AnonymBruker Skrevet 9. juni #1 Skrevet 9. juni Jeg driver nå og planlegger min årlige sommerfest. Det er noe jeg gleder meg masse til hvert år. Jeg har tre venner som jeg tidligere har vært veldig nære, vi hang gjennom hele studietiden og som unge voksne. Vi har nå flyttet litt unna hverandre, men ikke lenger enn en time kjøring. Disse tre vennene har de siste 4-5 årene sagt at de kommer på sommerfesten min, men dagen før så avlyser de. Jeg blir skuffa hver gang. Jeg føler unnskyldningen de bruker er dårlige, spesielt når det er en årlig greie med fast dato. Bør jeg droppe å invitere de uten å si noe, eller bør jeg spørre de OM jeg skal invitere dem i år? Anonymkode: 0bf46...ae5
AnonymBruker Skrevet 9. juni #2 Skrevet 9. juni Det virker litt passivt aggressivt å spørre dem om de vil bli invitert, da hadde jeg heller bare ikke invitert. Anonymkode: be542...f80 1 2
AprilLudgate Skrevet 9. juni #3 Skrevet 9. juni Om alle har sagt nei 5 år på rad og heller ikke tar initiativ til å treffes ellers så har de ikke lyst. 12
AnonymBruker Skrevet 9. juni #4 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg driver nå og planlegger min årlige sommerfest. Det er noe jeg gleder meg masse til hvert år. Jeg har tre venner som jeg tidligere har vært veldig nære, vi hang gjennom hele studietiden og som unge voksne. Vi har nå flyttet litt unna hverandre, men ikke lenger enn en time kjøring. Disse tre vennene har de siste 4-5 årene sagt at de kommer på sommerfesten min, men dagen før så avlyser de. Jeg blir skuffa hver gang. Jeg føler unnskyldningen de bruker er dårlige, spesielt når det er en årlig greie med fast dato. Bør jeg droppe å invitere de uten å si noe, eller bør jeg spørre de OM jeg skal invitere dem i år? Anonymkode: 0bf46...ae5 I år inviterer du dem ikke. Enkelt og greit. De driter i deg. Anonymkode: 14931...a76 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #6 Skrevet 9. juni En times kjøring til en fest hvor man kanskje ikke kjenner noen andre enn verten? Dyrt å komme seg hjem hvis man ikke kjører selv? Jeg hadde også takket nei, men tatt initiativ til å treffes en annen gang. Anonymkode: d494f...617 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #7 Skrevet 9. juni Bruk tiden din på folk som tar seg tid til deg, enkelt og greit. Anonymkode: 383ab...c26 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni #8 Skrevet 9. juni Ville nok heller fokusert på å invitere andre som du tror kommer. Disse vennene er nok neppe så interessert i å komme om de har avlyst 5 år på rad. Anonymkode: 620f8...824 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #9 Skrevet 9. juni Hadde nok droppet å invitere dem. Høres ikke ut som venner egentlig. Har du i det hele tatt møtt dem de siste årene? Fokuser heller på de du vet du kan regne med. Anonymkode: 4fb90...8e2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #10 Skrevet 9. juni Hvis de 4–5 år på rad ikke kommer, da er det nok ikke vits i å invitere dem lenger. Å kansellere én gang i blant går fint, men flere år på rad? Da er dere nok ikke like gode venner som du tror. Anonymkode: 0e6f5...859 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #11 Skrevet 9. juni Har du invitert 3 ganger etter hverandre og de avlyser alle gangene så blir msn ikke invitert flere ganger. Anonymkode: a2e42...d32 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #12 Skrevet 10. juni Hvorfor avlyser de, og hvor mye har dere møttes i mellomtiden? Slike ting er helt vesentlig for meg, for om jeg inviterer igjen. Og det skal mye til før jeg gidder en times kjørevei for en fest. Anonymkode: 5aade...7fe 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #13 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): En times kjøring til en fest hvor man kanskje ikke kjenner noen andre enn verten? Dyrt å komme seg hjem hvis man ikke kjører selv? Jeg hadde også takket nei, men tatt initiativ til å treffes en annen gang. Anonymkode: d494f...617 Jeg hadde nok gjort samme vurdering som deg, men jeg (og sikkert også du) hadde vel kunnet tenke gjennom reiseveien før siste dag før festen. I hvert fall hadde jeg ikke tenkt at det sikkert har blitt mye kortere siden i fjor de påfølgende 3-4 årene også, og deretter avlyst siste dag hvert år. Jeg hadde bare unnlatt å invitere, TS. Ikke fordi jeg er fryktelig fornærmet og da kan de ha det så godt, men du sier selv at du synes det er trist og du har opplevd dette flere år på rad nå. Da tenker jeg det er like greit å la være å invitere dem i utgangspunktet. Anonymkode: 01242...c00 1
Mrs. Random Nick Skrevet 10. juni #14 Skrevet 10. juni Hva med å møte dem et sted ca halvveis? Slik at dere får lie lang reisevei? Og justere på datoen slik at det passer de andre?
AnonymBruker Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni Mrs. Random Nick skrev (14 timer siden): Hva med å møte dem et sted ca halvveis? Slik at dere får lie lang reisevei? Og justere på datoen slik at det passer de andre? Så du mener TS skal ta med seg huset sitt under armen og sette det på halvveien til vennene. Eller skal hun punge ut med flere tusen for å leie lokale? Sommerfest betyr gjerne hjemmefest, ikke en kaffe på en kafe. Anonymkode: 6379d...939 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #16 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvorfor avlyser de, og hvor mye har dere møttes i mellomtiden? Slike ting er helt vesentlig for meg, for om jeg inviterer igjen. Og det skal mye til før jeg gidder en times kjørevei for en fest. Anonymkode: 5aade...7fe Dropper du venner hvis det er en times kjøring? Gøy venn, du Anonymkode: b8d7c...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #17 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2025 den 21.16): En times kjøring til en fest hvor man kanskje ikke kjenner noen andre enn verten? Dyrt å komme seg hjem hvis man ikke kjører selv? Jeg hadde også takket nei, men tatt initiativ til å treffes en annen gang. Anonymkode: d494f...617 Det er sikkert like lang kjørevei da også.... Jeg har nesten en times kjøring til alle vennene mine. Jeg dropper ikke ut av vennegjengen for det! Å gå på sommerfest hvor du er en liten gjeng som kjenner hverandre, må da være gøy, selv om det skulle vise seg at de ikke kjenner alle? Her er det snakk om en liten gjeng som har hengt sammen i mange år. De klarer fint å kjøre 1 liten time og være på en sommerfest sammen med andre! Ellers er det ikke gode venner! Anonymkode: b8d7c...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #18 Skrevet 11. juni Hvorfor er folk så opphengt i denne reiseveien? Det er da ofte det tar en times tid å komme seg fra a til b?? Enten en kjører, tar buss osv. Når jeg tar buss til vennene mine når vi skal på fest, så må jeg bytte buss. Det er ikke slik at det er så veldig langt, men det tar tid med buss og litt venting. Har aldri tenkt tanken en gang på at jeg bruker 1 hel time av min "dyrebare" tid.... Det klarer jeg å stå i.... Folk i dag klarer virkelig ikke å gjøre noe for andre... ALT skal passe en selv. Egoismens tid vi lever i nå 😕 Anonymkode: b8d7c...6b4 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #19 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor er folk så opphengt i denne reiseveien? Det er da ofte det tar en times tid å komme seg fra a til b?? Enten en kjører, tar buss osv. Når jeg tar buss til vennene mine når vi skal på fest, så må jeg bytte buss. Det er ikke slik at det er så veldig langt, men det tar tid med buss og litt venting. Har aldri tenkt tanken en gang på at jeg bruker 1 hel time av min "dyrebare" tid.... Det klarer jeg å stå i.... Folk i dag klarer virkelig ikke å gjøre noe for andre... ALT skal passe en selv. Egoismens tid vi lever i nå 😕 Anonymkode: b8d7c...6b4 Når man år etter år avlyser dagen før, så virker det mer som at de ikke er så interessert i å komme uavhengig av reisevei. Den fysiske avstanden blir jo ikke mindre med årene med mindre noen har flyttet på seg i mellomtiden. For min del virker det mer som et vennskap som er på vei til å bli faset ut hvis det heller ikke er noen annen kontakt mellom dem annet enn disse årsfestene de avlyser. Jeg ville tatt det som der er, og heller invitert andre. Hvis vennene som bor en time er interessert i å holde kontakt, så tar de kontakt iblant, hvis ikke så får man bare akseptere at de nok ikke er særlig gode venner lenger. Anonymkode: 620f8...824
AnonymBruker Skrevet 11. juni #20 Skrevet 11. juni Bor man på hver sin side av Oslo kan det jo fort ta nesten en time med kollektiv, kan jo ikke droppe alle venner av den grunn selv om man kanskje må planlegge litt mer. Jeg hadde tolket det som at de ikke var særlig interessert i å holde kontakten om de alltid avlyser (og da burde de bare sagt nei til å begynne med, ikke avlyse i siste liten). Sees dere noe utenom disse festene? Kan jo være at de ikke ønsker å prioritere en fest der de kun kjenner deg, men om det er eneste gangen noen tar initiativ i løpet av året er det ikke mye vennskap igjen. Nå tar jeg avtaler ganske alvorlig, skal veldig mye til at jeg avlyser. Ser andre igjen avlyser bare fordi de er litt slitne, eller ikke føler for det den dagen, så mennesker er jo ulike. Anonymkode: e4803...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå