AnonymBruker Skrevet 9. juni #1 Skrevet 9. juni Det slo meg i dag, er det virkelig nødvendig å vaske ansiktet om morgenen, foruten lett tapping med en fuktig klut ev. rundt øynene for å få bort øyerusk? For meg gir det mer mening å vaske og rense etc ansiktet om kvelden etter en dag med miljøpåkjenninger, sminke og skitt, for så å la ansiktet «restituere» gjennom natten og at naturlig barriere gjenoppbygges til morgenen etter. At det da ev. i bunn og grunn egentlig kanskje bare holder med spf på dagtid? At alt av virkestoff/ behandlings produkter kan brukes om kvelden og la virke gjennom natten (sef de produktene som passer sammen) Anonymkode: e893c...3ef 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #2 Skrevet 9. juni Nei, det er ikke nødvendig og jo mer man stresser huden jo mer skjør ut herdet blir den. Anonymkode: dc063...f3c 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni #3 Skrevet 9. juni jeg ville vasket ansiktet med vann om morgenen, antar det er litt å vaske bort da også selv om det ikke er like mye som på kvelden. Jeg vasker ansiktet med kun vann om morgen og tar en ordentlig rens på kvelden. Fungerer supert. Anonymkode: fd8e2...893 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #4 Skrevet 9. juni Jeg bruker kun vann på morgningen, men uten klut, vil ikke være så røff med huden, i så fall kun mikrofiberklut. Bruker ansiktsrens på kvelden, når jeg skal vaske bort hudpleie, sminke og dagens smuss. Anonymkode: 4b950...96e 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni #5 Skrevet 9. juni Jeg bruker bare vann om morgenen. Tror det er veldig vanlig. Jeg bruker flere produkter enn solkrem fra morgenen av da, blant annet C-vitamin, de denne krangler litt med produkter jeg bruker om kvelden. Anonymkode: 86291...853 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #6 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg bruker kun vann på morgningen, men uten klut, vil ikke være så røff med huden, i så fall kun mikrofiberklut. Bruker ansiktsrens på kvelden, når jeg skal vaske bort hudpleie, sminke og dagens smuss. Anonymkode: 4b950...96e Mikrofiber er jo ganske hardt da Anonymkode: 4a298...7b1 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #7 Skrevet 9. juni Jeg gjør det slik ja, men kun om jeg har dobbeltrenset på kvelden. Men så trener jeg de fleste morgener og da vasker jeg jo ansiktet igjrn etter dusjen. Jeg bruker dog aldri klut, det blir for røft for huden selv om jeg gjør det forsiktig. Merket forskjell når jeg kuttet drt ut, hudbarrieren gjorde det godt. Anonymkode: 7f30a...68a 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #8 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mikrofiber er jo ganske hardt da Anonymkode: 4a298...7b1 Mikrofiber er ikke hardt? 😄 Anonymkode: 4b950...96e
Gaia Skrevet 9. juni #9 Skrevet 9. juni Jeg vasker bare øynene mine med en skvett vann og påfører micellar-vann på huden, før jeg har på dagkrem med solfaktor. Har ingen stor greie med hudrutine verken på kveld eller morgen. Jeg vasker huden med sånn hudvask-gelé med små skrubbeperler i når jeg dusjer annenhver dag. Ellers bare micellar-vann og dagkrem/ nattkrem. Jeg har passert 50, og har nesten ingen rynker. En hudpleier jeg var hos i fjor (bursdagsgave) sa at huden min var nærmere 40 enn 50.
AnonymBruker Skrevet 9. juni #10 Skrevet 9. juni Om jeg ikke skal bruke sminke bruker jeg bare vann. om jeg skal bruke produkter og sminke bruker jeg rensemelk. Det gir et mye bedre grunnlag Anonymkode: 50a36...db2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #11 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mikrofiber er ikke hardt? 😄 Anonymkode: 4b950...96e Jo absolutt for hardt for huden! Det er dessuten selv for hardt med hendene når man vasker litt hardt. Man skal være veldig løs på trykket for hudbarrieren. Du vil merke forskjell! Anonymkode: 7f30a...68a 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni #12 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Mikrofiber er ikke hardt? 😄 Anonymkode: 4b950...96e For huden, har du lest noe om hva det inneholder? Anonymkode: 4a298...7b1
Roci Skrevet 9. juni #13 Skrevet 9. juni Gaia skrev (1 time siden): Jeg vasker bare øynene mine med en skvett vann og påfører micellar-vann på huden, før jeg har på dagkrem med solfaktor. Har ingen stor greie med hudrutine verken på kveld eller morgen. Jeg vasker huden med sånn hudvask-gelé med små skrubbeperler i når jeg dusjer annenhver dag. Ellers bare micellar-vann og dagkrem/ nattkrem. Jeg har passert 50, og har nesten ingen rynker. En hudpleier jeg var hos i fjor (bursdagsgave) sa at huden min var nærmere 40 enn 50. Hvorfor bruker du micellarvann på dem måten? Det er et rense/sminkefjerningsprodukt, det er ikke ment å skulle brukes som toner/ansiktsvann. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #14 Skrevet 9. juni Jeg bruker bare å påføre toner, dagkrem med spf 25 og øyekrem før en tinted hudkrem med spf 20 rens om kvelden Anonymkode: b2a45...b2a
Capazitet Skrevet 10. juni #15 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (23 timer siden): Mikrofiber er ikke hardt? 😄 Anonymkode: 4b950...96e Det er hardt mot hudbarriera. Passar til kjøkkenklut og vasking, men ville aldri brukt det på ansikt 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #16 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (23 timer siden): Mikrofiber er ikke hardt? 😄 Anonymkode: 4b950...96e Mikrofiber er laget for å skrubbe. Ikke uten grunn til at det brukes for å vaske flater. Ville definitivt ikke brukt det i ansiktet. Merker at fingertuppene mine tørker ut ved vasking Anonymkode: 5dc0a...714 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #17 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (23 timer siden): Mikrofiber er ikke hardt? 😄 Anonymkode: 4b950...96e Mikrofber stripper både olje og hud. Anonymkode: 9b17c...4f2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #18 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2025 den 18.16): Jeg gjør det slik ja, men kun om jeg har dobbeltrenset på kvelden. Men så trener jeg de fleste morgener og da vasker jeg jo ansiktet igjrn etter dusjen. Jeg bruker dog aldri klut, det blir for røft for huden selv om jeg gjør det forsiktig. Merket forskjell når jeg kuttet drt ut, hudbarrieren gjorde det godt. Anonymkode: 7f30a...68a Jeg fikk færre kviser etter at jeg begynte å bruke klut. Jeg er 40 år og får fortsatt stadig kviser, men har heldigvis minsket med bruk av klut og skikkelig skrubbing av ansiktet morgen og kveld 🤷 Anonymkode: 5580a...7bf
AnonymBruker Skrevet 10. juni #19 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2025 den 18.18): Mikrofiber er ikke hardt? 😄 Anonymkode: 4b950...96e Det rasper med seg ned på bakterienivå fra kjøkkenbenk og badekar i alle fall, så da kan man jo tenke seg hva mikrofiber gjør for skjør ansiktshud. Har lest at man kan faktisk vaske med bare vann og mikrofiberklut på steder som kjøkkenbenken fordi det blir rent nok pga mikrofiberne drar med seg "alt". Anonymkode: 7fffc...83b 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #20 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det rasper med seg ned på bakterienivå fra kjøkkenbenk og badekar i alle fall, så da kan man jo tenke seg hva mikrofiber gjør for skjør ansiktshud. Har lest at man kan faktisk vaske med bare vann og mikrofiberklut på steder som kjøkkenbenken fordi det blir rent nok pga mikrofiberne drar med seg "alt". Anonymkode: 7fffc...83b Hæ? Jeg trodde mikrofiber var bra fordi det suger til seg all dritten, og at det har tynne fiber som gjør at det kommer til overalt. Har aldri tenkt at det skrubber på noe som helst vis . Anonymkode: 480db...388
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå