Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Forrige uke var jeg med i en budrunde på en OBOS-bolig. Jeg var eneste budgiver, men selger ville ikke selge til meg under prisantydning (og hadde nok håpet på å få mange hundre tusen over det igjen). De holder nye visninger denne uken, men jeg kan ikke se at boligen har blitt lagt ut på nytt på OBOS sine nettsider. Meldeplikten på forkjøp løp ut dagen budrunden ble holdt, og når jeg sjekket noen minutter før fristen så hadde ingen meldt forkjøpsrett. Hva skjer hvis jeg ender opp med å kjøpe boligen neste budrunde - blir det ny runde på OBOS også eller har meldeplikten løpt ut for alle fremtidige visninger? Jeg er interessert i andre boliger denne uken, har veldig lav ansiennitet og har ikke lyst til å bli stuck i limbo med denne boligen mens potensielle kuppere bestemmer seg...

Takk på forhånd for svar!

Anonymkode: 9c31f...8f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Forrige uke var jeg med i en budrunde på en OBOS-bolig. Jeg var eneste budgiver, men selger ville ikke selge til meg under prisantydning (og hadde nok håpet på å få mange hundre tusen over det igjen). De holder nye visninger denne uken, men jeg kan ikke se at boligen har blitt lagt ut på nytt på OBOS sine nettsider. Meldeplikten på forkjøp løp ut dagen budrunden ble holdt, og når jeg sjekket noen minutter før fristen så hadde ingen meldt forkjøpsrett. Hva skjer hvis jeg ender opp med å kjøpe boligen neste budrunde - blir det ny runde på OBOS også eller har meldeplikten løpt ut for alle fremtidige visninger? Jeg er interessert i andre boliger denne uken, har veldig lav ansiennitet og har ikke lyst til å bli stuck i limbo med denne boligen mens potensielle kuppere bestemmer seg...

Takk på forhånd for svar!

Anonymkode: 9c31f...8f1

Alt dette kan du fint lese om på OBOS.NO. 

Anonymkode: 488c2...740

AnonymBruker
Skrevet

Forkjøpsrett lyses bare ut en gang. Så når det ikke er noen som har meldt, så kan de ikke ta på forkjøpsrett neste runde. 

Anonymkode: 502ce...21e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vente til ny visning? Du kan jo bare legge inn høyere bud nå med en gang...

Anonymkode: 07062...1a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Forkjøpsrett lyses bare ut en gang. Så når det ikke er noen som har meldt, så kan de ikke ta på forkjøpsrett neste runde. 

Anonymkode: 502ce...21e

Dette er direkte feil!

Anonymkode: b5a43...1a6

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...