhengige av at jeg er sist ut (ansvaret kan heller ikke fordeles). 

Barnet mitt ser ikke ut til å ta skade av å leveres først og hentes sist (betyr litt ekstra oppfølgning på hun). Men det jeg føler på er at de ansatte alltid ser at det er meg og mitt barn.. og så føler jeg på det overfor barnet som hentes sist. De ansatte vet at jeg er inne i et arbeid som krever dette, og rush-trafikk får jeg ikke styrt.. men ja.. 

Flere som har det sånn? Føler at alle andre rundt meg henter så tidlig i forhold til meg.. 

Er du alene med barnet? Hentet aldri far? Har du besteforeldre feks som kan hente tidlig noen dager? 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

i alle dager? Er ikke det hovedgrunnen til at barnehager overhode eksisterer? At foreldrene skal ha muligheten til arbeide? Du bidrar til samfunnet - du skal pokker meg ikke ha dårlig samvittighet! Ikke det minste!!! 

Anonymkode: 14e87...679

Ts burde ha dårlig samvittighet. Barnet er mer i barnehagen enn hjemme. Stakkars stakkars barn. Gå ned i stilling. Barnet er kun liten EN GANG. Du kommer til å angre på at det vokste opp i barnehagen.

Anonymkode: 6cbd7...3d4

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Jajakvinne12 skrev (18 minutter siden):

Er du alene med barnet? Hentet aldri far? Har du besteforeldre feks som kan hente tidlig noen dager? 

Merkelig hvordan spørsmål om dette alltid kommer opp i slike tråder, tror du virkelig ikke at TS har tenkt på dette om det er en reell mulighet? Virkelig??

Anonymkode: 0ca2a...8e8

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Merkelig hvordan spørsmål om dette alltid kommer opp i slike tråder, tror du virkelig ikke at TS har tenkt på dette om det er en reell mulighet? Virkelig??

Anonymkode: 0ca2a...8e8

Nei, det er faktisk ikke alle som tenker på slikt. Har du det bra eller? Veldig usmakelig svar. Ha en fin dag videre :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig samvittighet prøver vel å fortelle deg  noe

Anonymkode: 3f7e0...3d3

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du har god grunn til å ha dårlig samvittighet. Jeg var det barnet som kom først og gikk sist pga pappas jobb og kø-kjøring. Har faktisk skikkelig traumer fra det nå, husker det med gru!

Det er så utrolig trist å dag etter dag se alle andre bli hentet og lure på hvorfor en selv må vente til slutt hver gang. 

Vi tilstreber å levere sent (09:00) og hente omtrent når hans venner blir hentet (både han og vennene blir gretne om vi kommer tidlig 😂), ca 15:30. 

Skjønner at det blir vanskelig om du er alene, men med en annen jobb uten rush-trafikk er mye gjort!

Anonymkode: de1b9...a18

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen råd eller trøstende ord, men jeg føler med deg. Det er så vondt i hjertet når det blir sånn. Skulle inderlig ønske at samfunnet var bygd opp på en måte som gjorde det lettere å være mer med barna når de er små. Savner 2-åringen min hver dag, og det river i hjertet når jeg må hente han senere enn ønsket. 

Anonymkode: 6d9b5...108

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje du og barnefar kan tilpasse det slik at én som begynner litt senere leverer og én som begynner litt tidligere henter, slik at barna kan få noe kortere dag eller besteforeldre hente iblant? Det blir veldig lange dager for barna hvis de er der hele barnehagens åpningstid hver eneste dag.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fy søren så ekle dere er! 

Dersom TS er alene med barnet er det ikke bare å gå ned i stilling , regninger må betales. Jeg tenker at det kommer til å gå bra 💛

Anonymkode: 7afc9...480

• Liker 1
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts burde ha dårlig samvittighet. Barnet er mer i barnehagen enn hjemme. Stakkars stakkars barn. Gå ned i stilling. Barnet er kun liten EN GANG. Du kommer til å angre på at det vokste opp i barnehagen.

Anonymkode: 6cbd7...3d4

Jeg er ikke enig med deg. TS trenger ikke ha dårlig samvittighet om det er dette som skal til får at barnet skal ha mat på bordet og dagene til å gå rundt. For noen er hverdagen sånn.

Been there done that. Her var det min hjemmeværende (eks)kone som burde hart dårlig samvittighet i så tilfelle som ikke gadd hente barnet tidligere fordi det var for slitsomt.

Barnet har lidd mindre av det enn å være med alene med mor, så for barnets det var lange dager i barnehagen en lifesaver. Savner det gjør hun også.

Anonymkode: 9705f...095

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnet trives så hadde jeg ikke brydd meg om hva de ansatte tenker.

Anonymkode: 9fc11...cb9

• Liker 2
Skrevet

Det er flere som har det sånn, selv om det sjelden ropes høyt om.. :klem: Du står i et stort ansvar både på jobb og hjemme, og det er krevende å strekke til begge steder.

Dårlig samvittighet er en vanlig følelse når det gjelder barna; det betyr jo at vi bryr oss. Men når man ikke har mulighet til å endre situasjonen, hjelper det lite å gå rundt med selvkritikk. Da handler det om å lande i en form for aksept, og gi seg selv litt mer rom.

Barnet ditt får trygghet og god oppfølging, og det er det viktigste. Lange dager i barnehagen er ikke nødvendigvis skadelig, men det er en stor fordel at det ikke er for mye gjennomtrekk med nye personer og det er faste medarbeidere, over tid. 

Du gjør ditt beste i en krevende situasjon, og man trenger ikke være Sherlock, for å skjønne at om muligheten dukket opp, så hadde du grepet en Jobbsjanse nærmere enn i dag...

:gruppeklem:

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig samvittighet hjelper ingen. 

Enten må du finne en løsning på hvordan du kan endre dette - gå ned i stilling, få hjelp av mann/familie/andre foreldre i barnehagen, bytte jobb. 

Hvis det er sånn at det virkelig ikke finnes noen som helst annen løsning, så er det jo heller ikke noen grunn til å ha dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 9b6ce...080

• Liker 2
Skrevet

I en slik situasjon hadde jeg søkt på andre jobber om mulig.

Dette vil jo være et problem også etter skolestart, så jeg hadde sett etter mer gunstige alternativer om det går :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte i barnehagen  10-11 måneder gammel, og gikk til jeg var 7,5år. Var der tidlig, og ble hentet om ikke sist så sent. Jeg stortrivdes i barnehagen og hadde ikke vondt av det. 
Jeg trivdes så godt at jeg var utplassert der på ungdomsskolen. 

Jeg tipper du gjør så godt du kan, og går barnet i en god barnehage så går det nok fint her også. Jeg ville likevel tenkt litt over hvordan du vil gjøre det når barnet begynner på skolen. Det ble en utfordring for min mor, når SFO åpent samtidig som hun begynte på jobb, samt stengte tidligere enn barnehagen. 

Sender deg en klem, for det trenger du når jeg ser kommentarfeltet her :gruppeklem:

Anonymkode: 558e6...7fd

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er i barnehagen hele åpningstiden, hver dag? Hvor lenge er det, 10 timer? 
Er det i det hele tatt lov? 

Anonymkode: 7aea6...bdb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...