Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke kalkulatoren på Nav. Har hatt ung ufør tillegg siden 1993. 

Vet skatten blir mindre, men er usikker på om jeg får råd til å beholde boligen. 

Anonymkode: 266e7...657

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? Tjener man pensjonspoeng av trygda? Jeg tror jeg har eller hadde tre poeng pga. hjemme med barn når jeg ble uføre. 

Jeg ønsker å jobbe, men noe sjanse har jeg ikke. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke noe med det jeg. Men får du så mye lån når du går av med pensjon da? Altså har du ikke nedbetalt mye på lånet? Du kan også suppler med å ta rammelån. Hør med banken hva du kan gjøre. Jeg har ikke villa tenkt det verste med det første altså. 

Anonymkode: 3902f...821

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke peiling, men jeg har alltid tenkt at jeg kommer til å bli minstepensjonist. Men for min del viser det seg at jeg har vært veldig heldig, for min gamle jobb, der jeg jobbet når jeg ble syk, har fortsatt å spare til pensjon for meg hvert år som om jeg hadde jobbet 100%, og det gjør de frem til jeg blir pensjonist. (Eller, forsikringsselskapet/ pensjonsselskapet sparer) Så jeg lander da bedre ut enn jeg trodde. 

Jeg har også en oppspart beholdning på rundt 1 mill som ble spart før jeg ble ufør, men har ikke helt skjønt hvordan de pengene kommer til utbetaling. Vet bare at pensjon har blitt mer komplisert enn kvantefysikk😅 

Men med skatteletter, tror jeg pensjonsutbetalingene blir ganske like som ufør om man ikke har andre tillegg. 

Anonymkode: 7354d...b91

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kan ikke noe med det jeg. Men får du så mye lån når du går av med pensjon da? Altså har du ikke nedbetalt mye på lånet? Du kan også suppler med å ta rammelån. Hør med banken hva du kan gjøre. Jeg har ikke villa tenkt det verste med det første altså. 

Anonymkode: 3902f...821

Vil ha cirka 230 tusen i lån når jeg blir pensjonist. 

Vil ikke ta rammelån. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke peiling, men jeg har alltid tenkt at jeg kommer til å bli minstepensjonist. Men for min del viser det seg at jeg har vært veldig heldig, for min gamle jobb, der jeg jobbet når jeg ble syk, har fortsatt å spare til pensjon for meg hvert år som om jeg hadde jobbet 100%, og det gjør de frem til jeg blir pensjonist. (Eller, forsikringsselskapet/ pensjonsselskapet sparer) Så jeg lander da bedre ut enn jeg trodde. 

Jeg har også en oppspart beholdning på rundt 1 mill som ble spart før jeg ble ufør, men har ikke helt skjønt hvordan de pengene kommer til utbetaling. Vet bare at pensjon har blitt mer komplisert enn kvantefysikk😅 

Men med skatteletter, tror jeg pensjonsutbetalingene blir ganske like som ufør om man ikke har andre tillegg. 

Anonymkode: 7354d...b91

Du får ikke mindstepensjon på ung ufør om du ikke skal av med pensjon de neste årene. Går ut i fra garantipensjon. 
ja, har også pensjonsparing via tidligere jobb . Det blir komplisert ja. 

Anonymkode: cb0df...65a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...