Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal bestille en storbytur iløpet av 2025. Men usikker jøhvor man lett finner rimelige flybilletter og hoteller? Noen som har gode råd og komme med? 😊

Anonymkode: 61e93...871

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker mest på momondo. Bestiller direkte fra flyselskapet når jeg har funnet den billigste reisen, da har man flere rettigheter ved forsinkelser, kanselleringer osv. 

Anonymkode: 01c70...2dc

AnonymBruker
Skrevet

Bestiller direkte hos flyselskapet og direkte på hotellet jeg skal bo på. Som over prissjekker jeg fly på momondo. Hoteller kan jeg sjekke hva som er i området jeg vil bo i på hotels.com, googlemaps og booking.com. 

Anonymkode: baea0...279

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg bestiller rutefly og hotell selv, direkte fra flyselskap og hotell 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg begynner med å sjekke lavpriskalender hos Norwegian og SAS. Alltid best å bestille flybiletter direkte fra flyselskapet. Finner jeg et sted som frister så bruker Booking.com hvis jeg vil ha leilighet etc. Hotell bestiller jeg direkte.

Ellers bruker jeg lokal kollektivtrafikk for å komme meg dit jeg skal.

Endret av VoodooChild
AnonymBruker
Skrevet

Bestiller direkte hos flyselskapet. Finner ut hvilke flyselskap som flyr dit jeg skal og så sjekker jeg priser.

Leter etter bosted hos booking. com eller hotels. com. Finner jeg noe som er aktuelt så prøver jeg å finne hotellet på nett og bestille direkte fra de. 

Anonymkode: abca2...f40

AnonymBruker
Skrevet

Lavpriskalenderen til flyselskapet. 
Bruker hotels.com (eventuelt booking.com hvis de er utsolgt). De to har som oftest samme pris for det hotellet jeg bruker. Og de er litt billigere enn å bestille direkte fra hotellets sider. 

Anonymkode: cbdaf...4ae

Skrevet

Jeg bruker ofte hotels.com for å finne bra beliggenhet, pet friendly og andre preferanser, men jeg bestiller direkte fra hotellet når jeg har bestemt meg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Reise; flyselskapet. Prioriterer direkte. Men vil jeg ha transfer så velger jeg KLM eller Lufthansa, da de ahr så mange samarbeidspartnere at det løser seg raskt, og Schiphol og Frankfurt er veldig ok transferflyplasser.

Hotell; Booking.com. Eller AirBnB. Aldri direkte, på grunn av pris, refusjoner og service. 

Anonymkode: 9c00d...85b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fly, direkte fra selskapet (alltid Norwegian hvis de flyr dit jeg skal). Hotell: Hotels.com. Sjekker alltid om det aktuelle hotellet er billigere å bestille direkte, men det er det nesten aldri når man regner inn at den tiende natten er gratis på hotels.com og at man i tillegg får viatrumf. 

Anonymkode: ffdda...2e7

AnonymBruker
Skrevet

Travel link har gitt meg de billigste flybillettene.

Anonymkode: 9f99c...a0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skal bestille en storbytur iløpet av 2025. Men usikker jøhvor man lett finner rimelige flybilletter og hoteller? Noen som har gode råd og komme med? 😊

Anonymkode: 61e93...871

Flybilletter bestiller jeg direkte fra flyselskap, men det lønner seg alltid å sjekke prisene hos de forskjellige flyselskapene da er et selskap for eksempel har billigere billetter på vei til destinasjonen mens et annet flyselskap har billigere billetter hjem igjen fra destinasjonen. Hotell har jeg i mange år bestilt via Booking.com 

Anonymkode: ed9fa...acf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor jeg skal, men bruler Orbitz, travelocity og en del andre amerikanske sider (innlands usa). 
Liker Hotwire for hotell. Kan bli bra, kan bli mindre bra, men har sover en uke på suite flere ganger for en slikk og ingenting…

Anonymkode: 97a2d...998

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søker gjerne opp fly på finn.no, for å se hvilke flyselskap som har reiser på tider jeg ønsker, og direktefly og sånt. 
Og så går jeg på flyselskapets egne sider og booker fly. 

Hoteller/overnattingssteder bruker jeg oftest booking.com til å bestille. Men det er fordi de har det beste filteret for vårt behov. 
Om jeg finner hotell gjennom dem, sjekker jeg stort sett alltid hotellets egne sider etterpå, og bestiller nesten alltid der. 
Opplever å få bedre service ved å bestille direkte. Pluss at jeg ofte finner gode kundetilbud eller pakkedealer på deres egne sider som ikke selges hos booking.com. 
Jeg reiser ikke nok til å få noe ut av "10.natt gratis" og andre lojalitetsgoder hos booking-selskapene. Så for min del har jeg spart mye på å være i kundeklubben til en del europeiske hotellkjeder.

Anonymkode: 68c38...327

AnonymBruker
Skrevet

Bestiller fly direkte hos flyselskapet. Hotell booker jeg via Trumf Netthandel og deretter hotels.com

Anonymkode: 4381d...cd5

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å nevne at jeg gjerne bruker skyscanner for å se hvilke fly som kan være aktuelle. Både i tidsbruk og pris. Men bestiller så direkte fra flyselskapet. 

Anonymkode: 9c00d...85b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sammenlikner ulike nettsteder for å finne best mulig pris. Min venninne som jobber på hotell sier at det lønner seg å bestille direkte på hotellsiden fordi man da som regel får bedre rom, men jeg er sjeldent mye på rommet når jeg er ute og reiser og da betyr det lite for meg. Derfor bestiller jeg ofte hele pakken via hotels.com e.l. 

Anonymkode: 5cfcf...6fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Travel link har gitt meg de billigste flybillettene.

Anonymkode: 9f99c...a0c

Hvis du ikke har fått problemer i løpet av turene så har du hatt flaks.

Anonymkode: 8e1ce...bb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker sider for å sammenligne priser, men bestiller til slutt direkte fra flyselskapet.

Samme med Hotell, men det er mye mer komplisert, og det er mye mer å spare her, enn prisen på flybilletten.

Du kan for eksempel ringe hotellet på deres lokale nummer og spørre om ledige rom. Du kan bruke VPN for å late som du er lokal når du bestiller. Etc.

Mange hoteller har forskjellige priser ut i fra hvilket land du sitter å ser på rommene fra.

Anonymkode: 17d47...a97

• Nyttig 1
Skrevet

Alltid direkte fra flyselskap og direkte fra hoteller. Også transfer, om vi ikke velger offentlig transport. 

Betaler alltid med MasterCard. Dekker blant annet tyveri, brann og bortkommen innsjekket bagasje, med noen få unntak. Dekker personlige eiendeler du har med deg på reisen eller turen ut av huset. Ubegrenset samlet sum (inntil 40.000 kroner per enkeltgjenstand). Inntil 30.000 kroner samlet per skadetilfelle (inntil 10.000 kroner per enkeltgjenstand).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...