Gå til innhold

Krise i forholdet - samboer har vært utro, men trygler om å bevare forholdet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har han fremdeles en elskerinne? Sto ingenting om at han avsluttet forholdet sitt til denne andre kvinnen.

Jeg hadde kastet han på tryne ut og fortalt alle dere kjenner om grunnen til at du kastet han ut. Han er faen meg frekk som tilogmed klager på at dere ikke har sex... at det går ann!

Anonymkode: 63f3b...788

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kygos skrev (2 minutter siden):

Dette kan ikke ende godt. Da du konkluderte med å ikke gå, så aksepterte du utroskapen og er ferdig med det i hans øyne. Her er det manglende evne til å se rekkevidden av handlingene fra hans side. På sikt må du komme dit hen at du kan stole på han og leve et god liv - kan du det, tror du? Du observerer hans posisjon og handlinger - det er ditt ansvar å gjøre det som er rett for deg.    

Men da er han jo stokk dum, hvis han tror at partneren kan "bli ferdig" med langvarig utroskap i løpet av en dag eller en uke. Nei, jeg kommer aldri til å stole på ham. Blant annet fordi han klarte å skjule utroskap så godt at det var ved en tilfeldighet jeg oppdaget den. 

Anonymkode: 3a52d...144

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har han fremdeles en elskerinne? Sto ingenting om at han avsluttet forholdet sitt til denne andre kvinnen.

Jeg hadde kastet han på tryne ut og fortalt alle dere kjenner om grunnen til at du kastet han ut. Han er faen meg frekk som tilogmed klager på at dere ikke har sex... at det går ann!

Ifølge ham selv så er forholdet avsluttet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det vil ikke hjelpe på sexlysten min. Jeg synes han er ekkel seksuelt etter utroskapen. Men kan gjerne dele hus med ham, tilbringe tid med ham, osv. Som en venn og medforelder.

Hvordan var forholdet før du oppdaget dette, har det skjedd noe spesielt de siste 6-12 mnd? 

Anonymkode: d1bd6...174

AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (16 minutter siden):

Da er eneste alternativet å være helt ærlig med han, at du ser for deg AS Familien i uoverskuelig fremtid og ikke noe kjærlighetsrelasjon, hans valg om han vil ha det eller ikke ha noe for dette er det du har å gi nå. Han valgte utroskap, ikke du og dette er ditt "tilbud" for å møte hans ønsker om å bli i en relasjon med deg som familie. 

Presenterer hun dette for han så kommer nok svaret hans at da vil han ha sex med noen andre mens de er medforeldre og at dere sikkert kommer til å sove på separate soverom til ungene blir voksne.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg ville avsluttet. Du fant det ut på egen hånd (han burde fortalt det selv) og det er et langt forhold han har hatt, ikke én feil i fylla for eksempel.

Han kommer til å være utro igjen og skylde på deg, fordi han ikke «får sex» 

Anonymkode: 7d77e...511

Dette. Uten tvil. 

Jeg og samboeren min har 100% enighet på dette, utroskap betyr brudd. Det betyr tap, sorg, flytting og tid fra hverandre. Hvis man vil finne tilbake til hverandre etterhvert så har man muligheten til det. Men relasjonen må nullstilles og begge parter må tenke og føle i ro og mak. 

Kvinnen finner som regel ut at hun tross alder er hot på markedet. Mannen finner ofte ut at ingen er interessert i å ta i en utro drittsekk. 

Kvinnen går inn i nytt forhold med sex og kjærlighet. Mannen fortsetter alene og bitter, med noen sporadiske ligg her og der. Samtidig som han bedyrer hvor digg denne singel tilværelsen er med frihet og sååååå mye bedre å være sin egen herre (les: ensom).

Mitt råd: bryt. Begynn på nytt. Vil du fortsatt ha han når du får tenkt deg om så go for it - helhjertet. 

Livet er for kort til å kaste det bort på forhold uten sex, kjærlighet og psykologisk trygghet.

Anonymkode: c9b81...ab9

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi har vært samboere i syv år, og har to små barn sammen. For en måned siden fant jeg ut at samboer har hatt forhold på si i nesten et halvt år. Konfronterte ham og sa at jeg ønsket å bryte forholdet. Da ble han helt knust, gråt og tryglet meg om å bli i forholdet. Vi har jo små barn, så hevder han at han elsker meg (noe jeg ikke tror på, ellers hadde han ikke vært utro). Jeg har ikke behov for buldrende kjærlighet, og hater heller ikke samboer for det han har gjort. Så jeg sa ja til å fortsette å bo sammen og være en familie. Men jeg ønsker ikke lenger å ha sex med ham. Jeg synes det er utrolig ekkelt, og jeg kjenner på smerten fra sviket hans hver gang jeg tenker på noe intimt med ham - jeg ser ham for meg i senga med denne andre. 

Nå har det gått en måned siden avsløringen og samtalen oss imellom, og samboer begynner å murre om at vi ikke lenger har sex. Jeg sa rett ut til ham at det klarer jeg ikke. Han spurte når jeg trodde at jeg var klar, og jeg svarte at jeg ikke vet. Fordi jeg rett og slett ikke vet om jeg noen gang vil klare å være intim med ham igjen. Han synes jeg er urimelig, og at jeg bør jobbe med sexlysten. Men han vil fortsatt ikke avslutte forholdet. What to do?

Hvordan fant du ut at han var utro? 

Anonymkode: 737ed...c6b

AnonymBruker
Skrevet

Han er jo ikke så god på dette med å reparere da 🫠

Men uansett så må dere diskutere samvær på FVK, så dere kan jo bestille en time 🤷‍♀️

Anonymkode: 9e6df...d37

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Presenterer hun dette for han så kommer nok svaret hans at da vil han ha sex med noen andre mens de er medforeldre og at dere sikkert kommer til å sove på separate soverom til ungene blir voksne.

Det er mulig men hun må uansett være ærlig på det hun har å tilby. Noe annet er like uærlig som utroskapet er i det lange løp.. IKKE at det er like ille - men ærlighet er det eneste som vil fungere OM de skal få til en relasjon der de bor sammen osv.. 

Endret av Carrot
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har samlivet vært før han var utro? Har dere tatt vare på forholdet ? 
Hvis den ene har vært uinteressert i sex og ikke investert i det å ta vare på følelser og behov så kan det resultere i en dårlig avgjørelse. Samme om det er mann eller dame. Den ene snur ryggen til og den andre søker ut. 
Når utroskapen nå er avslørt så er det uansett  ikke noen løsning å bare bo sammen pga bekvemmelighet med tanke på barn og økonomi når en ikke løser resten av utfordringene. 
Da er det bedre å skilles ad. 

Anonymkode: 20376...0bc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg tenker at du er i all din rett til å ikke gidde å ha sex med ham, så bare vær tydelig på det. du var utro, det har ødelagt min lyst på deg for alltid, men jeg vil gjerne fortsette å drive familien med deg. hvis ikke blir det slutt. så får han godta det, men som andre sier, så kommer han antagelig til å være utro igjen. men kanskje du rett og slett gir litt faen? i så fall er det jo greit. du kan finne deg en på siden selv.

Anonymkode: 681ee...a95

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ifølge ham selv så er forholdet avsluttet.

Var ikke så spennende lenger når du fant det🤷‍♀️ 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir rasende av å lese dette. En ting er utroskapen, men masingen og sutringen om sex en måned etter?? Noen menn er helt ubegripelig tjukke i hodet. Jeg tenker at du må enten 1) gå fra han, og si at du er interessert å samarbeide godt som foreldre eller 2) være helt klar på at du kan bo sammen med han, men at dere ikke lenger har et kjæresteforhold der han kan forvente sex. Og at dere heller ikke kommer til å få det noen gang igjen dersom han forsøker å mase seg til sex på denne måten. Dere burde også sove på hver deres rom. 

Anonymkode: 41ccc...ac4

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, antagelig. 

Men da blir det jo opp til henne å vurdere ut ifra det premisset. 

Sånn det er nå, så har de blitt enige om å "bevare forholdet", men de har hvert sitt bilde av hva det egentlig betyr. 
Hun tenker at det betyr at de fortsetter å bo sammen, og drive familien AS, men uten intimitet og kjærlighetsforholdet de hadde. 
Mens han tenker at det betyr at de har satt strek over det som skjedde, og fortsetter der de slapp, som kjærester og samboere. 

Hvis det er viktig for henne at de er eksklusive mens de fortsetter å bo sammen, men hun ikke er interessert i intimitet med han, mens det for han er viktigst med sex, og ikke SÅ nøye om han får det fra henne eller andre, så er det det de må ta utgangspunkt i når de velger om de vil fortsette sammen eller hver for seg. 

Jeg tenker parterapi kanskje kunne hjulpet dem med å finne ut hvor de faktisk står i forhold til hverandre. Er det håp, eller er alt dødt. 
Og om alt er dødt, er det kanskje best for begge om de går fra hverandre? 
Og da kan de jo bruke tiden hos parterapeut på å bli enige om hvordan ting skal fungere med barna når de ikke lenger bor sammen. 

Anonymkode: 95017...f68

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

vi kan ikke si hva du skal gjøre, folk er så forskjellige når det kommer til utro skap mange er så redd for og være alene så dem tilgir personen med en gang

men jeg syns det er feil og bli bare på grunn av barn for dem merker jo den tinnese stemingen som er hos dere nå, at det er noe som er galt

Anonymkode: da654...d39

• Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen problem med at han snakker sant om at han elsker deg.

Men om dere skal komme dere gjennom denne hendelsen med utroskap tror jeg dere trenger hjelp.

For min del ville utroskap vært utilgivelig, og mye av grunnen til det er at jeg trolig ville sagt ja om en langvarig partner ønsket å åpne opp forholdet. Det betyr at svik, bedrag og løgn i utroskap ville vise direkte til hvem han egentlig er og at han er giftig og feig.

Anonymkode: c3c87...741

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er han utro 1 gang så er han utro igjen senere, tro meg.

Anonymkode: b05f2...710

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan oppdaget du?

Anonymkode: f2f7c...9a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det vil ikke hjelpe på sexlysten min. Jeg synes han er ekkel seksuelt etter utroskapen. Men kan gjerne dele hus med ham, tilbringe tid med ham, osv. Som en venn og medforelder.

Jeg tror vel dette er snarveien til at dere begge blir bitre og ulykkelige, men du vet selv best hva som fungerer for deg. 
Et forhold på si er et alvorlig tillitsbrudd, det virker ikke som om han forstår rekkevidden av det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke om å "bli gammel med", kjærlighet og lignende piss. For min del så er jeg ikke interessert i kjærlighet nå. Jeg har to små barn, jobb, verv og andre ting som tar det meste av tiden. Så for min del er det helt OK å dele hus med samboer, blant annet sånn at barna får sett faren sin hver dag. Men noe sex med ham gidder jeg ikke.

Men da må man snakke om hva som er innafor å ikke. Da betyr dette at dere bor sammen , men ikke er kjærester så han kan egentlig ligge med hvem han vil? 

høres ikke akkurat ut som du er interessert i å fikse forholdet, så da ser ikke jeg poenget med å leve sammen.. Han blir ulykkelig, du blir ulykkelig (ja, du virker veldig bitter!), og barna kommer til å merke at dere ikke har det bra sammen. 

Hvorfor ikke bare avslutte da, hvis man ikke er interessert i å ha et godt forhold.. 

Anonymkode: 29995...737

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...