Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Puteprins
Skrevet

Vi har endelig kommet så langt at vi begge har skjønt at vi har det best hver for oss. Etter 25 år gift, og sikkert 10 år på overtid er vi nå bare gode venner. Det føles veldig godt ut at vi faktisk er så gode venner at vi ønsker hverandre bare det beste. Vi skal også på ferie sammen i år og flytter hver for oss utover høsten en gang etter at huset er solgt. Merkelig å si det, men vi har faktisk aldri være så gode venner som vi er nå. Litt merkelig ja men tror faktisk på at man kan bli lykkelig skilt. :)

Men mitt store spørsmål er, skal selvfølgelig ringe banken men angående felles eie på biler som er registrert på oss begge.
Begge eier 2 biler, men vi ønsker å behold hver vår bil (som vi har felles lån på fremdeles)

Jeg ønsker selvsagt at hun overtar en av bilene, men at mitt navn i lånet blir borte, og samme andre veien. Salgsmelding er jo èn ting, men vil det også bli slik at lånet også da ikke lenger er registrert på mitt navn nå bilen er overført?

Sikkert teit spørsmål men om noen har erfaring rundt dette så flott om du svarer :) 

AnonymBruker
Skrevet

Fordeling står dere fritt til å avtale dere i mellom, men npr det gjelder lånene må de gjøres om på hvis dere gjør om på eierskapet og må den enkelte lånetaker kunne godkjennes av banken. 

Men alt dette er det egentlig banken som må svare på da det er de/dere som vet hvordan dette er satt opp. 

Anonymkode: 468ee...2db

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...