AnonymBruker Skrevet 9. juni #1 Skrevet 9. juni Kom over denne artikkelen hos Forskning.no. En parasitt kvinner som ønsker å bli gravide gjerne har lest om og bedre kjenner som toksoplasmose, er ikke farlig bare for gravide kvinner, viser det seg. Denne parasitten, som finnes i katters avføring, angriper spermiene hos menn og biter hull i dem og biter hodet av spermiene og gjør dem ubrukelige. Dette kan faktisk påvirke menns fertilitet, og gjøre dem infertile. Da jeg planla å bli gravid, sa legen til meg at mannen min burde få ansvaret for å tømme kattedoen hjemme, fordi parasitten toksoplasmose var skadelig for kvinner. Nå viser det seg altså at den er det for menn også. NB! Det står i artikkelen at toksoplasmose-spredningen hos befolkningen er veldig lav i Norge ifht andre land, kun 10%, og derfor er ikke studien nødvendigvis så relevant for norske menn som andre land. Anonymkode: 74f9d...046
mommyaka Skrevet 9. juni #2 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kom over denne artikkelen hos Forskning.no. En parasitt kvinner som ønsker å bli gravide gjerne har lest om og bedre kjenner som toksoplasmose, er ikke farlig bare for gravide kvinner, viser det seg. Denne parasitten, som finnes i katters avføring, angriper spermiene hos menn og biter hull i dem og biter hodet av spermiene og gjør dem ubrukelige. Dette kan faktisk påvirke menns fertilitet, og gjøre dem infertile. Da jeg planla å bli gravid, sa legen til meg at mannen min burde få ansvaret for å tømme kattedoen hjemme, fordi parasitten toksoplasmose var skadelig for kvinner. Nå viser det seg altså at den er det for menn også. NB! Det står i artikkelen at toksoplasmose-spredningen hos befolkningen er veldig lav i Norge ifht andre land, kun 10%, og derfor er ikke studien nødvendigvis så relevant for norske menn som andre land. Anonymkode: 74f9d...046 Nå står dette r gjort i usa og det er 10 og prosent sjanse i Norge. Så lenge man bruker hansker og vasker hender er man dager. Nå finnes det jo faktisk mat etc man kan bli smittet av også
AnonymBruker Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni Katten min døde av systemisk toxo-infeksjon, så godt mulig både jeg og mannen er sterkt infisert av det… vi får se om det har noe å si. Anonymkode: b07a8...dff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå