Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen andre enn meg som har utviklet så alvorlig insomnia i svangerskapet at dere ble nødt til å ta medisiner? Jeg er i tredje trimester og føler at jeg gjør noe «galt», samtidig er stressnivået mitt så høyt at det sannsynligvis er bedre for babyen om jeg bruker medisiner for å roe ned. Hvis andre har samme erfaring - hvilken medisin tok dere, hvor ofte og hvordan gikk det med babyen når den kom ut? 

Anonymkode: cdf6d...dcb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør lese denne artikkelen:

https://relis.no/artikler/27859/

Ellers kan jeg som ikke-medikamentelt tiltak anbefale å anskaffe deg en diffuser og kjøpe eterisk olje med lavendel (vær OBS på å kjøpe eterisk olje og ikke parfyme til diffuseren) og skru på denne og ha type yogamusikk eller gongbad musikk på øret. 

Jeg gjør dette når jeg har sovet særdeles dårlig over tid og derfor blir stressnivået skyhøyt, og dette er faktisk ekstremt effektivt. En time med dette og jeg føler meg født på ny. 

https://lyko.com/no/volant/volant-essential-oil-blend-sleep-15-ml?gad_source=1&gad_campaignid=16718898170&gbraid=0AAAAADgCiCjbuGhi9SgCf1G0pRAJMvhte&gclid=Cj0KCQjwjJrCBhCXARIsAI5x66VSSwzlSPKpyc3jC8TUghICerXWLV7oIJ5qjFVS09wl-kNMECFEQsoaAp23EALw_wcB

Anonymkode: 0d1b1...a41

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig ingen andre enn meg som har vært i denne situasjonen…?! 😭😭😭

Anonymkode: cdf6d...dcb

AnonymBruker
Skrevet

Beklager at jeg ikke kan svare på det du spør om, men jeg har (kronisk) insomnia, og kunne ikke ta noe å sove på under graviditeten. Jeg ble sykmeldt, og sov det jeg klarte her og der i løpet av et døgn (dag, natt, spilte ingen rolle, en time her og der). På sett og vis gikk det greit gjennom svangerskapet, men det ble et ekstremt problem da jeg havnet i en langvarig og tøff fødsel (som endte i hastekeisersnitt): jeg hadde flere døgn nærmest uten søvn før barnet kom til verden, og påfølgende døgn med ekstremt lite søvn. Dette resulterte i fødselsdepresjon og en tøff tid. Så vær så snill og sørg for at helsevesenet hører på deg og tar deg alvorlig på dette, særlig når fødsel nærmer seg! 

Anonymkode: 50279...c5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...