AnonymBruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni Opprettet nylig sparekonto 31D i Bank2 og ble litt overrasket over at jeg ikke får eget kontonummer til sparekontoen, men innskudd overføres til Bank2 med KID nummer tilhørende min sparekonto. Så da mottar Bank2 pengene mine, og de overfører så til min sparekonto. Er dette vanlig? Jeg har ikke opplevd slik ordning før, og ble derfor usikker på dette. Anonymkode: 1f49b...463
AnonymBruker Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er dette vanlig? Jeg har ikke opplevd slik ordning før, og ble derfor usikker på dette. Ja, jeg har det slik med tre av fire banker jeg benytter. Anonymkode: 969bd...a5d
newman01 Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni Ja, veldig vanlig. Tror de fleste små kredittbanker gjør det slik. Har aldri opplevd noe krøll med det. Bare husk å skrive inn KID-nummer når du overfører
AnonymBruker Skrevet 10. juni #4 Skrevet 10. juni Det er veldig vanlig, disse konseptene er ikke fullskala banker og har derfor ikke nettbanker med "alle rettigheter" for kontoene. Anonymkode: 1b234...48e
Schmuhu Skrevet 10. juni #5 Skrevet 10. juni Nå kan vi jo lure på hvorfor de store og vanlige banker ikke håndterer dette på den måten? Det finnes mange banker med gode renter der du ikke trenger å forholde deg til umodne bankkonsept, som igjen benytter seg av en partnerbank. Finansportalen kan gi en pekepinn. Schmuhu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå