Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nesten ingen vil innrømme de er golddiggere, selv om de er overalt 

Det som er litt skremmende er at en ikke alltid kan se tegn til det på forhånd.

Min eks som jeg var sammen med nylig, hun virket helt motsatt av dette, og så ingen slike dårlige sider i henne, og opplevdes som relativt lite materialistisk, men det viste seg jeg tok veldig feil. Vi hadde en litt utfordrende periode i forholdet, hvor ting var litt kjølig, men vi begge ønsket det ville fungere, så da kjempet vi litt for det. Men det som sjokkerte meg, var at dagen hun fant ut at jeg skulle arve ca 8 mill, så snudde hun på dagen, plutselig ble hun varm og kosete, og hun prøvde veldig hardt for å få meg til å forbli i forholdet, noe jeg selvsagt ikke ønsket når hun først gjorde en innsats for forholdet når jeg hadde mye penger 

Tror dere flertallet av golddiggere er klar over det selv, men ikke vil innrømme det, eller har de ikke selvinnsikt til å forstå det selv? 

Anonymkode: 3bd8d...15b

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så "nesten alle" kvinner goldiggere fordi DIN eks viste seg å være det?

På tide å få litt mer livserfaring kanskje?

Anonymkode: 101b7...fa7

• Liker 32
  • Nyttig 17
AnonymBruker
Skrevet

Om du ender opp med bare golddiggers, er jo fellesnevneren deg. 

Anonymkode: b729b...d16

• Liker 21
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det og.

Skryter og flasher du med penger TS?

• Liker 22
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen vil vel bruke det order, men jeg tror en del damer med narcisistiske trekk er golddiggere og mer eller mindre baserer sin "kjærlighet" på din evne til å forsørge hennes livsstil økonomisk. 

Min tidligere kjæreste kjølnet da hun begynte å regne ut at min relativt gode lønn tross alt ikke ville være romslig nok til å finansiere livet hennes og ungen hennes. Hun er ikke egentlig fra Norge og tror muligens denne måte å forsørge på er vanlig her. Jeg kunne ikke fortsett forholdet etter at hun ga mer og mer uttrykk for disse ønskene. 

På Tinder har jeg fått en god del hjerter fra damer som er mye yngre enn meg og med små unger. Jeg tror de er bevisste på hva de er ute etter. 

Anonymkode: e53ac...152

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS nevner én golddigger... 

Tror du følte deg litt truffet, jeg. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, de fleste er ikke golddiggee.

Og så finnes det også en fornuftig «mellomting» mellom golddigger og uansvarlig når det gjelder penger. Meg selv og de fleste kvinner vil være kritisk til å starte familie med en mann med mangel på økonomisk sans og/eller uten fast inntekt. Det betyr ikke at man er golddigger slik mange menn uten fast inntekt og sunn økonomi prøver å overbevise seg selv om.

Anonymkode: 42fff...b42

• Liker 11
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og så finnes det også en fornuftig «mellomting» mellom golddigger og uansvarlig når det gjelder penger. Meg selv og de fleste kvinner vil være kritisk til å starte familie med en mann med mangel på økonomisk sans og/eller uten fast inntekt. Det betyr ikke at man er golddigger slik mange menn uten fast inntekt og sunn økonomi prøver å overbevise seg selv om.

Du bommer vel litt grovt på skiva her? 

Ingen her som har vært økonomiske eller arbeidsledige som klager. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Leste du litt fort? For var ikke det jeg skrev 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har hatt to lengre forhold, og kun forsøkt lurt en gang. Hva med å ikke dra konklusjoner om ting du ikke vet noe om? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ligger i enhver kvinnes natur at de ønsker å bli tatt vare på. Uten unntak. 

Det ligger også i en kvinnes natur å være tilbakeholden, derfor byr de sjelden så mye på seg. Det er mannens ansvar å varte opp kvinnen og få henne til å føle seg verdsatt. 

Hvis du i tillegg gir kvinnen komplimenter, også for den minste ting og holder tyst når hun oppfører seg som et troll men setter hun på plass når hun har sine urasjonelle (hysteriske) perioder så har du oppskriften på et godt samboerskap/ekteskap. 

Gir du i tillegg kvinnen materiell goder (oppmerksomhet) så vil du få et godt sexliv, og hun vil strekke seg langt for å oppfylle dine sexuelle fantasier. 

Å leve et godt liv med en kvinne er ikke vanskligere enn å gjøre et pinnedyr glad og fornøyd i glassmonteret sitt. Men du må alltid være i forkant før hun blir misfornøyd. For det tar ikke mange timene før hun kan bli misfornøyd, og blir hun en gang misfornøyd så vil det sitte inne i årevis.. 

Anonymkode: 16ac3...67c

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange, både kvinner og menn, som blendes av penger. Og det er mange som liker å vise at de har mye penger. Folk er folk, uansett kjønn.  Alle trenger penger, og de færreste sier neitakk. Det vises tydelig i arveoppgjør. En ekte golddigger, som bevisst velger ut folk etter rikdom, er det kanskje ikke så mange av, men det er vel fordi mulighetene heller ikke er så store. 

Anonymkode: 4cedf...62d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jeg enig i, jeg hadde ikke ønsket å få barn med en gjejdsslave. Men nå var det ikke det jeg snakket om, men en kvinne som snudde på sekundet hun skjønte jeg var millionær 

Ts 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det ligger også i en kvinnes natur å være tilbakeholden, derfor byr de sjelden så mye på seg. Det er mannens ansvar å varte opp kvinnen og få henne til å føle seg verdsatt. 

Hvis du i tillegg gir kvinnen komplimenter, også for den minste ting og holder tyst når hun oppfører seg som et troll men setter hun på plass når hun har sine urasjonelle (hysteriske) perioder så har du oppskriften på et godt samboerskap/ekteskap. 

Gir du i tillegg kvinnen materiell goder (oppmerksomhet) så vil du få et godt sexliv, og hun vil strekke seg langt for å oppfylle dine sexuelle fantasier. 

Å leve et godt liv med en kvinne er ikke vanskligere enn å gjøre et pinnedyr glad og fornøyd i glassmonteret sitt. Men du må alltid være i forkant før hun blir misfornøyd. For det tar ikke mange timene før hun kan bli misfornøyd, og blir hun en gang misfornøyd så vil det sitte inne i årevis.. 

Bortsett fra at dette er tøv, redpill eller hva f det kalles... Om du har rett, så lurer jeg på hvorfor en mann skal gidde dette? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette.

Jeg giftet meg med en dørvakt og tjente bedre enn han.

Ble skilt av helt andre grunner.

Jeg ble ufør under ekteskapet og som singel alenemor klarte jeg meg helt fint økonomisk alene.

Hadde mulighet til å bli sammen med en mann i høy stilling med million lønn og høy formue. Men kjemien var der ikke.

Jeg velger med hjertet.

Alt jeg forventer er at det er en selvstendig mann med boevne, ordnet økonomi og som ser meg. En bestevenn jeg kan prate med alt om, en kjæreste jeg kan kose meg med, en likeverdig partner som har ryggen min og en dyrisk elsker.

Fant han i voksen alder og er nå forlovet med han ♥️

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

TS nevner én golddigger... 

Tror du følte deg litt truffet, jeg. 

Absolutt ikke :) Alltid tjent bedre enn mannen. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette.

Jeg giftet meg med en dørvakt og tjente bedre enn han.

Ble skilt av helt andre grunner.

Jeg ble ufør under ekteskapet og som singel alenemor klarte jeg meg helt fint økonomisk alene.

Hadde mulighet til å bli sammen med en mann i høy stilling med million lønn og høy formue. Men kjemien var der ikke.

Jeg velger med hjertet.

Alt jeg forventer er at det er en selvstendig mann med boevne, ordnet økonomi og som ser meg. En bestevenn jeg kan prate med alt om, en kjæreste jeg kan kose meg med, en likeverdig partner som har ryggen min og en dyrisk elsker.

Fant han i voksen alder og er nå forlovet med han ♥️

Det er en sånn dame jeg håper å finne. Jeg har riktignok lønn et stykke over millen men jeg håper hun kan leve med det. Jeg anser meg ikke som rik. Men en dame som også er økonomisk fornuftig og har dine kvaliteter kunne jeg fått er godt liv med. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror 

Leste du litt fort? For var ikke det jeg skrev 

Ts 

Ser det nå. My bad. Men vært så mange tråder med "at alle kvinner er golddiggers"

I fremtiden er det iallfall greit å ikke prate om penger. En ting er ordnet økonomi. Det er viktig for de fleste.

Men finn en som har samme grunnleggende verdier, syn på økonomi, livssyn, barneoppdragelse etc.

Finn en bestevenn du kan prate med alt mellom himmel og jord med. En du kan le og tulle med og være deg selv med på godt og vondt.

Finn en som er raus og generøs med deg.

Mht golddiggers så sier jeg meg enig med de som påpeker narsissistiske trekk. De har ofte lite empati og vet ikke hva kjærlighet er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Sånn, det var dagens rant fra deg. Hjem i hulen din, nå;)

Anonymkode: bf22a...be0

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en sånn dame jeg håper å finne. Jeg har riktignok lønn et stykke over millen men jeg håper hun kan leve med det. Jeg anser meg ikke som rik. Men en dame som også er økonomisk fornuftig og har dine kvaliteter kunne jeg fått er godt liv med. 

Han jeg fant har ironisk nok, nesten 2 mill i lønn og høyere formue enn deg.

Men han bryr seg ikke om penger pga det materialistiske. Han kjøper gjerne brukt og er ekstremt jordnær. Han er bare sykt god på det jobber med innen IT(pc nerd de luxe 🤭)

Men jeg visste jo ikke det da vi møttes på Happn. 

Vi hadde bare denne øyeblikkelige kjemien. Som å komme hjem.

Nå har jeg klart meg selv siden jeg var 16. Jobbet siden jeg var 14.

Jeg har aldri vært opptatt av merkevarer eller bling. Jeg handler sjeldent klær, men når jeg gjør det er det ofte HM eller Fretex(sistnevnte har blitt fryktelig dyrt da) 

Jeg TRENGER ikke en mann for å klare meg. Men jeg har alltid ønsket en bestevenn, kjæreste, partner og elsker i én og samme person.

Jeg giftet meg ung og visste ikke helt hva jeg trengte og med tiden etter vi fikk barn innså jeg at eksen ikke var en god partner og pappa. Men det kom først frem etter han gråt seg til hvor viktig det var for han å bli pappa. Jeg har i dag fullt foreldreansvar og omsorgen 🙄♥️

Jeg er veldig for å forsørge meg selv.

Forloveden, derimot, var mer opptatt av at vi begge skulle ha samme levestandard. Så vi fordeler prosentvis etter inntekt. Så jeg betaler det samme jeg betalte som singel mht faste kostnader og mat. Så matcher han og betaler litt mer fordi vi har et større hus, strømkostnader, matkostnader etc da han er mann og har 2 barn.

Jeg har f.eks ikke råd til dyre ferier og har ikke unner meg det. Men han tar som et selvfølge å spytte inn så vi kan dra på kule ferier sammen som en familie.

Alt over her er det økonomiske og praktiske da.

Poenget er hvordan vi øyeblikkelig kjente på "Der er du!" Han er bokstavelig talt bestevennen min. Vi kan bare være sammen uten et ord. Spille Call of Duty sammen. Se en serie/film/dokumentar sammen og måtte pause fordi vi visse emner åpner opp prat og diskusjoner.

Når vi er sammen er alt bare bedre. Tross utfordringer og vanskelige situasjoner så cruiser vi gjennom de fordi vi har hverandre.

Jeg visste ikke hva ekte kjærlighet var før jeg traff han. Det er å gro inn i hverandre og kjenne på at med deg er livet bare bedre.

Finn det.

• Hjerte 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...