Gå til innhold

Krise i forholdet - samboer har vært utro, men trygler om å bevare forholdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det høres jo ikke ut som dere er kompatible på noen måte. Hva er vitsen å leve sammen uten kjærlighet og nærhet?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

???? Stakkars mann!!!!!!!

Anonymkode: 530b1...4af

Stakkars? Du fikk med deg at han hadde hatt ei på si i et halvt år? 

Anonymkode: 8bf17...c9e

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du koser deg veldig nå med å straffe ham, men du straffer deg selv også. Du er bitter og sint. Du bør bestemme deg for om du ønsker å reparerer forholdet. I så fall må dere jobbe dere igjennom alt dette, antakelig med profesjonell hjelp.

Hvis du i fullt alvor mener at dere skal bo sammen som venner, kanskje med kjærester på hver deres kant, så er ikke det noen holdbar løsning uansett. Da er det mye bedre å gjøre kort prosess og flytte i fra hverandre. Det du driver med nå er veldig barnslig.

Anonymkode: ce76e...500

Dette er jeg så enig i!! Fjollete opplegg. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan vet du at han ikke har gjort det igjen? 

Anonymkode: cb5f0...3b5

Det veit jeg ikke, men med tanke på hvordan han slet den ene gangen så har jeg valgt å stole på han. 

Anonymkode: b667d...aa7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette opplevde jeg også. Barna var knapt 2 og 4 år da jeg fant ut at barnas far hadde hatt et forhold på si i 5-6 mnd. Valgte å tilgi, ikke for min egen del, men for barna. Hatet tanken på at de ikke skulle få vokse opp med begge foreldre. 

Samme som deg, jeg klarte ikke ha sex eller at han tok på meg. Han klaget på at ting ikke var som før. Rart det du. Og ikke minst, han hadde fortsatt kontakt med elskerinnen. 1,5 mnd etter jeg fant ut av utroskapen, tok det slutt. Han flyttet ut 1 mnd senere. Beste valget jeg har tatt. Angrer ikke. 

Skal du tilgi og godta, krever det masse av deg. Så mye at du må tenke gjennom om dette er noe du faktisk ønsker. 

Anonymkode: 7eab6...1c4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det veit jeg ikke, men med tanke på hvordan han slet den ene gangen så har jeg valgt å stole på han. 

Anonymkode: b667d...aa7

Nå skjønner jeg ikke helt. Hvis du ikke er ute etter et kjæresteforhold, kun venner og foreldre, så kan vel han ligge med hvem han vil? Dere er jo bare venner? 

Hva er dealen her egentlig? Og hva ser du for deg de neste årene? 

Anonymkode: 1789c...c8e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

???? Stakkars mann!!!!!!!

Anonymkode: 530b1...4af

Er jo ikke noe synd på han! :hoho:

Anonymkode: 6af70...28e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nå skjønner jeg ikke helt. Hvis du ikke er ute etter et kjæresteforhold, kun venner og foreldre, så kan vel han ligge med hvem han vil? Dere er jo bare venner? 

Hva er dealen her egentlig? Og hva ser du for deg de neste årene? 

Anonymkode: 1789c...c8e

Det er ikke TS du siterer, men en annen bruker som fortalte sine erfaringer med en mann som angret fryktelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han ble knust, gråt og tryglet deg om å bli fordi han ble ferska. Han skjønner, i hvertfall akkurat nå, at dobbeltlivet ryker og det er det som er tøft for ham. Han hadde det som plommen i egget i 6 måneder. Der han fikk det han trengte hjemme av familieliv, sex og samboer som ordnet opp, i tillegg til "spenningen" ved å holde ei skjult som han kunne "humpe på" når det passet ham. Han har ikke ofret en tanke på hvordan dette kan påvirke deg og deres forhold, og i hvertfall ikke elsket deg.

Om det har vært lite sex på hjemmebane pga småbarnslivet eller om dere har humpa på som kaniner har ingenting å si. Og ja, folk har vært utro selv om de har hatt mye sex med partneren sin. Samboeren din valgte å ligge med noen andre over flere måneder. Han kunne valgt å avslutte forholdet mellom dere, slik at dere begge to kunne gå videre i livet og være sammen med noen andre, men han syntes at dette bare var noe han fortjente.

Utrolig at han tror at du blir tent av at han har ligget med ei annen dame i 6 (!!) måneder.

Du fortjener kjærlighet fra en som bare vil ha deg. Du fortjener en som vil ha sex med bare deg. Og livet skal vare i mange, mange år til. Er du sikker på at du bare vil være mamma og bo i "kollektiv" framover. Eller være mamma og potensielt finne kjærligheten på nytt etterhvert? Mamma vil du uansett alltid være. ❤️

Anonymkode: bd43b...097

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du sier du skal på date og han må nå passe ungene. Så kommer du hjem dagen etter! Da tenker jeg han ikke er så gira på å komme hjem. 

Han vil ha I pose og sekk. Han vet du gir etter! 

Anonymkode: cb2dd...128

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi har vært samboere i syv år, og har to små barn sammen. For en måned siden fant jeg ut at samboer har hatt forhold på si i nesten et halvt år. Konfronterte ham og sa at jeg ønsket å bryte forholdet. Da ble han helt knust, gråt og tryglet meg om å bli i forholdet. Vi har jo små barn, så hevder han at han elsker meg (noe jeg ikke tror på, ellers hadde han ikke vært utro). Jeg har ikke behov for buldrende kjærlighet, og hater heller ikke samboer for det han har gjort. Så jeg sa ja til å fortsette å bo sammen og være en familie. Men jeg ønsker ikke lenger å ha sex med ham. Jeg synes det er utrolig ekkelt, og jeg kjenner på smerten fra sviket hans hver gang jeg tenker på noe intimt med ham - jeg ser ham for meg i senga med denne andre. 

Nå har det gått en måned siden avsløringen og samtalen oss imellom, og samboer begynner å murre om at vi ikke lenger har sex. Jeg sa rett ut til ham at det klarer jeg ikke. Han spurte når jeg trodde at jeg var klar, og jeg svarte at jeg ikke vet. Fordi jeg rett og slett ikke vet om jeg noen gang vil klare å være intim med ham igjen. Han synes jeg er urimelig, og at jeg bør jobbe med sexlysten. Men han vil fortsatt ikke avslutte forholdet. What to do?

Anonymkode: 3a52d...144

Han mener vel det. Det har gått en måned og det er det han tenker på? Har du forklart han følelsene dine? Forklart han at du trenger tid og at han må vise at du kan stole på han igjen? Kanskje dere skulle tatt en tur i parterapi? 

Anonymkode: ec5b6...506

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2025 den 10.10):

Vi har vært samboere i syv år, og har to små barn sammen. For en måned siden fant jeg ut at samboer har hatt forhold på si i nesten et halvt år. Konfronterte ham og sa at jeg ønsket å bryte forholdet. Da ble han helt knust, gråt og tryglet meg om å bli i forholdet. Vi har jo små barn, så hevder han at han elsker meg (noe jeg ikke tror på, ellers hadde han ikke vært utro). Jeg har ikke behov for buldrende kjærlighet, og hater heller ikke samboer for det han har gjort. Så jeg sa ja til å fortsette å bo sammen og være en familie. Men jeg ønsker ikke lenger å ha sex med ham. Jeg synes det er utrolig ekkelt, og jeg kjenner på smerten fra sviket hans hver gang jeg tenker på noe intimt med ham - jeg ser ham for meg i senga med denne andre. 

Nå har det gått en måned siden avsløringen og samtalen oss imellom, og samboer begynner å murre om at vi ikke lenger har sex. Jeg sa rett ut til ham at det klarer jeg ikke. Han spurte når jeg trodde at jeg var klar, og jeg svarte at jeg ikke vet. Fordi jeg rett og slett ikke vet om jeg noen gang vil klare å være intim med ham igjen. Han synes jeg er urimelig, og at jeg bør jobbe med sexlysten. Men han vil fortsatt ikke avslutte forholdet. What to do?

Du er ferdig. 

Ingenting å gjøre med det. Det er ødelagt. 

Anonymkode: 6e649...5ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakket med mannen min nå om historien din, vi er begge enige om at vi kunne tilgitt et ONS, men ikke å gå bak ryggen i et halvt år. det er veldig lenge, og ikke tilfeldig eller et uhell. 

Her har han valgt å møte dette mennesket flere ganger over lang tid. 

Hadde gjort det slutt. 

Dessuten så tror jeg han er mer lei seg over at du fant det ut, mer enn at han har gjort det. 

Anonymkode: 403b0...095

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ein snudd på problemstilling hadde nok responsen vert annerledes på KG 

Anonymkode: 93cbc...bb7

AnonymBruker
Skrevet

Få krapylet ut av huset. En som driver med systematisk og langvarig  utroskap, samtidig som han har to små barn, lider av en alvorlig karakterbrist. Den stakkarslige oppførselen etterpå viser at han mangler både ryggrad og selvrespekt.

Anonymkode: 4b435...c0f

• Liker 2
  • Nyttig 4
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hadde ein snudd på problemstilling hadde nok responsen vert annerledes på KG 

Anonymkode: 93cbc...bb7

Folk er generelt i mot utroskap, uansett hvem av partnerne som har gjort det.

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Enten må man tilgi og fortsette forholdet, eller så må man gå hvis man ikke klarer å fortsette forholdet.

Nå er én måned kort tid på å komme seg videre eller tilgi, men å mase om sex nå er idiotisk.

Dere trenger å snakke med noen profesjonelle om veien videre, fordi han kommer til å flytte ut hvis du ikke ønsker sex med han.

Jeg har opplevde det samme som deg, og det ødela forholdet, lysten på sex, vennskapet, ja alt.

Anonymkode: 2e373...df6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snakket med mannen min nå om historien din, vi er begge enige om at vi kunne tilgitt et ONS, men ikke å gå bak ryggen i et halvt år. det er veldig lenge, og ikke tilfeldig eller et uhell. 

Her har han valgt å møte dette mennesket flere ganger over lang tid. 

Hadde gjort det slutt. 

Dessuten så tror jeg han er mer lei seg over at du fant det ut, mer enn at han har gjort det. 

Anonymkode: 403b0...095

Vi har pratet om utroskap

Min hadde nok tilgitt meg.

Jeg hadde aldri tilgitt han. Ei heller meg selv OM jeg hadde vært utro.

Jeg er EKSTREMT lojal og tillit betyr ALT for meg. Har aldri vurdert å være utro. 

Når jeg har blitt tiltrukket av andre har det i seg selv vært et tegn på at forholdet jeg vet i ikke ga meg det jeg trengte. Så jeg slo opp og gikk.

Anonymkode: 5b60c...2a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2025 den 13.37):

Du koser deg veldig nå med å straffe ham, men du straffer deg selv også. Du er bitter og sint. Du bør bestemme deg for om du ønsker å reparerer forholdet. I så fall må dere jobbe dere igjennom alt dette, antakelig med profesjonell hjelp.

Hvis du i fullt alvor mener at dere skal bo sammen som venner, kanskje med kjærester på hver deres kant, så er ikke det noen holdbar løsning uansett. Da er det mye bedre å gjøre kort prosess og flytte i fra hverandre. Det du driver med nå er veldig barnslig.

Anonymkode: ce76e...500

Enig. Jeg har full forståelse for mangelen på lyst på sex kun en måned etter dette, og for min del ville nok det tatt lang tid før jeg var klar for intimitet igjen. Og dette bør han vise stor forståelse for etter det han har gjort. 

Men hvis du virkelig mener å fortsette med han så må dere begge være villig til å jobbe for å komme gjennom dette, og dere må faktisk gjøre jobben. Og som andre her sier: Med profesjonell hjelp. 

Anonymkode: 5c683...999

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2025 den 10.10):

Han trygler ikke om å bevare forholdet. Da hadde han brukt de neste årene med å trygge deg, spille med helt åpne kort og lagt NULL press på deg bedre noe som helst. 

For en gjennomført kødd du har skaffet deg. 

Det finnes menn der ute som ikke behandler deg som en fritt og en selvfølge. Vil anbefale å gå fra han egoisten, bruke tid til å gro og så gå for en fin fyr.

Utroskap er drepen for enkelte av oss. Jeg prøvde å mange år, men det ble bare bortkasta år av mitt liv. 

Anonymkode: f3ecc...168

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...