Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Oj, skikkelig bra! Hvor mange treninger har du i uka? 

Anonymkode: f248b...68d

Det varierer veldig, og jeg kjører ikke noe fast opplegg. Den siste uken har jeg løpt 40 km fordelt på 3 økter, 2 rolige langturer og en tempoøkt. Jeg går mye turer, så de dagene jeg ikke løper blir det gjerne en fjelltur. Så det blir stort sett en eller annen form for bevegelse hver dag, alt fra en rolig spasertur til intensive intervalløkter. Tar også fullstendige hviledager hvis jeg trenger det. Jeg har veldig planløs trening, og gjør det jeg føler for den dagen og lytter til kroppen. 

Anonymkode: decb4...1fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

K39, pers på 19.03 fra ifjor høst, og håper på 18.xx i år.

Løpt i ca 6 år, har full jobb og 3 barn (3, 9 og 12) så får ikke alltid trent så bra som jeg ønsker for dagene går litt for fort innimellom. 

Anonymkode: d896d...0d7

Hva var treningsgrunnlaget ditt når du startet med å løpe? 

19 minutter i en alder av 39 år høres for godt ut til å være sant. 

Hvordan er løypa di ut? 

Anonymkode: 4f669...c28

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på 37 år, har løpt i mange år, ti år hvertfall. Løper jevnlig alt fra 10-50 km i uken. Når jeg løper 10 km i uken løper jeg 5 km på 30 min. Når jeg løper 50 km i uken over lengre tid er jeg nede på 23 minutter. Går opp og ned med mengde pga livet, graviditeter, helse osv. 

Anonymkode: aa8e4...87f

AnonymBruker
Skrevet

Hadde 5k som mål i fjor. Og hadde da ingen løpeerfaring og mislikte å løpe. Utgangspunktet var rett under 34 minutter. Klarte å få ned tiden til 27 minutter på fire måneder. Trente strukturert løpeprogram 3 ganger i uka. Anbefaler Runna. 

Anonymkode: 206ec...d9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde 5k som mål i fjor. Og hadde da ingen løpeerfaring og mislikte å løpe. Utgangspunktet var rett under 34 minutter. Klarte å få ned tiden til 27 minutter på fire måneder. Trente strukturert løpeprogram 3 ganger i uka. Anbefaler Runna. 

Er i 40-årene forresten. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har løpt 5 km på 23 min på mølle, ute er vel rek 26 men da som en første 5 av et 10km løp. Lenge siden jeg har prøvd å løpe en rask flat 5 km da jeg trener mot lengre løp å egentlig helst liker det litt rolig. 
k47

Anonymkode: 5b4a8...08a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva var treningsgrunnlaget ditt når du startet med å løpe? 

19 minutter i en alder av 39 år høres for godt ut til å være sant. 

Hvordan er løypa di ut? 

Alltid vært aktiv, og gått mye i fjellet.

Trener sammen med en fin gjeng der flere har løpt på bra nivå (og gjør fortsatt som veteraner), så har fått mye stalltips herfra så jeg har sluppet å gå i alle nybegynner fellene som er.

Jeg regner kun tider som er satt i kontrollmålte løp, så traseen er flat, lettlåpt og på asfalt.

Skrevet

28 minutter, men jeg har egentlig ikke som mål å løpe fort. Mitt mål er bare å komme meg ut å løpe hver dag 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 45, løpt i ca 1 år nå. Ligger på ca 31 min på 5km. Har ingen struktur på treninger, annet enn at jeg løper ca 3 dager i uken . Og alt mellom 5-10  km hver gang. Håper å komme under 30 min i løpet av sommeren. 

Anonymkode: 92c16...b15

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 44 her. Trener mye. Men mest styrke og type satstimer. Løp en 5 km i konkurranse i fjor på 24 min. 

Anonymkode: ef0e9...224

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå er det nok ca 30 min, løper for sjelden nå, ikke en gang i uken engang. Men har akkurat bestemt meg for at jeg må øke der. Har tidligere tatt det på 23 min. Nå har jeg fokusert mer på lengre avstander enn hastighet også, løper fort 2,5 mil, og da blir pace litt deretter. 

Anonymkode: 9ae0b...0d5

AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (5 timer siden):

Du må ha naturtalent. 19.03 er umenneskelig selv for de fleste menn.

Signerer denne. Dette er langt over 3 km-fart for meg som mann, og jeg har løpt jevnlig i svært mange år (dog ikke med seriøs trening, kun 2-3 vanlige joggerunder i uka). 5 km-farta er selvsagt enda litt lavere. Tipper jeg kunne klart 5 km på ned mot 22 minutter ved god form og flat løype, men har ikke funnet løyper uten minst en voldsom motbakke.

Anonymkode: 727c5...cd9

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg prøver å jogge rask til meg å være- ca 30 min.

Rolige turer - da ligger det på ca 34 - 35 min😊

Løp mer 5 km før, nå liker jeg bedre å løpe lengre turer, på va 7 min pr km. 
K45. 

Anonymkode: e3ad5...542

Skrevet

Jeg begynte så smått å løpe for tre år siden, og etter den første raske progresjonen så havnet jeg på 32 minutter på 5K. 

Den farten har jeg visst bare nå, uansett om jeg løper 5, 10 eller 21 kilometer. 

Jeg trener ikke på noen spesiell måte, eller mye, jeg løper to ganger i uka, lengden varierer veldig etter hvor mye tid jeg har. 

K48 (med bmi på 29)

Skrevet (endret)

Min beste tid er 26 minutter og noen desimaler. Opp mot 27 minutter. Men dette er absolutt ikke det jeg løper på til vanlig. 

Kvinne, 46 år.

Endret av Harlekin
Annonse
Skrevet

30.52 minutter er min raskeste tid.

Men jeg ligger mellom 32 og 35 minutter på 5km. Det varierer veldig etter hvor jeg løper. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg løpte 5 km på 20.32 siste gang jeg målte tiden, men jeg fokuserer mer på å bli bedre på lengde enn tid for tiden🙂 

Anonymkode: 10ccb...0e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Alltid vært aktiv, og gått mye i fjellet.

Trener sammen med en fin gjeng der flere har løpt på bra nivå (og gjør fortsatt som veteraner), så har fått mye stalltips herfra så jeg har sluppet å gå i alle nybegynner fellene som er.

Jeg regner kun tider som er satt i kontrollmålte løp, så traseen er flat, lettlåpt og på asfalt.

Likevel, den tiden er det  1% som er fit for mtp alder og kjønn. 

Har du skjermdump av resultatene fra strava e. l? 

AnonymBruker
Skrevet

23:52 er min pers.

Jeg er glad i å løpe og trene og gjør det stort sett 4-5 ganger i uken, men trener ikke målrettet løping for progresjon. Vil absolutt kalle meg mosjonist. 

Når jeg var litt smådvask og (for meg) dårlig trent etter tredje barnet, så løp jeg på 30 min.

Anonymkode: 83790...309

AnonymBruker
Skrevet

23:52 er min pers.

Jeg er glad i å løpe og trene og gjør det stort sett 4-5 ganger i uken, men trener ikke målrettet løping for progresjon. Vil absolutt kalle meg mosjonist. 

Når jeg var litt smådvask og (for meg) dårlig trent etter tredje barnet, så løp jeg på 30 min.

Anonymkode: 83790...309

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...