Gå til innhold

Mulig å forstå forholdet mellom erotisk praksis og sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som ikke kjenner til Esther Perel.. Hun sier og mener mye jeg synes gir mening, og som kanskje kan være til inspirasjon for noe her? Bl a: «Sex isn’t something you have. It’s a place you go.» Vet ikke om det er innafor å tipse her, moderator sletter vel hvis ikke..

IMG_0343.thumb.jpeg.bae3f32fbe667160071de85c76868d7e.jpeg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker henne godt. En Ted-talk fra henne dukket opp da jeg undersøkte rundt utroskap, av personlige årsaker. 

Her på KG er det jo umulig å ha en interessant samtale rundt utroskap for halvparten av forumet har bare spy-emojier å tilby til den type diskusjon.

Esther Perel hadde noen gode perspektiver på hvorfor det oppstår, og hvordan man kan takle det. 

Anonymkode: baee2...141

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg liker henne godt. En Ted-talk fra henne dukket opp da jeg undersøkte rundt utroskap, av personlige årsaker. 

Her på KG er det jo umulig å ha en interessant samtale rundt utroskap for halvparten av forumet har bare spy-emojier å tilby til den type diskusjon.

Esther Perel hadde noen gode perspektiver på hvorfor det oppstår, og hvordan man kan takle det. 

Ja, enig. Hun har noen perspektiver på både utroskap og åpent forhold også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2025 den 7.54):

Man må ikke akseptere utroskap og andre svik for å ha god seksuell forståelse og praksis. Det blir for dumt å mene det. Uansett hvordan det hadde oppstått finnes ikke jeg innstilt på å takle utroskap, og det vet min partner. Er han utro opphever han monogamiet for oss begge, siden jeg selvfølgelig skal ha nøyaktig samme rettigheter som han i vårt forhold, og det er det han som ikke kan takle. Altså får han pent velge å ikke være utro. Jeg takler fint at han har sex med andre, men det gjør vi isåfall sammen (også et veldig behov for ham, som er mest sjalu), og iallefall ikke bak ryggen på den andre. Jeg tåler ikke svik og løgner generelt, så slikt handler ikke om sex, men om tillit. 

Jeg skriver ikke spy- emojier, men aksepten min for utroskap er nøyaktig den samme som for at mannen min sviker og lyver på andre måter. Jeg hadde like fort gått fra ham om han løy og sviktet grovt på andre måter som ved utroskap. Han har vært med på å sette grenser i vårt forhold, absolutt påståelig og bastant også, så selvfølgelig gjelder de også ham da. 

Utover dette er ingen av oss lite seksuelle, men heller noen som dyrker både det erotiske og ren seksuell tilfredsstillelse. Vi både elsker og utforsker, og bruker hverandre som middel til ren tilfredsstillelse. "Bare sex" enkelt og greit kan vi bruke hverandre til. "Det var bare sex!" son unnskyldning for utroskap ville imidlertid ikke bli godtatt, for nei det kan det ikke være. Det er i all hovedsak et valg om å risikere vårt forhold for en seksuell opplevelse, og å tråkke rett over de grensene vi sammen har satt. Det er et svik, respektløst, og man viser i handling at forholdet vårt ikke er så viktig at man ikke lar være å risikere det, til tross for å vite hva konsekvenser er ved å bli tatt. Sex er hva det handler minst om nesten. Jeg hadde ikke gått fra ham fordi han hadde sex med en annen, men fordi han sviktet meg og oss, for noe så lite som en forbanna utløsning. Eller to - flere, men samme det. 

Anonymkode: 27384...3b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...