AnonymBruker Skrevet 16. juni #61 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): 18.52 i vinter, 42 år gammel. Første gang jeg løp en 5 km under 20 minutter. Anonymkode: de210...c09 Norgesrekororden for kvinner er på 14.31. Høres helt utrolig ut! Er du kvinne, alder? Anonymkode: f248b...68d
Isambard Skrevet 16. juni #62 Skrevet 16. juni Jeg tenker at hvis du løper på 40 min i dag så det å bikke under 30 min er bra mål. Hvis du får til det så er det en fantastisk fremgang. Jeg ville ikke tenkt så mye lenger frem. Det blir for teoretisk. Du må bare slå deg til ro med at noen løper fortere. Folk har forskjellige forutsetninger når det gjelder løping, så fokuser på egne mål. 1
Isambard Skrevet 16. juni #63 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Norgesrekororden for kvinner er på 14.31. Høres helt utrolig ut! Er du kvinne, alder? Anonymkode: f248b...68d Det er et hav av forskjell på 19 min og 14:31. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #64 Skrevet 17. juni Isambard skrev (9 timer siden): Det er et hav av forskjell på 19 min og 14:31. Joda, men likevel. Høres litt for utrolig ut! Jeg blir knallformøyd om jeg løper på rundt 30 min jeg:) Anonymkode: f248b...68d 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #65 Skrevet 17. juni Jeg blir alltid så sjokkert over hvor raske folk er! Jeg er 30 år, normalt slank og løper ca 3 dager i uken og har gjort det i noen år. Jeg løper 5 kilometer på tredemølla på 29 minutter hvis jeg presser meg maksimalt. Jeg skjønner ikke hvordan alle andre er så utrolig raske, men må vel bare slå meg til ro med at alle er forskjellige. Anonymkode: 2aa82...d62
norw Skrevet 17. juni #66 Skrevet 17. juni Nowayback skrev (På 9.6.2025 den 18.12): Du må ha naturtalent. 19.03 er umenneskelig selv for de fleste menn. På Runway5k for noen dager siden var det en mann i 70-årene som løp på under 19 min 😄
AnonymBruker Skrevet 17. juni #67 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg blir alltid så sjokkert over hvor raske folk er! Jeg er 30 år, normalt slank og løper ca 3 dager i uken og har gjort det i noen år. Jeg løper 5 kilometer på tredemølla på 29 minutter hvis jeg presser meg maksimalt. Jeg skjønner ikke hvordan alle andre er så utrolig raske, men må vel bare slå meg til ro med at alle er forskjellige. Anonymkode: 2aa82...d62 Jeg har en følelse at ikke alle forteller sannheten her. Tenker at man burde legge ned skjermdumper om man løper så fort, virker for utrolig til å være sant😅 Anonymkode: f248b...68d
AnonymBruker Skrevet 17. juni #68 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en følelse at ikke alle forteller sannheten her. Tenker at man burde legge ned skjermdumper om man løper så fort, virker for utrolig til å være sant😅 Anonymkode: f248b...68d Under skjermdump av mitt løp på litt under 19 minutter. Jeg trykket ved en feil på mellomtid fremfor stopp ved målgang, som man ser på det ekstremt lave tempoet på siste «runden» på 50 meter, så man må trekke fra de 23,7 sekundene til slutt for å få faktisk tid Anonymkode: de210...c09
AnonymBruker Skrevet 17. juni #69 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Under skjermdump av mitt løp på litt under 19 minutter. Jeg trykket ved en feil på mellomtid fremfor stopp ved målgang, som man ser på det ekstremt lave tempoet på siste «runden» på 50 meter, så man må trekke fra de 23,7 sekundene til slutt for å få faktisk tid Anonymkode: de210...c09 Imponerende! Alder og kjønn? Anonymkode: f248b...68d
AnonymBruker Skrevet 17. juni #70 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Imponerende! Alder og kjønn? Anonymkode: f248b...68d Jeg er mann, og var 42 år under dette løpet. Jeg ser nå at TS skrev "du som er kvinne", det overså jeg, leste bare overskriften først. 18.52 på 5 km er jo helt ok for en mann, men det hadde selvsagt vært mye, mye mer imponerende for en kvinne, så skjønner skepsisen, gitt det premisset. Ca. 11 % forskjell mellom menn og kvinner på 5 km (v-rek), som tilsvarer ca. 2 minutters forskjell for tider i underkant av 20 minutter. Anonymkode: de210...c09 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #71 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er mann, og var 42 år under dette løpet. Jeg ser nå at TS skrev "du som er kvinne", det overså jeg, leste bare overskriften først. 18.52 på 5 km er jo helt ok for en mann, men det hadde selvsagt vært mye, mye mer imponerende for en kvinne, så skjønner skepsisen, gitt det premisset. Ca. 11 % forskjell mellom menn og kvinner på 5 km (v-rek), som tilsvarer ca. 2 minutters forskjell for tider i underkant av 20 minutter. Anonymkode: de210...c09 Takk for fin nyansering! Uansett imponerende tid♥️ Anonymkode: f248b...68d
AnonymBruker Skrevet 17. juni #72 Skrevet 17. juni Brukte 34 minutter på 5 km løp i går. Blir liksom ikke raskere, men klarer nå å løpe uten å stoppe. Klarte også å løpe 9 km uten å stoppe her forleden. Kunne løpt lenger, men var fremme dit jeg skulle. Har løpt i snart to år. Veier ca. 95 kilo og er kvinne. Prøver å gå ned i vekt. Har diverse strekker rundtomkring på kroppen. Har slitt lenge med strekk i leggen som jeg er kvitt nå (fysioterapi, nåler og kompresjonsstrømper hjalp). Nå har jeg fått tilbake en strekk i hoften…. Asics-skoene jeg måtte bruke forrige uke ga meg fryktelige gnagsår på tærne. Alltid noe…. Ser frem til Jentebølgen på fredag. 🤩🤩🤩 Anonymkode: a8891...8d1 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni #73 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Brukte 34 minutter på 5 km løp i går. Blir liksom ikke raskere, men klarer nå å løpe uten å stoppe. Klarte også å løpe 9 km uten å stoppe her forleden. Kunne løpt lenger, men var fremme dit jeg skulle. Har løpt i snart to år. Veier ca. 95 kilo og er kvinne. Prøver å gå ned i vekt. Har diverse strekker rundtomkring på kroppen. Har slitt lenge med strekk i leggen som jeg er kvitt nå (fysioterapi, nåler og kompresjonsstrømper hjalp). Nå har jeg fått tilbake en strekk i hoften…. Asics-skoene jeg måtte bruke forrige uke ga meg fryktelige gnagsår på tærne. Alltid noe…. Ser frem til Jentebølgen på fredag. 🤩🤩🤩 Anonymkode: a8891...8d1 Bra jobba! Imponert! Lykke til på jentebølgen:) Anonymkode: f248b...68d 1
Lill3My Skrevet 17. juni #74 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2025 den 17.56): Du som er kvinne? Prøver å trene meg opp til å bli god på 5 km. Løper den nå på rundt 40. Helt i begynnerfasen. Hva er realistisk å klare som mosjonist? Anonymkode: f248b...68d Har aldri løpt fem km på tid, men den raskeste jeg har dokumentert på klokka er på 21:09 (det var del av en 18km lang tur). Hva føler du begrenser deg mest? Pusten, musklene/bena, løpeteknikk? Med farten du holder nå, kan du nok også få fremgang ved å inkludere hurtig gange (jeg går 5km på 45min med snakkepuls). Du kan jo feks gå en km, jogge 3-4 km, og gå en. Begynn rolig. La deb første kilometeren være langsommere enn den neste slik at du hele tiden har litt å gå på og den siste kilometeren er den hardeste. Det viktigste nå i starten er uansett bare å løpe, og at du først og fremst bygger kapasitet - at du evner å løpe distansen. Tempo, puls, intervaller og slike ting tar du etterhvert. Få inn distansen og bli mer komfortabel med den først. Ville også vurdert løpeteknikken litt. Sjekk hva klokka di sier om "cadence" - stegfrekvens. Der er det ofte mye å hente!
AnonymBruker Skrevet 17. juni #75 Skrevet 17. juni K36. Pers på 21.32. Begynte å løpe i fjor. Målet er sub20 i år💪 Anonymkode: 0d77d...71f
AnonymBruker Skrevet 17. juni #77 Skrevet 17. juni Raskeste 5km min er på 31:46 (fjor sommer). Jeg kommer meg ikke under. Var på 40min i fjor vår da jeg startet. Løper 3-7 ganger pr uke, 3-8km pr gang. Prøvd intervaller osv. Jeg koser meg med løpingen og har sluttet å jakte bedre tid, kroppen min er tydeligvis treg sammenlignet med andre. Men runden min er kupert skog, ikke flat eller bane. K37 Anonymkode: f7de6...b24 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #78 Skrevet 17. juni Trener eller løper aldri men nå ble jeg inspirert💪 Er k45 som begynner. Er det lurt å begynne på 5 km? Blande å løpe og gå? Noen med tips? Tusen takk på forhånd iallfall 🙏 Anonymkode: c066e...c23
AnonymBruker Skrevet 17. juni #79 Skrevet 17. juni K46: Løper aldri ren 5 km, men bruker i underkant av 25 min. Beste siden jeg fikk Strava (for to år siden) er: Anonymkode: 231dc...33d 1
Harlekin Skrevet 19. juni #80 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (På 17.6.2025 den 15.19): Brukte 34 minutter på 5 km løp i går. Blir liksom ikke raskere, men klarer nå å løpe uten å stoppe. Klarte også å løpe 9 km uten å stoppe her forleden. Kunne løpt lenger, men var fremme dit jeg skulle. Har løpt i snart to år. Veier ca. 95 kilo og er kvinne. Prøver å gå ned i vekt. Har diverse strekker rundtomkring på kroppen. Har slitt lenge med strekk i leggen som jeg er kvitt nå (fysioterapi, nåler og kompresjonsstrømper hjalp). Nå har jeg fått tilbake en strekk i hoften…. Asics-skoene jeg måtte bruke forrige uke ga meg fryktelige gnagsår på tærne. Alltid noe…. Ser frem til Jentebølgen på fredag. 🤩🤩🤩 Anonymkode: a8891...8d1 Jeg skal også løpe Jentebølgen i morgen. Lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå