AnonymBruker Skrevet 10. juni 2025 #1 Skrevet 10. juni 2025 Jeg har slitt med fatigue og ledd-/muskelsmerter en lengre periode, samt nervesmerter i hender og føtter som kommet og går. Har tidvis ømme lymfeknuter, men aldri feber. Det er tatt blodprøver og jeg ser at på prøver for EBV er alle tre positive, samt at CMV er positiv. Jeg skal snart snakke med legen om prøvesvarene, men med litt googling så fikk jeg mange treff på MS. Så det jeg lurer på er om folk her har kjennskap til dette med EBV og MS, eller eventuelt bare det med "reaktivering av EBV". Noen som har opplevd? Alle svar mottas med stor takk, og jeg vet at det naturligvis er legen som må komme med svar på min situasjon😊 Anonymkode: 9e448...3c0
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2025 #2 Skrevet 10. juni 2025 De fleste i den voksne befolkningen har positiv prøve for EBV. Det som er med MS er at alle med MS har EBV. Men det er noe helt annet enn det motsatte, de fleste som har hatt EBV utvikler IKKE MS. Så det er mye mye større sjanse for at dun fatigue muskler og leddsmerter har andre årsaker. Alder? Anonymkode: c9eb0...bee
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2025 #3 Skrevet 10. juni 2025 Jeg har nylig tatt flere tester, og har reaktivering av EBV. De fleste har jo dette viruset, men for oss med feks lite NK celler(eller generelt svakt immunforsvar) så kan det skape litt krøll.,Jeg har hatt hovne lymfeknuter i ca 20 år nå. Aldri vært snakk om MS, men derimot ME. Anonymkode: 31bc1...753
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå