AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:24 #1 Skrevet mandag kl 15:24 Heihei👋 Jeg og kjæresten min har prøvd å få barn i 2 år snart, men ikke lykkes med det enda. Det første året hadde jeg nesten ikke eggløsning, men det endret seg da jeg fant ut at jeg hadde PCOS og begynte på metformin, nå er syklusen min fast på 45 dager. Jeg har hatt 3 kjemiske/spontanaborter etter hverandre, noe som er helt ufattelig vanskelig å gå igjennom. Så problemet er ikke at vi ikke blir gravide, men at jeg ikke klarer å holde på fosteret. Mistet omtrent i samme uke hver gang, mellom uke 5 og 7. Jeg har hørt at man kan få utredning etter 3 spontanaborter etter hverandre, har derfor satt opp en time hos privat gyn for samtale rundt dette. Er det noen her som har samme erfaring? Eventuelt vet om progesteronmangel er vanlig ved PCOS? Del gjerne din historie😊 Anonymkode: 1097f...22f
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:47 #2 Skrevet mandag kl 18:47 Ikke PCOS, så ikke helt 100% det du lurer på. Ble gravid veldig rask og mistet uke 6, gravid igjen neste PP, SA uke 8, så tok det 6 eller 7 PP, SA i uke 7. Utredning for meg (både privat og offentlig), var det samme som ved ufrivillig barnløshet, altså hormonprøver (amh, fsh, østrogen, progesteron) og ultralyd. Så var amh en veldig lav og jeg ble anbefalt IVF, men fikk prøve progesteron støtte først, selv om prøvesvar var innefor normalen. Nå gravid i uke 9 etter IVF, men så klart veldig nervøs om det blir SA eller ikke. Lykke til! Anonymkode: 7b0b9...9de
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:13 #3 Skrevet mandag kl 19:13 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Utredning for meg (både privat og offentlig), var det samme som ved ufrivillig barnløshet, altså hormonprøver (amh, fsh, østrogen, progesteron) og ultralyd. Anonymkode: 7b0b9...9de Meg igjen, glemte halvparten.. Fastlegen tok en del blodprøver etter 2. Sa - s protein, Leiden faktor og stoffskifte, som alt var normalt, i tillegg til vitamin prøver (d, b, folat, jern hvis jeg husker rett). Så tok de i det offentlige i tillegg kromosom prøve av både meg og mannen og sædprøve etter 3. Sa - alt i normalen her og, så vi fant vel aldri it hvorfor det skjer - det er nok det som er det hyppigste resultatet av utredning - ingen svar. Før IVF ble det i tillegg en del tester for sykdom (klamydia, hiv, hep a og b, syfilis). Anonymkode: 7b0b9...9de
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:36 #4 Skrevet tirsdag kl 11:36 Veldig fint å høre hvordan du opplevde det. Jeg får bare håpe at dette går seg til for meg😊 Anonymkode: 1097f...22f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå