Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte til Akershus fra Stavanger etter sommeren. Snittet mitt ligger på 5’2, og jeg har søkt på Nadderud, Valler og Sandvika, på den rekkefølgen. Hva er sannsynligheten å komme inn på førstevalget mitt, Nadderud, med snittet jeg har? Jeg leste fra en artikkel i 2016 at det lå på 5, men mye har sikkert endret seg siden då.

Tilleggsspørsmål; Hvordan er det sosialt på de skolene?

Anonymkode: 60941...e43

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nadderud er/var skolen med høyest karakterkrav i Bærum. Dette varierer jo som du vet, så det er ikke godt å si hva kravet blir i år. Men du har jo absolutt et godt snitt, og jeg krysser fingrene for at du kommer inn.

Har barn som har gått der i moderne tid, og de vær svært fornøyde. For mange er det nok en overgang å ha gått 9 år på skole hvor de kanskje har vært "best" i klassen i alle år, og så havne i et miljø der de brått er bare midt på treet. Skolen hadde/har dedikerte lærere, og jeg fikk inntrykk av at deres forventninger til elevene var høye. Skolen hadde gode realfagslærere, noe som er svært viktig når en skal tilegne seg tungt stoff.

Akkurat disse forventningene slår litt begge veier: Du blir "pushet" til å yte ditt beste, men samtidig TROR jeg karakterene i mange av fagene kanskje er enklere å hanke inn på andre skoler? På den annen side: går du ut fra Nadderud med høyt snitt er du nok godt rustet for tunge studier videre.

Anonymkode: acb25...80e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

– Jeg skrev "gått 9 år på skole", og det sier vel sitt om at jeg begynner å bli godt voksen... 😆

Anonymkode: acb25...80e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...