AnonymBruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni TMI, men samme det. Dag 9 i syklus hadde vi ubeskyttet sex, prøvde for første gang etter lengre tids planlegging. Vi fikk panikk og tok en angrepille etter 10 timer. Hadde ikke mer ubeskyttet sex. Dag 12 og 13 hadde jeg tjukt, hvitt slim i trusa. Dag 15 og videre hadde vi videre ubeskyttet sex igjen da panikken var over. Fra dag 15 og til i dag har jeg tatt EL-tester, som er negative. Er det mest sannsynlig at slimet på dag 12 og 13 var EL-slim, til tross for angrepillen? Ellers skulle vel EL-test vært positiv i dag? Anonymkode: b9455...49e
mommyaka Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni Angrepille vil forskyve eggløsning...om du skulle ha eggløsning dag 10-15 vil jo denne bli forskyv..hvor mye vee jeg ikke...du ksn jo hat eggløsning på daf14-16 og siden dere hadde sex da er jo sjansen p bli gravid. Men hvorfor har dere sex uten kondom om dere ikke vil.bli gravid? Vet du når du skulle hat eggløsning? 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni mommyaka skrev (20 minutter siden): Angrepille vil forskyve eggløsning...om du skulle ha eggløsning dag 10-15 vil jo denne bli forskyv..hvor mye vee jeg ikke...du ksn jo hat eggløsning på daf14-16 og siden dere hadde sex da er jo sjansen p bli gravid. Men hvorfor har dere sex uten kondom om dere ikke vil.bli gravid? Vet du når du skulle hat eggløsning? Vi vil bli gravide, vi fikk bare panikk ved første prøving. Anonymkode: b9455...49e
AnonymBruker Skrevet 10. juni #4 Skrevet 10. juni mommyaka skrev (20 minutter siden): Angrepille vil forskyve eggløsning...om du skulle ha eggløsning dag 10-15 vil jo denne bli forskyv..hvor mye vee jeg ikke...du ksn jo hat eggløsning på daf14-16 og siden dere hadde sex da er jo sjansen p bli gravid. Men hvorfor har dere sex uten kondom om dere ikke vil.bli gravid? Vet du når du skulle hat eggløsning? Vet ikke når jeg skulle hatt EL men ifølge Flo-appen skulle den vært 06.07. Ifølge Babyverdens EL-kalkulator skulle den vært 07.07. Hvis EL er forskjøvet skal jeg jo ha EL nå i disse dager. Men lurer på om den allerede var 4.-5. juni da jeg hadde hvitt slim i trusa. Anonymkode: b9455...49e
mommyaka Skrevet 10. juni #5 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke når jeg skulle hatt EL men ifølge Flo-appen skulle den vært 06.07. Ifølge Babyverdens EL-kalkulator skulle den vært 07.07. Hvis EL er forskjøvet skal jeg jo ha EL nå i disse dager. Men lurer på om den allerede var 4.-5. juni da jeg hadde hvitt slim i trusa. Anonymkode: b9455...49e Har du stabil syklus eller går du etter app? Slim betyr ikke alltid eggløsning..det kan være mye annet
AnonymBruker Skrevet 10. juni #6 Skrevet 10. juni mommyaka skrev (3 timer siden): Har du stabil syklus eller går du etter app? Slim betyr ikke alltid eggløsning..det kan være mye annet Jeg har ganske stabil syklus, 27-28 dager. Kanskje 29 dager en sjelden gang. Men aldri tatt EL-tester før nå. Ser man egget i trusa ved EL-slim? Har flere ganger sett en liten hvit klump som kan se ut som en stor, hvit rogn. Bare at den er mer slimete liksom. TMI😅 Anonymkode: b9455...49e
mommyaka Skrevet 10. juni #7 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ganske stabil syklus, 27-28 dager. Kanskje 29 dager en sjelden gang. Men aldri tatt EL-tester før nå. Ser man egget i trusa ved EL-slim? Har flere ganger sett en liten hvit klump som kan se ut som en stor, hvit rogn. Bare at den er mer slimete liksom. TMI😅 Anonymkode: b9455...49e Ok da,har du nok eggløsning dag 13-15. Nei du kan ikke se egget.du slipper bare 1 egg
AnonymBruker Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni Anbefaler en tur til helsestasjonen for ungdom og snakk med de om det dere opplever, som panikken, prøving, angrepille, og hvordan befruktning foregår. Mye god informasjon på internett også, men vil allikevel anbefale å snakke ansikt til ansikt med en fagperson om dette. Å få barn er et stort valg og det kan være lurt å få snakket skikkelig om det med en annen voksen først. Det kan være en veldig spennende og pirrende tanke å la noen komme inni deg og at det kan bli barn av det. Man kan bli ekstra kåt og tent på ideen, og føle seg ekstra elsket fordi man tar det valget. Men så er sexen og kåtskapen over, og da står man igjen med et valg som innebærer stort ansvar og omfattende omveltninger i hverdagen og for økonomien. Håper dere finner ut av det og beste veien for dere. Anonymkode: c9b3f...eb4 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #9 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Anbefaler en tur til helsestasjonen for ungdom og snakk med de om det dere opplever, som panikken, prøving, angrepille, og hvordan befruktning foregår. Mye god informasjon på internett også, men vil allikevel anbefale å snakke ansikt til ansikt med en fagperson om dette. Å få barn er et stort valg og det kan være lurt å få snakket skikkelig om det med en annen voksen først. Det kan være en veldig spennende og pirrende tanke å la noen komme inni deg og at det kan bli barn av det. Man kan bli ekstra kåt og tent på ideen, og føle seg ekstra elsket fordi man tar det valget. Men så er sexen og kåtskapen over, og da står man igjen med et valg som innebærer stort ansvar og omfattende omveltninger i hverdagen og for økonomien. Håper dere finner ut av det og beste veien for dere. Anonymkode: c9b3f...eb4 Hvis ts er samme person som har lagt ut andre plasser om angrepille og barneønske, så er hun godt voksen og har det litt travelt med barn pga alder, men kanskje likevel ikke helt klar emosjonelt. Snakket vel også allerede med fastlegen sin (derfor begynt med prøving igjen rett etter angrepille). Til ts: ingen vet nøyaktig hvordan angrepillen påvirker EL for din kropp. Tykk hvit slim er dog ikke typisk EL slim, så mulig at det var slim som ble påvirket av angrepillen. Selv om du føler deg litt rådvill nå, så tviler jeg på at en måned spiller så stor rolle i det store og hele, så prøv å slappe av og så ser du om du får EL senere, eller om mensen dukker opp etterhvert. Så har du en ny syklus hvor dere kan prøve. Anonymkode: 4e8be...2f2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #10 Skrevet 11. juni Oki... tenker uansett en prat med en fagperson hadde vært lurt. Anonymkode: c9b3f...eb4
mommyaka Skrevet 11. juni #11 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Oki... tenker uansett en prat med en fagperson hadde vært lurt. Anonymkode: c9b3f...eb4 Hvor gammel er du?
AnonymBruker Skrevet 11. juni #12 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis ts er samme person som har lagt ut andre plasser om angrepille og barneønske, så er hun godt voksen og har det litt travelt med barn pga alder, men kanskje likevel ikke helt klar emosjonelt. Snakket vel også allerede med fastlegen sin (derfor begynt med prøving igjen rett etter angrepille). Til ts: ingen vet nøyaktig hvordan angrepillen påvirker EL for din kropp. Tykk hvit slim er dog ikke typisk EL slim, så mulig at det var slim som ble påvirket av angrepillen. Selv om du føler deg litt rådvill nå, så tviler jeg på at en måned spiller så stor rolle i det store og hele, så prøv å slappe av og så ser du om du får EL senere, eller om mensen dukker opp etterhvert. Så har du en ny syklus hvor dere kan prøve. Anonymkode: 4e8be...2f2 Takk for svaret ditt! Har nok forsøkt å pakke det inn litt i ulike tråder ja. Er mange slemme mennesker her dessverre. Men pga fastlegens råd, saklige svar som ditt her, og selvfølgelig gode ord fra mann og mamma, så har jeg klart å finne en slags ro nå☺️ Har også funnet ut at Babyverden forum er et mye bedre sted å spørre om slikt. Har så langt til gode å møte på et troll der, folk svarer kun saklig på det du spør om ang graviditet og barn. Anonymkode: b9455...49e
Lorieen Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni Nei, det var ikke EL-slim. Angrepille forskyver eggløsning, og EL-slim er blankt, gjennomsiktig (ser ut som rå eggehvite) og strekkbart. Du bør unngå å forstyrre hormonbalansen din med nødprevensjon om du ønsker å prøve å få barn. Én enkelt angrepille kan forstyrre syklusen din i flere måneder. Når det er sagt, så virker du ikke klar for barn.
AnonymBruker Skrevet 11. juni #14 Skrevet 11. juni Lorieen skrev (1 minutt siden): Nei, det var ikke EL-slim. Angrepille forskyver eggløsning, og EL-slim er blankt, gjennomsiktig (ser ut som rå eggehvite) og strekkbart. Du bør unngå å forstyrre hormonbalansen din med nødprevensjon om du ønsker å prøve å få barn. Én enkelt angrepille kan forstyrre syklusen din i flere måneder. Når det er sagt, så virker du ikke klar for barn. Det vet du ingenting om. Anonymkode: b9455...49e
Lorieen Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det vet du ingenting om. Anonymkode: b9455...49e Vel, folk som er klare for barn får ikke panikk og tar angrepille etter å ha prøvd for første gang. So there’s that… 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #16 Skrevet 11. juni Lorieen skrev (2 minutter siden): Vel, folk som er klare for barn får ikke panikk og tar angrepille etter å ha prøvd for første gang. So there’s that… Neivel. Det vet du sikkert alt om det og har gjort en stor forskningsstudie på det? Nå har jeg snakket med folk på Babyverden forum som også fikk panikk i starten av prøvingen, men ble lykkelige foreldre likevel. Så det var bare en ganske unødvendig kommentar. Takk og farvel! Anonymkode: b9455...49e 1
Lorieen Skrevet 11. juni #17 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Neivel. Det vet du sikkert alt om det og har gjort en stor forskningsstudie på det? Nå har jeg snakket med folk på Babyverden forum som også fikk panikk i starten av prøvingen, men ble lykkelige foreldre likevel. Så det var bare en ganske unødvendig kommentar. Takk og farvel! Anonymkode: b9455...49e Babyverden Forum
AnonymBruker Skrevet 11. juni #18 Skrevet 11. juni mommyaka skrev (2 timer siden): Hvor gammel er du? Jeg har bikket 40 🙂 Har alderen min noe å si for at man gir råd om å snakke med riktige fagpersoner når ts tydeligvis har utfordringer i situasjonen sin? Anonymkode: c9b3f...eb4
mommyaka Skrevet 12. juni #19 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har bikket 40 🙂 Har alderen min noe å si for at man gir råd om å snakke med riktige fagpersoner når ts tydeligvis har utfordringer i situasjonen sin? Anonymkode: c9b3f...eb4 Trodde du var ts. Jeg spurte om hun kanskje var henne på 19 år...
Octopus Skrevet 12. juni #20 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (På 10.6.2025 den 16.08): Jeg har ganske stabil syklus, 27-28 dager. Kanskje 29 dager en sjelden gang. Men aldri tatt EL-tester før nå. Ser man egget i trusa ved EL-slim? Har flere ganger sett en liten hvit klump som kan se ut som en stor, hvit rogn. Bare at den er mer slimete liksom. TMI😅 Anonymkode: b9455...49e Egget kommer ikke ut av kroppen via eggløsningsslim. Etter at egget frigjøres ligger det i livmoren og venter på befruktning. Skjer ikke det vil det blø ut via menstruasjon. mommyaka skrev (På 10.6.2025 den 16.17): Ok da,har du nok eggløsning dag 13-15. Nei du kan ikke se egget.du slipper bare 1 egg Man kan slippe flere enn ett egg. Slipper man to og begge blir befruktet får man toeggede tvillinger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå