Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det beste hadde vært om man regnet sammen alle dagene som vi har fri pga religion i Norge. Så fikk alle disse dagene til fri disposisjon når man ønsket. Men jeg skal på jobb i dag og klager ikke. Prøver å jobbe alle disse rød dagene og tjener jo bra i dag🤗

Anonymkode: fca13...0c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bortkasta? Her har vi fått vasket begge doene hjemme, vasket en del klær, ryddet en del og tatt oppvask. Det blir hva du gjør det til.

Anonymkode: 78aa0...e00

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bortkasta? Her har vi fått vasket begge doene hjemme, vasket en del klær, ryddet en del og tatt oppvask. Det blir hva du gjør det til.

Anonymkode: 78aa0...e00

Du fikk ikke tid til dette i går og dagen før? Så flaks for deg. For meg passer det ikke like godt. Jeg har ikke noe å ta unna eller noe spesielt jeg vil gjøre i dag. Alt er jo uansett stengt.

Anonymkode: d3078...1fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det tviler jeg på.

Da er du ikke kjent med bemanningssituasjonen i barnehagene. Flere fridager og all avspasering blir allerede overført år etter år, fordi barnehagen skal opprettholde forsvarlig drift og ikke har budsjett/ mulighet til vikarer utover ved noe sykdom. 

Anonymkode: 9783c...439

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er så ynkelig, at du må vente på fri fra staten for å kunne gjøre som du vil. Jeg ønsker ikke å leve sånn. Jeg vil være fri til å gjøre hva jeg vil når jeg vil, og det gjør jeg året rundt. Om jeg vil ha en miniferie så tar jeg ut permisjon noen dager.

Så fint for deg 

• Liker 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (28 minutter siden):

Samme her!

Hamsterhjulet går sin gang i hverdagen og jeg synes det er helt vidunderlig med en dag uten at noe skal skje.

( Ikke får vi lov å krangle i MBH tråden heller, 😅 ) Det bare å sette seg ned i ro og mak og nyte fred og fordragelighet. 🥐

I morgen er det tilbake til normal gjenge 😊

Du er nok inne på noe der😀

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er du ikke kjent med bemanningssituasjonen i barnehagene. Flere fridager og all avspasering blir allerede overført år etter år, fordi barnehagen skal opprettholde forsvarlig drift og ikke har budsjett/ mulighet til vikarer utover ved noe sykdom. 

Anonymkode: 9783c...439

De har krav på 25 feriedager som alle andre. Barnehageansatte har også dobbelt så høyt sykefravær som landsgjennomsnittet, det er nok mange som tar seg fri på det viset, uten at barnehagene må stenge av den grunn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

og jeg får ikke handlet inn det jeg trenger

Kunne du ikke ha handlet på lørdag?

Anonymkode: 6603a...040

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

bryr med ikke med langhelg, det er fint, det som driver meg gal er at butikker stenger så tidlig "aften" før.. hva er "pinseaften" egentlig ? og hvorfor stenger butikker på vanlige tider før kristihimmelsfart dag men ikke før Pinse. Lørdag, alt var stengt kl 16 !!!!!!!!!!!!!! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen problemer med å nyte en fridag. I dag jobber vi i hagen med ting som ikke bråker. Koser oss med lange kaffepauser. Men noen av de røde dagene burde ha vært på høsten 😄

Anonymkode: 28c92...ce8

AnonymBruker
Skrevet
NatNat skrev (29 minutter siden):

bryr med ikke med langhelg, det er fint, det som driver meg gal er at butikker stenger så tidlig "aften" før.. hva er "pinseaften" egentlig ? og hvorfor stenger butikker på vanlige tider før kristihimmelsfart dag men ikke før Pinse. Lørdag, alt var stengt kl 16 !!!!!!!!!!!!!! 

Hvorfor er det ett problem? Ganske deilig for butikkmedarbeidere å få følelsen av langhelg. I min butikk stenger vi 15 uansett hver lørdag, og 12 på slike aftener. Ser virkelig ikke problemet. Men nå synes jeg det er tull at butikkene er åpne fra 7-23 også. Planlegger man klarer man fint å handle mellom 9-20

Anonymkode: 1de9f...99d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
NatNat skrev (4 timer siden):

Fordi aften før 1. Juledag,1.påskedag og 1. Pinsedag er de som er mest hellige og da er helg fra kl 12/15 dagen før. 

Anonymkode: 05cf2...8e5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes vi trenger disse dagene. "Tvang"? Det synes jeg blir feil å si. 

Anonymkode: 7755d...624

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...