Gå til innhold

Hva har skjedd med boligmarkedet i Bergen sentrum?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten ingen små leiligheter til salgs, og på leiemarkedet får man kun kollektiv eller en fæl kjeller/loftsleilighet til maks 13-14000.

Anonymkode: b6ac2...a1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange som leier ut via Airbnb her i Bergen også. 

Undersøker selv for tiden, for jeg gidder ikke å leie ut via Airbnb lenger, og ja der er vanvittige priser. Vi har en (fin) 27m2 kjellerleilighet, og tidligere har jeg leid ut til 8000 kr mnd, pluss strøm. Fikk beskjed om at det nå er altfor lite, og har sjekket tilsvarende leiligheter og pris. 11000- 13000 ligger det på, og mange er mindre og mindre fin enn vår. Synes det er ganske skremmende høyt for unge mennesker. 

Ikke bestemt meg ennå, og må vente til alle bestillinger via Airbnb er ferdig. Som huseier er det selvsagt fristende å ta maks, men så er det også ganske ok å ha såpass ok pris at folk blir boende en stund. 

Anonymkode: a2b29...bca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mange som leier ut via Airbnb her i Bergen også. 

Undersøker selv for tiden, for jeg gidder ikke å leie ut via Airbnb lenger, og ja der er vanvittige priser. Vi har en (fin) 27m2 kjellerleilighet, og tidligere har jeg leid ut til 8000 kr mnd, pluss strøm. Fikk beskjed om at det nå er altfor lite, og har sjekket tilsvarende leiligheter og pris. 11000- 13000 ligger det på, og mange er mindre og mindre fin enn vår. Synes det er ganske skremmende høyt for unge mennesker. 

Ikke bestemt meg ennå, og må vente til alle bestillinger via Airbnb er ferdig. Som huseier er det selvsagt fristende å ta maks, men så er det også ganske ok å ha såpass ok pris at folk blir boende en stund. 

Jeg hadde aldri betalt 11-37.000 kr for TJUESJU kvm! Er du latterlig!? 

Jeg bor i stor by, 10 min å gå til sentrum og betaler 11.500 inkl strøm og internett, 70 kvm!

HVEM fikk du beskjed at det var for lite av? Naboer som leier ut, sånn at de selv kan ta høyeste prisen, i stedet for at du skal få en attraktiv leieboer som velger deg pga lavere pris? 

Anonymkode: 91189...775

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde aldri betalt 11-37.000 kr for TJUESJU kvm! Er du latterlig!? 

Jeg bor i stor by, 10 min å gå til sentrum og betaler 11.500 inkl strøm og internett, 70 kvm!

HVEM fikk du beskjed at det var for lite av? Naboer som leier ut, sånn at de selv kan ta høyeste prisen, i stedet for at du skal få en attraktiv leieboer som velger deg pga lavere pris? 

Anonymkode: 91189...775

Nei jeg har fulgt med på leilighetene som ligger til leie. Som ts skriver er leiemarkedet i Bergen helt crazy. Jeg går ut fra at det kommer av at mange leier ut via Airbnb, og det har vi selv gjort til nå. Da får vi 16000 - 27000 kr mnd, men må skatte ca 20% og det er en del jobb med det. 

Jeg lå under markedsleie tidligere også, for å få godt utvalg leieboere, og at de bodde en stund. Kommer sikkert til å gjøre det samme nå også, men ja det er fryktelig lite til leie, og dyrt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...