test1e Skrevet 10. juni #21 Skrevet 10. juni Syden kjøper vi charter Storby ordner vi selv. Hotels.com og flyselskaper. Noen ganger har flyselskapene gode dealer med fly og hotell. Eks. British airways.
LilleMy_09 Skrevet 10. juni #22 Skrevet 10. juni Bestiller flyreisen direkte med flyselskapet. Hoteller enten via booking.com eller hotels.com Betaler alltid med mastercard
AnonymBruker Skrevet 10. juni #23 Skrevet 10. juni Skyscanner for å se, oftest bestiller jeg direkte fra flyselskapet - spørs helt på pris. Reiser mye rundt når jeg først er i et land, så bruker booking.com, noen netter her og der. Booker aldri så dyr overnatting at jeg ikke har råd til å booke nytt sted om det viser seg at hotellet/området etc. er helt på trynet. Anonymkode: 3593a...ac5
Pedagogen Skrevet 10. juni #24 Skrevet 10. juni Chatflights, når vi skal bruke bonuspoeng. Ellers direkte hos flyselskap. Airbnb og Hotels.com.
Forenkle Skrevet 11. juni #25 Skrevet 11. juni Det viktige er å sjekke flere steder, både for hotell og fly. Man finner aldri ett sted som alltid finner det som passer deg best. Det varierer en del hvilke overnattingssteder man finner på de ulike søke-motorene osv.
AnonymBruker Skrevet 11. juni #26 Skrevet 11. juni En fordel med å bestille alt i en pakke, er at du er dekket av pakkereiseloven og de rettigheter det gir. Ellers er det gledelig å registrere at mange av bestiller hoteller direkte i stedet for å fore utenlandske techselskap med penger på bekostning av de som prøver å drive et overnattingsetablissement. Anonymkode: ac546...af9
AnonymBruker Skrevet 11. juni #27 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En fordel med å bestille alt i en pakke, er at du er dekket av pakkereiseloven og de rettigheter det gir. Anonymkode: ac546...af9 Med "pakkereise" havner du jo kun på de verste turist-stedene. Så for meg er det at det kan kjøpes "pakketur" et sted, i seg selv nok til å diskvalifisere reisemålet. Anonymkode: 0e12b...86f
AnonymBruker Skrevet 11. juni #28 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Med "pakkereise" havner du jo kun på de verste turist-stedene. Så for meg er det at det kan kjøpes "pakketur" et sted, i seg selv nok til å diskvalifisere reisemålet. Anonymkode: 0e12b...86f Forstår du forskjellen på en pakkereise og en chartertur? Du tenker at hvis du bestiller fly og hotell samtidig av en turoperatør f.eks til Dublin eller Toront, så er Dublin og Toronto diskvalifisert som reisemål ene og alene pga en turoperatør? Anonymkode: ac546...af9 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #29 Skrevet 11. juni Direkte hos flyselskapet. Hotell hos hotels.com, evt AirBnb. Anonymkode: 28152...700
AnonymBruker Skrevet 11. juni #30 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Forstår du forskjellen på en pakkereise og en chartertur? Du tenker at hvis du bestiller fly og hotell samtidig av en turoperatør f.eks til Dublin eller Toront, så er Dublin og Toronto diskvalifisert som reisemål ene og alene pga en turoperatør? Anonymkode: ac546...af9 Jeg flyr "pakke" i jobb da jeg er pålagt å bruke Berg-Hansen. Men alltid separat privat. Og fy søren så mye mer smidig det er å bare bestille separat. For eksempel må jeg gå via app eller telefon om jeg er på Gardermoen og vil endre SAS flight. Selv med SAS plus pro så kan de ikke hjelpe deg i disk eller ved innsjekk. Så all kommunikasjonen om endringer og tilpasninger må gjøres via reisebyrået. Anonymkode: 9c00d...85b 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #31 Skrevet 11. juni Jeg bestiller flybilletter direkte hos SAS eller Norwegian. Har booket hotell på hotels.com for det meste, eller direkte med hotellet, det har begynt å bli billigere. Nå sist (reise til Tokyo) fikk jeg hotelltilbud gjennom SAS etter at jeg booket flybillettene som virkelig var mye billigere enn prisen ved å booke hotell direkte, og billigere enn prisen på hotels.com, så da ble det booket gjennom SAS. Anonymkode: 76e38...614 1
huldra_hildur Skrevet 11. juni #32 Skrevet 11. juni Sjekker sider som finn og momondo for å finne fly også bestille rett hos flyselskapet. Hoteller er det enten via hotels.com eller direkte hos hotellet
huldra_hildur Skrevet 11. juni #33 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg flyr "pakke" i jobb da jeg er pålagt å bruke Berg-Hansen. Men alltid separat privat. Og fy søren så mye mer smidig det er å bare bestille separat. For eksempel må jeg gå via app eller telefon om jeg er på Gardermoen og vil endre SAS flight. Selv med SAS plus pro så kan de ikke hjelpe deg i disk eller ved innsjekk. Så all kommunikasjonen om endringer og tilpasninger må gjøres via reisebyrået. Anonymkode: 9c00d...85b Men veldig greit med reiseselskap i jobb hvis det blir problemer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå