Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Ser ut til at vi ikke får med vogn som håndbagasje på flyet vi skal reise med. Jeg har en på 1,5 år som generelt er svært bestemt og redningen er ofte vogn.  Og jeg lurer på hvordan vi skal gjøre det på flyplassen etter å ha sjekket inn bagasjen. 

Aldri reist med barn før. Noen generelle tips? 

Anonymkode: c24a1...4d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer bæresele for dere? 

Min gutt er mindre enn din i alder, men det fungerte helt greit med bæresele på flyplassen. 

Anonymkode: 18ded...90f

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut til at det kanskje må bli bæresele😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ser ut til at det kanskje må bli bæresele😊

En del flyplasser har forresten også vogn man kan låne når man er der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

En del flyplasser har forresten også vogn man kan låne når man er der. 

Har Gardermoen? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har Gardermoen? 

Ja, men de er helt jævlige 😵‍💫 sånne harde i metall.. 

Vi pleier å ta med vogn frem til flyet også legger de den under flyet når vi går på. Har dere en reisevogn?

Anonymkode: 534f4...dde

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja, men de er helt jævlige 😵‍💫 sånne harde i metall.. 

Vi pleier å ta med vogn frem til flyet også legger de den under flyet når vi går på. Har dere en reisevogn?

Tenkte å kjøpe en, ja. Er det en mulighet? Hvem spør dere om det? 

AnonymBruker
Skrevet

Sett ungen i an bagasjetralle eller lånevogn

Anonymkode: 6328e...010

AnonymBruker
Skrevet

Ja er det bagasjetraller etter sikkerhetskontrollen? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tenkte å kjøpe en, ja. Er det en mulighet? Hvem spør dere om det? 

Vi har brukt Babyjogger City Tour 2, og den går stort sett som håndbagasje hos de fleste flyselskap. 

Vi har bare tatt den med til Gaten, siden den er såpass liten (slår den sammen og har den i posen/sekken som følger med). Har bare bært den på ryggen når vi skal gjennom Gaten.. enten så har vi tatt den med inn eller så har de lagt den under flyet sammen med annen bagasje. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bærer fortsatt 2,5-åringen i bæresele på rygg på flyplass. Vi har reist mye, aldri brukt vogn.

Anonymkode: fe401...871

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vi har brukt Babyjogger City Tour 2, og den går stort sett som håndbagasje hos de fleste flyselskap. 

Vi har bare tatt den med til Gaten, siden den er såpass liten (slår den sammen og har den i posen/sekken som følger med). Har bare bært den på ryggen når vi skal gjennom Gaten.. enten så har vi tatt den med inn eller så har de lagt den under flyet sammen med annen bagasje. 

Jeg er ikke så reisevant og har opplevd at folk som  jobber på flyplassen blir irriterte når det er ting jeg ikke forstår og forståelig nok vil at ting skal gå fort. Har de ikke vært irriterte for å måtte gjøre det du sier? Legge inn en ekstra vogn som heller ikke er merket med bagasjelapp? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg er ikke så reisevant og har opplevd at folk som  jobber på flyplassen blir irriterte når det er ting jeg ikke forstår og forståelig nok vil at ting skal gå fort. Har de ikke vært irriterte for å måtte gjøre det du sier? Legge inn en ekstra vogn som heller ikke er merket med bagasjelapp? 

Nei, det gjør de nok ofte 😅 men hvis du er usikker så spør du før dere sjekker inn bagasje, om det er mulig å ta den med. Hvis de sier nei så sjekker du bare inn den i spesialbagasje, det er gratis. 

Så lenge du kjøper en vogn som går innenfor målene og vekt som håndbagasje er det uansett ikke et problem, da pakker du den bare sammen ved Gaten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei, det gjør de nok ofte 😅 men hvis du er usikker så spør du før dere sjekker inn bagasje, om det er mulig å ta den med. Hvis de sier nei så sjekker du bare inn den i spesialbagasje, det er gratis. 

Så lenge du kjøper en vogn som går innenfor målene og vekt som håndbagasje er det uansett ikke et problem, da pakker du den bare sammen ved Gaten. 

Tusen takk for at du svarer meg så fint! Jeg er litt stresset for reisen.

Takk til alle som har svart 💛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...