Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som avlaster for barn med  diagnose,

for dette tjener jeg 110kr kroner timen  

jeg er 49 år så ingen små jinte heller

Hvorfor er det innafor at kommunen lønner deg med den lønna? er jo ikke noe man kan leva av 

Hva tjener du som avlaster?

Anonymkode: e517e...75d

Skrevet

Her går avlaster og støttekontakt for barn litt over i hverandre. Så for noe av jobben er satsen 195 kr timen og for noe av jobben 2200 kr pr døgn, altså 91 kr timen. Jeg vurderer å bli støttekontakt og avlaster, men er jo redd for at vinninga går opp i spinninga, og at utgiftene fort blir såpass store at det blir veldedighet mer enn jobb. 

Anonymkode: 99ed9...c01

Skrevet (endret)

Synes det er skikkelig dårlig at de lønner så lavt og at man ikke opparbeider seg pensjon av det (ikke i min kommune i hvert fall) 

Jeg vurderte det som en liten ekstrajobb siden barna begynner å bli store, men jeg valgte å ta jobb som ringevikar på en omsorgsbolig i stedet for 

Ikke helt samme jobb, men tjener bedre, får pensjonsrettigheter og rett til evnt sykepenger hvis noe skulle skje

Så skriker kommunen etter folk som vil være avlastere, fordi de mangler så mange. Så rart… not! 

Endret av Addie
Skrevet

Eh, hadde aldri sagt ja til det. Jeg har jobbet med samme og aldri hatt under 200 timen. 

Anonymkode: 10ee7...3fa

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk 219 og var 30 år på den tiden. Er nå 37. Den lønna du får er under minstelønn. Jeg tjente det som 14 åring. Så er blir du brukt.

Anonymkode: 75708...2b3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Eh, hadde aldri sagt ja til det. Jeg har jobbet med samme og aldri hatt under 200 timen. 

Anonymkode: 10ee7...3fa

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg fikk 219 og var 30 år på den tiden. Er nå 37. Den lønna du får er under minstelønn. Jeg tjente det som 14 åring. Så er blir du brukt.

Anonymkode: 75708...2b3

Sikker på at det var avlastningshjem gjennom kommune eller barnevern? Har aldri hørt annet enn at de opererer med døgnsats og da blir timelønnen dårlig, når man deler på timene man sover også. 

Fikk dere den lønnen døgnet rundt, om natten også? Og arbeidet var i deres eget hjem? 

Anonymkode: 99ed9...c01

Skrevet

Jobber 48 timer helg og får 110 pr time for det så også når jeg sover så her er det ikke døgnsats i allefall

Anonymkode: e517e...75d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...