Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hatt en besteveninne i godt over 10 år nå. Og på en fest her om dagen begynnte hun under en drikkekveld å mase på at jeg skulle svare på private spørsmål, som f.eks folk man har ligget med. Syntes det ble for vanskelig å holde ting som en hemmelighet, fordi hun maste og presset så mye. Så jeg endte opp med å si private ting som kun hun vet om. Uansett så sendte jeg mld om dette dagen derpå, om at jeg synes det var ugreit og hadde satt pris på om hun slutter med det, (fordi dette ikke er første tilfelle.) Fikk i respons at det var synd at jeg følte det sånn. 

Blir vanskelig å holde på et vennskap som ikke finnes lenger, men mtp at vi er i samme venne omkrets og ser hverandre ofte så vet jeg ikke helt? 

Anonymkode: 4b3fd...524

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener du at vennskapet ikke finnes lenger?

Anonymkode: a4efa...310

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Drikk litt mindre, så lar du deg kanskje ikke presse? 

Når du skriver at dere ikke er venner lenger så vet jeg ikke helt hva slags svar du er ute etter? 
Fortsett å ikke være venn med henne? 

Anonymkode: 86a3d...cbf

AnonymBruker
Skrevet

Du må lære deg å si nei.

Anonymkode: 166c9...e37

AnonymBruker
Skrevet

Øv deg på grensesetting. Vær bestemt. Det enkleste er å beholde henne som venn, kanskje en litt perifer som du ikke forteller private ting til. Mer som en bekjent du kan henge med, men må passe på å sette grenser til.

Anonymkode: 17bfc...fb7

Skrevet

Det er hardt, men ingen grunner til at du skal la deg bli presset til å si ting du ønsker var private.

Og jeg lurer på om det kan være klokt å ikke dele så mye med henne, da er det mindre sjanse for å oppleve at hun presser deg for opplysninger på fest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...