AnonymBruker Skrevet 9. juni #1 Skrevet 9. juni Er det noe spesielt du angrer på at du kastet/ga videre? Er det noe du følte deg lettet over å bli kvitt? Selv er jeg i en ryddeprosess og har vurdert å kaste/selge/gi bort følgende: min første teddybjørn, fotografier fra en kjip periode i livet, nips arvet fra gamle tanter, merkeklær, brudekjole. Vil ha minst mulig rot å rydde i fremtiden og for de som kommer etter meg. Har solgt ting som har verdi, slik som vaser, figurer, serviser. Anonymkode: 14b0b...336 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #2 Skrevet 9. juni Nips fra gamle tanter trenger vel ingen. Anonymkode: f2645...03c 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #3 Skrevet 9. juni Jeg har kastet mye fra min fortid, nesten alt faktisk. Det jeg angrer mest på er gamle kosebamser fra da jeg var baby og bilder fra da jeg gikk på barneskolen. Det eldste jeg har er fra 2016... Anonymkode: 7cced...fe2 2 2 1
17.11 Skrevet 9. juni #4 Skrevet 9. juni Jeg tar vare på alt av bilder, også bilder jeg ikke liker, har endret mening om flere av dem i ettertid. Dessuten husker jeg nesten ingenting fra fortiden min, så bilder er en måte å trigge hukommelsen på. Kvitter meg med gamle skolebøker, oppgaver jeg har skrevet (med unntak av noveller og dikt), de fleste leker og lignende har jeg kastet. Angrer mest på smykker og sånn som har blitt gitt bort, eller som er kastet fordi de ble ødelagt. Da jeg var yngre tenkte jeg ikke over at de kunne repareres. Jeg er ikke helt der enda at jeg rydder for at etterkommerne mine skal slippe, så enn så lenge kaster jeg ikke bare for å kaste. 1 1
NatNat Skrevet 9. juni #5 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): min første teddybjørn ikke kast din første teddybjørn, du kommer til å angre så fælt !! 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #7 Skrevet 9. juni NatNat skrev (1 minutt siden): ikke kast din første teddybjørn, du kommer til å angre så fælt !! Kanskje jeg må tenke litt ekstra over det💔 Ts Anonymkode: 14b0b...336 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #8 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Er det noe spesielt du angrer på at du kastet/ga videre? Er det noe du følte deg lettet over å bli kvitt? Selv er jeg i en ryddeprosess og har vurdert å kaste/selge/gi bort følgende: min første teddybjørn, fotografier fra en kjip periode i livet, nips arvet fra gamle tanter, merkeklær, brudekjole. Vil ha minst mulig rot å rydde i fremtiden og for de som kommer etter meg. Har solgt ting som har verdi, slik som vaser, figurer, serviser. Anonymkode: 14b0b...336 Ikke kast din først bamse 🥰🙏 Anonymkode: 57b51...e87 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #9 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nips fra gamle tanter trenger vel ingen. Anonymkode: f2645...03c 😄Ts Anonymkode: 14b0b...336
AnonymBruker Skrevet 9. juni #10 Skrevet 9. juni Har kastet det meste. Men spart på favorittkosedyr og minner hvor jeg følte meg stolt og glad. Altså spart på ting som gir meg positive og varme følelser. Har kastet alt som «går inn i mengden». Har en del gamle gullsmykker fra ekser, disse vurderer jeg å selge nå som gullprisen er høy. Anonymkode: 23867...a92 2 1
NatNat Skrevet 9. juni #11 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje jeg må tenke litt ekstra over det💔 Ts Anonymkode: 14b0b...336 ja, stakkars lille Teddy fortjener bedre 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #12 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke kast din først bamse 🥰🙏 Anonymkode: 57b51...e87 Flere som sier det da, må være noe i det. Den er en sånn litt lang(!) 70-talls bamse som tar mye plass. Hoff, nå stikker det i hjertet. Den ligger på loftet der å støver🥺Ts Anonymkode: 14b0b...336 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #13 Skrevet 9. juni Jeg har tatt vare på veldig mye. Men jeg har også gått gjennom hva jeg har tatt vare på flere ganger, og kaster stort sett ting hver gang. For jeg innser at jeg ikke trenger dem. Skolebøker er noe av det jeg kastet mye av sist. Jeg har også gitt bort ting jeg har spart på i 30 år, fordi jeg synes det er viktigere at de blir brukt, enn at jeg skal beholde dem for sentimentalverdien. Det skal sies at jeg har hatt glede av å gå gjennom tingene og se på dem en gang til før de ble kastet. Så det er ikke alt det var bortkastet å ta vare på i 20 år før jeg kastet dem. Det eneste jeg vet jeg har angret på at jeg kvittet meg med, er en veske jeg brukte mye i 20-årene, som ble umoderne. Etter å ha lagret den i mange år, konkluderte jeg med at "jeg kommer aldri til å bruke den igjen." For så å angre 10 år senere... Anonymkode: 97b3d...196 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #14 Skrevet 9. juni NatNat skrev (1 minutt siden): ja, stakkars lille Teddy fortjener bedre Hadde den enda vært liten og nett! Den er over en meter lang😅 Ts Anonymkode: 14b0b...336 1
NatNat Skrevet 9. juni #15 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde den enda vært liten og nett! Den er over en meter lang😅 Ts Anonymkode: 14b0b...336 😂 ikke kast din stakkars, kjempe stor, gamle Teddy !! 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #16 Skrevet 9. juni NatNat skrev (Akkurat nå): 😂 ikke kast din stakkars, kjempe stor, gamle Teddy !! 🤣all right da. Teddy Den Lange lives to see another year på loftet her. Ts Anonymkode: 14b0b...336 2
NatNat Skrevet 9. juni #17 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 🤣all right da. Teddy Den Lange lives to see another year på loftet her. Ts Anonymkode: 14b0b...336 tusen takk !! 😍😅
AnonymBruker Skrevet 9. juni #18 Skrevet 9. juni Jeg er alt for sentimental og lite flink til å kaste. Men første teddybjørn, den er nok det jeg ville tatt med hvis det begynte å brenne og jeg bare kunne beholde en eneste ting. 🧸🥰 Anonymkode: f03c0...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #19 Skrevet 9. juni NatNat skrev (2 minutter siden): tusen takk !! 😍😅 Teddy takker deg🥰☺️ Anonymkode: 14b0b...336 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #20 Skrevet 9. juni Jeg er egentlig en samler som ser sentimental verdi i det meste. Det holder at noen jeg kjenner kjenner noen som hadde akkurat den vasen osv 🙈. Men da jeg skulle flytte for et par år siden bestemte jeg meg for å gi bort/selge/kaste «med hard hånd». Kvittet meg med alt fra gamle skolebøker (jada, flere esker), russedress fra 80 tallet, donaldblader, klær, pynteting og en haug med annet jeg hadde spart på i over 40 år. Har foreløpig ikke savnet en ting, overraskende nok. Jeg tok bilder av flere ting jeg vurderte om jeg skulle kvitte meg med eller ikke, veldig bra tips. Ta bilder, så kan du se på det ved behov, men uten at det tar opp plass. Hadde en tanke om at det jeg ikke har sett på eller brukt de siste 10 årene, de trenger jeg ikke. Har ikke sett på bildene jeg tok av tingene heller, så jeg har konkludert med at jeg ikke trenger så mange ting Sparte imidlertid på alt av bilder pluss dukka fra jeg var liten. Kommer til å ta ny runde i bod når jeg får mer tid, kan sikkert kvitte meg med en liten container til. Anbefales. Anonymkode: f2375...f27 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå