Gå til innhold

Overgangsalder, tegn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Er 44 år, har spiral og har siste halve året hatt rare sykluser. Siden jeg har spiral har jeg hatt små mensblødninger bare, ett par dager med irriterende lite blødning. Nå har jeg ikke hatt mens på ett par mnd, skal ta graviditetstest i morgen for sikkerhetsskyld, men tror nok den er negativ.

Jeg er mye i aktivitet hver dag, passer kostholdet da jeg ønsker å gå ned noen kg, men går ikke ned ett gram, er mye oppblåst og føler magefettet øker/minsker iallefall ikke. Jeg er ikke overvektig men trivselsvekta er 5-6kg mindre enn jeg er.

Har litt ømme bryst innimellom, litt smålig hormonell til tider og har noe som kan minne om små hetetokter. Skal selvfølge sjekke hos lege, men kan dette minne om overgangen? Har kvinner i nær slekt med tidlig overgang. Min mor var ferdig med overgangen når hun var 42, mormor var også tidlig ferdig. 
Legger til at jeg har hatt celleforandringer og at jeg koniserte for 2 år siden, oppfløging viste at de fikk tatt alt å at jeg ikke har celleforandringer, denne testen ble tatt høsten for snart 2 år siden. 

Anonymkode: 7741c...c11

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Små blødninger fikk jeg etter konisering selv. Ellers fikk jeg de symptomene du nevner av spiral, 6år etter konisering, men jeg fikk også da større blødninger av spiralen. Har ikke nådd midten av 30årene enda. 

Ved slanking, og om jeg spiser for lite, så begynner mensen å klusse seg til og skipper eggløsning, samt kroppen virker å ville holde på fettet om det blir for lite/feil mat. Blir mer oppblåst av gluten enn glutenfri mat. 

Anonymkode: 957a8...e06

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Små blødninger fikk jeg etter konisering selv. Ellers fikk jeg de symptomene du nevner av spiral, 6år etter konisering, men jeg fikk også da større blødninger av spiralen. Har ikke nådd midten av 30årene enda. 

Ved slanking, og om jeg spiser for lite, så begynner mensen å klusse seg til og skipper eggløsning, samt kroppen virker å ville holde på fettet om det blir for lite/feil mat. Blir mer oppblåst av gluten enn glutenfri mat. 

Anonymkode: 957a8...e06

Jeg faster så godt det lar seg gjøre, vært sløv nå i mai med helligdager langhelger osv. men til vanlig faster jeg ca 16 t i døgnet og klarer for det meste å holde meg unna sukker og godterier i ukedagene iallefall. Spiser normalt vil jeg si, med brødskive og egg til lunch på jobb, vanlig middag hjemme og rett før spisevindu stenges kl 20 spiser jeg frukt/ yoghurt eller noen saltekjeks og druer.  Drikker aldri sukkerholdig drikke heller. 

Anonymkode: 7741c...c11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...