AnonymBruker Skrevet 9. juni #1 Skrevet 9. juni Vi fikk oss boligalarm for ca 2 år siden. Ca 2,3 uker etter at vi fikk installert alarmen var det et innbruddsforsøk hos oss og alarmen gikk. Det var på et barnerom der et vindu stod på gløtt. Vi var ikke hjemme og vi fikk telefon fra alarmselskapet om at de skulle sende en bil. De kom og gikk en runde i huset og lukket alle vinduer. Da jeg kom hjem så jeg at innbruddstyven hadde tatt en stol fra verandaen og satt under vinduet der vedkommende hadde forsøkt å bryte seg inn. Vektern hadde ikke fjernet stolen. Jeg ble utrolig glad for at vi hadde fått oss alarm og har siden tenkt at vi skal ALLTID ha alarm. Selv om det koster 600 kr i måneden... vi har ikke hatt noen flere innbruddsforsøk, og nå lurer jeg på om jeg er blitt helt paranoid fordi jeg tenker: Kan det ha vært alarmselskapet som har utløst alarmen den gangen??? Slik at vi for evig og alltid vil komme til å ha alarm og bruke flere tusen kr hvert år?? Er jeg helt på jordet, eller er det flere som har opplevd dette, at det er innbruddsforsøk rett etter at man ha fått alarm? Anonymkode: 6b08e...cd4
AnonymBruker Skrevet 9. juni #2 Skrevet 9. juni Aldri opplevd. Virker mer tilfeldig Anonymkode: 6a6d5...73d 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni #3 Skrevet 9. juni Hvorfor tror du det ??? Vi har hatt alarm i årevis aldri tegn på innbrudd, men naboer uten alarm har hatt, muligens det er skiltingen som gjør det, men det vet jeg ikke Anonymkode: acc3a...5c5 5
skrue Skrevet 9. juni #4 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi fikk oss boligalarm for ca 2 år siden. Ca 2,3 uker etter at vi fikk installert alarmen var det et innbruddsforsøk hos oss og alarmen gikk. Det var på et barnerom der et vindu stod på gløtt. Vi var ikke hjemme og vi fikk telefon fra alarmselskapet om at de skulle sende en bil. De kom og gikk en runde i huset og lukket alle vinduer. Da jeg kom hjem så jeg at innbruddstyven hadde tatt en stol fra verandaen og satt under vinduet der vedkommende hadde forsøkt å bryte seg inn. Vektern hadde ikke fjernet stolen. Jeg ble utrolig glad for at vi hadde fått oss alarm og har siden tenkt at vi skal ALLTID ha alarm. Selv om det koster 600 kr i måneden... vi har ikke hatt noen flere innbruddsforsøk, og nå lurer jeg på om jeg er blitt helt paranoid fordi jeg tenker: Kan det ha vært alarmselskapet som har utløst alarmen den gangen??? Slik at vi for evig og alltid vil komme til å ha alarm og bruke flere tusen kr hvert år?? Er jeg helt på jordet, eller er det flere som har opplevd dette, at det er innbruddsforsøk rett etter at man ha fått alarm? Anonymkode: 6b08e...cd4 Jepp. Bare noe du tenker. 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #5 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vi fikk oss boligalarm for ca 2 år siden. Ca 2,3 uker etter at vi fikk installert alarmen var det et innbruddsforsøk hos oss og alarmen gikk. Det var på et barnerom der et vindu stod på gløtt. Vi var ikke hjemme og vi fikk telefon fra alarmselskapet om at de skulle sende en bil. De kom og gikk en runde i huset og lukket alle vinduer. Da jeg kom hjem så jeg at innbruddstyven hadde tatt en stol fra verandaen og satt under vinduet der vedkommende hadde forsøkt å bryte seg inn. Vektern hadde ikke fjernet stolen. Jeg ble utrolig glad for at vi hadde fått oss alarm og har siden tenkt at vi skal ALLTID ha alarm. Selv om det koster 600 kr i måneden... vi har ikke hatt noen flere innbruddsforsøk, og nå lurer jeg på om jeg er blitt helt paranoid fordi jeg tenker: Kan det ha vært alarmselskapet som har utløst alarmen den gangen??? Slik at vi for evig og alltid vil komme til å ha alarm og bruke flere tusen kr hvert år?? Er jeg helt på jordet, eller er det flere som har opplevd dette, at det er innbruddsforsøk rett etter at man ha fått alarm? Anonymkode: 6b08e...cd4 Du har altså gått og vært slik paranoid i 2 år nå? Ta det opp med legen din. Anonymkode: d6761...a32 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #6 Skrevet 9. juni Vi fikk alarm for 5 år siden, aldri hatt bruk for den. Ikke naboene som har hatt lenger enn oss heller. Forskjellige selskaper. Anonymkode: 2342c...10d
AnonymBruker Skrevet 9. juni #7 Skrevet 9. juni Vi har hatt alarm i sikkert snart 20 år. Aldri hatt behov for den sånn sett, men det kan jo være fordi det er forebyggende.... Har hatt ulike leverandører også. Tviler sterkt på at alarmselskapene arrangerer kunstige innbruddsforsøk, gitt.... Anonymkode: eaa70...b22 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni #8 Skrevet 9. juni Noe alarm-bransjen ikke vil si.. En del av proffene, (omreisende fra hele verden, ikke bare Øst-Europa) går etter boliger med alarm. Dem vet at det tar i alle fall 10-15 minutter før vektere kommer, og dem er borte på under 5. Ser dem at noen bruker penger på alarm, så betyr det at dem sannsynligvis har noe som har høy verdi. Problemet er ikke så stort i Norge ennå, men det er nok på tur. Proffene bryr seg ikke om verken alarm eller kamera. Dem går rett til bad og soverom for å stjele smykker. Så ut igjen. Den du holder unna er den lokale alkoholikeren eller rusmisbrukeren. Så kan være tilfeldig. Men trenger ikke være det. Kan si såpass at Securitas brukte 30 minutter til å rykke ut til en alarm på Byåsen i Trondheim. (Egen erfaring) Tok 5 min før telefonen ringte og 25 min før vekteren kom fram. På en søndag. Anonymkode: 93093...80d 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #9 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Noe alarm-bransjen ikke vil si.. En del av proffene, (omreisende fra hele verden, ikke bare Øst-Europa) går etter boliger med alarm. Dem vet at det tar i alle fall 10-15 minutter før vektere kommer, og dem er borte på under 5. Ser dem at noen bruker penger på alarm, så betyr det at dem sannsynligvis har noe som har høy verdi. Problemet er ikke så stort i Norge ennå, men det er nok på tur. Proffene bryr seg ikke om verken alarm eller kamera. Dem går rett til bad og soverom for å stjele smykker. Så ut igjen. Den du holder unna er den lokale alkoholikeren eller rusmisbrukeren. Så kan være tilfeldig. Men trenger ikke være det. Kan si såpass at Securitas brukte 30 minutter til å rykke ut til en alarm på Byåsen i Trondheim. (Egen erfaring) Tok 5 min før telefonen ringte og 25 min før vekteren kom fram. På en søndag. Anonymkode: 93093...80d Vi har det for 1) egen sikkerhet, det å bli varslet umiddelbart om noen er i egen bolig, særlig natt 3) brann, de varsler sentral direkte ved utløst brannalarm 4) at tyver ikke oppholder seg i huset lenge, går gjennom alt, ødelegger og vandaliserer. Det de rekker å få med seg på 10 minutter er ok. 5) de bruker ikke 30 minutter om noen først er i huset. De sjekker hva som skjer, og er det innbrudd så varsles politiet, da sendes ikke en enslig vekter. Anonymkode: 59ef8...8eb 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni #11 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (22 timer siden): Noe alarm-bransjen ikke vil si.. En del av proffene, (omreisende fra hele verden, ikke bare Øst-Europa) går etter boliger med alarm. Dem vet at det tar i alle fall 10-15 minutter før vektere kommer, og dem er borte på under 5. Ser dem at noen bruker penger på alarm, så betyr det at dem sannsynligvis har noe som har høy verdi. Problemet er ikke så stort i Norge ennå, men det er nok på tur. Proffene bryr seg ikke om verken alarm eller kamera. Dem går rett til bad og soverom for å stjele smykker. Så ut igjen. Den du holder unna er den lokale alkoholikeren eller rusmisbrukeren. Så kan være tilfeldig. Men trenger ikke være det. Kan si såpass at Securitas brukte 30 minutter til å rykke ut til en alarm på Byåsen i Trondheim. (Egen erfaring) Tok 5 min før telefonen ringte og 25 min før vekteren kom fram. På en søndag. Anonymkode: 93093...80d Stemmer ikke hos oss. Vi har alarm, men lite av verdi for andre. Ingen kontanter (vi er i 2025), lite smykker. Ting som har verdi for meg har lite verdi for andre og lite annenhåndssalgsverdi. Skulle det brenne så er det verdifullt å erstatte, men ingen tyv tenker å stjele fotoalbumene mine, minner fra barna, dyr sofa og dyrt spisebord (dyrt å kjøpe nytt, men lite å tjene på å selge det), osv. Vi har det pga brannvarsling, og som trygghet mtp innbrudd at da får de ikke holde på uforstyrret lenge. Alarmen bråker så tror det uansett vil stresse tyvene. En gang jeg selv utløste den ved en feil så kom naboen for å se om jeg trengte hjelp. Anonymkode: ca74d...131 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #12 Skrevet 10. juni Vi har hatt alarm siden 2010, bodd to steder (så to stk nyinstallerte alarmer), men aldri hatt innbruddsforsøk eller innbrudd. Anonymkode: ca74d...131 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #13 Skrevet 10. juni Ts her. Takk for tilbakemeldinger. Da skjønner jeg at det bare er jeg som har vært paranoid😂 Anonymkode: 6b08e...cd4 1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå