Gå til innhold

Hvor stor sekk kjøper du med kattemat for 1 katt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt katt i kort tid og var så dum å kjøpe en sekk på 10 kg fordi jeg hadde rabatt på den. Virker nå som at foret holder på å bli dårlig/mygle. Så nå må jeg sikkert kaste 5 kg. Tar ikke sjansen. Har stått mørkt, men i stuetemperatur, har ikke kaldere rom i leiligheten. Tenker kanskje å kjøpe sekker på maks 2 kg framover. Hvor store sekker kjøper dere andre med en katt? Min spiser også mye våtfor.

Anonymkode: 5344b...cc0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper 5,4kg fra orijen omtrent hver mnd og en halv, men det er til 2 katter

Anonymkode: 69c72...c86

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper 10kg og lar den stå ute i gangen/entreen i en fórboks/tønne. 

Anonymkode: 87f26...99e

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper 1,5 kg. Det katten spiser løpet av en måned eller to. Maten blir fort harskt og kan mugne. Koster mer, men verdt det 🙂

Anonymkode: c6a9b...874

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper 10 kg til vår katt, står i en vanlig mørk innebod. Men pakker det i ekstra pose som vi lukker godt for at det skal være tett. Katten spiser det i løpet av 3-4 mdr. Veldig aktiv skogskatt.

Anonymkode: ffa97...1a4

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fryse det. Vi anbefaler det hele tiden når feks katter har allergier mot en type midd. Det er null problem. 

Anonymkode: edd68...417

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan fryse det. Vi anbefaler det hele tiden når feks katter har allergier mot en type midd. Det er null problem. 

Anonymkode: edd68...417

Takk for tips

Anonymkode: 5344b...cc0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper 4kg pose av gangen. Og har i plastbeholder. (Beregnet på mat)  Liten og småspist katt, det går helt fint. 

Anonymkode: d947b...3ea

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper 15 kg’ sekk hver mnd, fordelt på 5 katter, ca 2-3 kg på hver katt.

Anonymkode: 3bd29...f3f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler også å fryse maten😊

Anonymkode: d553e...01d

AnonymBruker
Skrevet

10 kg. 

Lukker den med poseklemme og oppbevarer den i mørkt og kaldt rom.

Anonymkode: cba6d...2a1

AnonymBruker
Skrevet

Bør ikke ha en sekk for lenge, da foret kan harskne. For 1 katt har jeg hatt en sekk på 3,5kg.

Veterinær som jeg går til ga meg råd om hvilken størrelse jeg skulle kjøpe, basert på hvor mye som ble spist, og hvor lenge en sekk da holder.

Anonymkode: bde95...30f

Skrevet

Vi har to katter, men kjøper små poser på 1,5 kg. Gjorde det samme da vi hadde èn katt. Det er fordi vi varierer mellom smaker kattene får, og noen ganger også merke. Synes det blir litt kjipt om de må spise samme smak i månedsvis.

De får også våtfor hver dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper 6 kg og fryser ned 😊

Anonymkode: 8fa01...c23

AnonymBruker
Skrevet

Den er vel rundt 3 kg mener jeg å huske. Ved større sekker synes jeg det ser ut som det blir litt kjipere på farge og konsistens før han får spist det opp. Og har to ganger opplevd mugg i bunnen, så da sluttet jeg med store sekker.

Anonymkode: 47f3d...da2

AnonymBruker
Skrevet

Den er vel rundt 3 kg mener jeg å huske. Ved større sekker synes jeg det ser ut som det blir litt kjipere på farge og konsistens før han får spist det opp. Og har to ganger opplevd mugg i bunnen, så da sluttet jeg med store sekker.

Anonymkode: 47f3d...da2

AnonymBruker
Skrevet

10 kg til en, har posen i en lufttett boks med lokk. Står mørkt og tørt. Aldri vært noe issues. Får hver 6. sekk av de gratis og. 

Anonymkode: 526b2...395

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...