Gå til innhold

Burde vi få 3 dagers helg?  

63 stemmer

1. 1. Burde vi få 3 dagers helg?

• Ja
      40
    • Nei
      21
    • Vet ikke
      2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært noe dere hadde ønsket? Altså at fredag er en fridag som i helgen og Man-Tors er vanlige ukedager.

Anonymkode: 9c349...02e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skole og barnehage også? Butikker? Ser for meg store utfordringer for de som jobber i bransjer som ikke kan eller skal holde stengt. 

Anonymkode: d4189...319

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes virkelig jobbukene er korte nok som de er. Vanskelig å rekke alt som skal gjøres.

Anonymkode: 59143...633

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke i det hele tatt

Anonymkode: d376f...a56

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Trives med jobben. Og er jo tross alt bare snakk om 40 timer i uka. Koselig med helg, men all "kos" forsvinner jo hvis det kommer i store mengder. 

Anonymkode: 41c68...164

Skrevet (endret)

Ville heller hatt fire ukers ekstra ferie, jeg. 

Endret av MissSkog
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er sikkert mulig i bransjer der man jobber 8-16, men det ville jo innebære at produktiviteten gikk ned og folk måtte gått ned i lønn, og det er de færreste interessert i.

I min bransje er det ingen forskjell på hverdager, helger, helligdager og ferier.

• Nyttig 1
Skrevet

Synes heller ting burde vært lagt opp etter hvor man er i livet. Når vi var barnløse så jobbet vi begge masse. I perioder ble aml (arbeidsmiljøloven) i "veien" for oss.

Nå som småbarnsforeldre med 4 barn, hadde kortere arbeidsdager og ferier tilpasset skole/bhg vært bedre.

Personlig så kunne jeg ikke tenkt meg tredagers helg nei 

Skrevet

Firedagersuke med fire dagers lønn? 

AnonymBruker
Skrevet

Kunne absolutt tenkt meg tre dagers helg. Da hadde man fått roa skikkelig ned og hadde hatt mer å gi i ny arbeidsuke. 

Anonymkode: bb2c6...b75

• Nyttig 1
Skrevet

Ville heller hatt helg som nå+hver onsdag fri. Ei lita minihelg midt i uka 😃

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som vil ha 3-dagers helg; Er dere villige til å gå ned i lønn?

Anonymkode: 808a2...854

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller hatt mer ferie pr år. Altså feks samlet opp en dag i uka (eller en halv dag i uka) som kunne tas ut som ferie. Da har vi som har fritidsboliger langt unna osv mer mulighet til å reise dit.

Anonymkode: e68ce...ad7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Til dere som vil ha 3-dagers helg; Er dere villige til å gå ned i lønn?

Anonymkode: 808a2...854

Jobber allerede deltid så ville ikke vært forskjell, forskjell ville vært sammenhengende fri og mer utbytte av helg. .Om jeg hadde full jobb hadde jeg gladelig gått ned i lønn for lengere helg. Penger er ikke alt! 

Anonymkode: bb2c6...b75

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Norge trenger at folk jobber mer fremover så vi kan sørge for nok arbeidskraft for å møte eldrebølgen.

Anonymkode: db5e8...639

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke i mitt yrke. Finnes bare hverdager der. Må jobbe uansett hvilken dag det er. 

Anonymkode: faacf...ad8

AnonymBruker
Skrevet

Eller 6 timers dag. Hadde gått opp bedre i forhold til skift osv

Anonymkode: b8ba8...6d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (16 timer siden):

Firedagersuke med fire dagers lønn? 

tror nok TS og alle andre som ønsker 4dagers uke ønsker full lønn.. 

Prsonlig syns jeg vi burde se på muligheten til å ha full uke med fleksibel ordning på arbeidstid, typ turnus.. 

Anonymkode: 85ee6...b0c

AnonymBruker
Skrevet

Spør du folk, vil nok de fleste ha mer fri hvis de kunne beholde samme lønn. For samfunnet vil det derimot ikke fungere. Skal AS Norge går rundt, da må folk jobbe, derfor vil vi nok ikke oppleve at myndighetene vil legge opp til fire dagers arbeidsuke.

Men hver enkelt kan jo styre dette selv, ved å velge en jobb eller en stillingsstørrelse som gir den balansen mellom arbeid og fritid som de ønsker. Utfordringen for mange vil imidlertid være at de trenger den inntekten de har og at de derfor ikke kan jobbe mindre.

Anonymkode: 277a4...8fd

AnonymBruker
Skrevet

Vil heller ha 6-timers arbeidsdager 

Anonymkode: b1481...654

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...