Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man får som regel kallenavn ved at noen andre begynner å bruke det om deg. Men om ingen har funnet på et kallenavn om meg. Kan jeg selv starte et? Jeg har et kallenavn i hode jeg gjerne vil at andre skal bruke. 

Kan jeg fra nå av be folk om å benytte det nye kallenanvnet? Eller er det bare teit?

Anonymkode: b192e...0b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ekstremt kleint, ja. 

Anonymkode: 77011...f4f

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan jeg fra nå av be folk om å benytte det nye kallenanvnet? Eller er det bare teit?

Anonymkode: b192e...0b6

Lykke til. Du kanskje får noen til å bruke kallenavnet til deg, men ikke om deg.

Anonymkode: 23d01...c44

AnonymBruker
Skrevet

Ufattelig teit. Men om trangen er stor så må du jo gjøre som du vil. Er du veldig ung eller?

Anonymkode: 859fc...5ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du seriøs? Det er noe av det dummeste jeg har hørt. 

Anonymkode: 7fc03...f9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men du kan konsekvent starte å introdusere deg som det i sosiale settinger, gitt at du er relativt ung. 

Anonymkode: 5d15f...c72

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det T-bone?

Anonymkode: 1313c...cb9

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er kallenavnet?

AnonymBruker
Skrevet

Er det en forkortelse av ditt navn? 

Er det et vanlig navn eller et "kosenavn"? Det er jo anonymt her inne, kanskje du kan si hva det er, eller gi et lignende eksempel kanskje? 

Anonymkode: 91a73...cb5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ufattelig kleint med mindre du fremdeles går på barneskolen.

Anonymkode: 127dd...c6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde dette. I fjerdeklasse. Blir flau hver gang jeg tenker påndet, selv om folk faktisk brukte kallenavnet ut ungdomsskolen. Jeg regner med at dersom jeg drar på reunion neste gang så kommer de til å kalle meg ved kallenavnet😒

Anonymkode: 1417a...a19

AnonymBruker
Skrevet

Min veninne gjorde dette. Fikk alle til å kalle henne noe hun selv syntes minnet om brødrenes kallenavn, fordi hun også ville ha et sånt morsomt kallenavn som de hadde. Det var, og er fortsatt, ekstremt flaut.

Anonymkode: 4bdff...75e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det Mad Dog?

Anonymkode: 3b880...07d

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg likte ikke verken fornavnet eller etternavnet sitt, så hun byttet begge deler da hun flyttet for å studere. Helt greit for meg at hun har et annet navn i en annen by, men jeg dynes det er rart at jeg plutselig må bruke et nytt navn på henne. Det kunne hun egentlig latt være å tvinge meg til, tenker jeg.

Anonymkode: ddaaf...ff1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ei venninne av meg likte ikke verken fornavnet eller etternavnet sitt, så hun byttet begge deler da hun flyttet for å studere. Helt greit for meg at hun har et annet navn i en annen by, men jeg dynes det er rart at jeg plutselig må bruke et nytt navn på henne. Det kunne hun egentlig latt være å tvinge meg til, tenker jeg.

Anonymkode: ddaaf...ff1

Men hun har byttet navn, da er det hennes nye navn. Det er dritrart å bruke noe annet hennes eget juridiske navn når hun ber om å bli kalt det. Hun har til og med valgt navnet.

Anonymkode: 1417a...a19

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ekstremt kleint, ja. 

Anonymkode: 77011...f4f

Nei, kjenner flere voksne med kallenavn. Det er jo ikke "Tobber'n", "Tiger", "Luring" e.l., det er Nelly (Ninell), Nine (Anne-Karine), Nelus (Cornelius), etc. 

Endret av katties
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det T-bone?

😆😂😂

Anonymkode: 0be3f...de2

AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (40 minutter siden):

Nei, kjenner flere voksne med kallenavn. Det er jo ikke "Tobber'n", "Tiger", "Luring" e.l., det er Nelly (Ninell), Nine (Anne-Karine), Nelus (Cornelius), etc. 

Ja, men de har neppe gitt seg selv det navnet i voksen alder.

Anonymkode: 7fc03...f9b

• Liker 1
Skrevet

Gå på folkeregisteret og registrer navnet du ønsker som andre fornavn 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er flaut altså.. å tildele seg selv et "kult kallenavn" og så begynne og forlange at andre mennesker skal følge opp flausen?

Nei. Er det et rent kallenavn, eller noe folk faktisk kan hete til fornavn du sikler etter? Hvis det er et faktisk navn, eller noe som kan brukes som et navn, registrer det i folkeregisteret og få det offisielt. Da kan du henvise til at "jeg heter faktisk det i folkeregisteret, men ingen har brukt det noe særlig" og skylde på det. 

Anonymkode: 367e5...826

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...