AnonymBruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni Vi pusser opp badet. Vi har til nå hatt skap/ med lys og stikkkontakt øverst ved den. Nå skal vi ha vanlig speil m/lys. Hvordan og hvor bør stikkontakten være? Se bilde!! Noen som har bilde av egne bad, og hvordan gjorde dere det? Stikkontakten i skuffen er ikke aktuelt for gubben. Pluss at han har ikke lyst til å dra ned en ledning fra toppen der, og synlig nedover!! Anonymkode: 81975...f2e
AnonymBruker Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni Jeg har stort speil med lys på badet. Stikkontakt integrert på undersiden av speilet. Anonymkode: 5374d...647 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni Få elektriker til å montere stikk inni skapet, det er vanlig. Henter strøm fra samme kabel som lyset. Anonymkode: 3bcba...72e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #4 Skrevet 10. juni Det første bildet er lyset slik det ser ut nå. Overskapet og speil er fjernet. Så det skal vekk. Nederste bilde er Speilet vi har kjøpt. Det skal opp, når vi har fått servant på plass. Anonymkode: 81975...f2e
AnonymBruker Skrevet 10. juni #5 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Få elektriker til å montere stikk inni skapet, det er vanlig. Henter strøm fra samme kabel som lyset. Anonymkode: 3bcba...72e Ingen skap/høyskap. Men har sånn skuffmøbel el hva nå det heter, med servant. Gubben vil ikke dra ned ledning fra toppen der. Den blir synlig. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har stort speil med lys på badet. Stikkontakt integrert på undersiden av speilet. Anonymkode: 5374d...647 Har du bilde? Vil gjerne se hvordan det vil se ut. Anonymkode: 81975...f2e
AnonymBruker Skrevet 10. juni #6 Skrevet 10. juni Lykke til om dere skal selge noen gang. Uten samsvarserklæringer og ved å ha gjort alt selv, så kan det bli moro for dere 🤣 Veldig fristende med et "selvoppusset" bad også, må jeg si. Anonymkode: 3cd83...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #7 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lykke til om dere skal selge noen gang. Uten samsvarserklæringer og ved å ha gjort alt selv, så kan det bli moro for dere 🤣 Veldig fristende med et "selvoppusset" bad også, må jeg si. Anonymkode: 3cd83...c5e Fortell meg gjerne hvor det står at de gjør alt selv Anonymkode: 74e47...2ca
AnonymBruker Skrevet 10. juni #8 Skrevet 10. juni Det finnes mange fine baderomslamper med stikkontakt som dere kan sette opp. Det virker ikke som dere pusser opp badet, men bare skifter innredning. Det beste ville jo vært å ta ned den flisvegger og få nye strømuttak. Anonymkode: 25a37...aad
AnonymBruker Skrevet 10. juni #9 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Lykke til om dere skal selge noen gang. Uten samsvarserklæringer og ved å ha gjort alt selv, så kan det bli moro for dere 🤣 Veldig fristende med et "selvoppusset" bad også, må jeg si. Anonymkode: 3cd83...c5e Vi skal IKKE gjøre rørlegger og elektriker arbeid selv. Vi skal ikke totalrenovere, kun bytte ut møblene. Det har vi ikke råd til. Elektriker kommer på torsdag og rørlegger på fredag, så kommer elektriker ut på dagen igjen, på fredag eller tidlig neste uke for speil. Vi har malt taket selv, da. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det finnes mange fine baderomslamper med stikkontakt som dere kan sette opp. Det virker ikke som dere pusser opp badet, men bare skifter innredning. Det beste ville jo vært å ta ned den flisvegger og få nye strømuttak. Anonymkode: 25a37...aad Ja, kanskje det det heter. Vi fjerner ikke flisene. Bytter ut hele innredningen. Flytte på noen kontaktpunkter. Rørlegger fikser både dusjkabinett og servant til rørene, og bytter ut alle synlige vannrør Vi har allerede kjøpt speilet med lys. Tenkte ikke på annen lampe, spotter i taket, som vi kanskje også bytter ut. Det er stikkontakt ved speilet vi ikke klarer å bli enig om. Anonymkode: 81975...f2e
AnonymBruker Skrevet 10. juni #10 Skrevet 10. juni Spør elektrikeren. De har sett mange bad og de kjenner til hva som finnes av godkjente løsninger og produkter for dette, og ikke minst hva som er praktisk og mulig å få til uten stykke synlige ledninger. Anonymkode: 97395...730
AnonymBruker Skrevet 10. juni #11 Skrevet 10. juni Vi gjorde det samme, tok ned skap og erstattet med speil med lys. Lyset er koblet i veggen bak speilet, hvor langt opp til taket går deres? Så har dere kanskje en lysbryter på vegg et sted i nærheten av servanten? Da kan du sjekke om elektrikeren kan hente strøm fra den til å montere et dobbelt stikk der. Lykke til ☺️ Anonymkode: 2912e...73c
AnonymBruker Skrevet 10. juni #12 Skrevet 10. juni Eksisterende kontaktpunkter er helt motsatt side diagonalt. Lysbryter er på utsiden. Nå vet jeg ikke helt hva den boksen i toppen over eksisterende lys er, men den kan vel kanskje brukes til å hente fra. Pr i dag så er den integrert ved lyset, som det er synlig på bildet. Så strøm kan hentes fra eksisterende på toppen. Vi er bare svært uenige om plassering av selve kontakten, nå som den ikke blir innbygd. personlig så ønsker jeg den i skuffen. Men er enig med gubben at det vil bli en synlig ledning fra toppen og ned til servanten. men jeg snakker med elektriker på torsdag og han kan fullføre jobben neste gang han kommer. Anonymkode: 81975...f2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå