Gå til innhold

Vi bor i hus, og hunden kan bjeffe i hagen til nabohusets store irritasjon

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er hunden gammel? Hadde nok vurdert en rase som ikke bjeffer så mye neste gang. Tar heller en katt som bæsjer i hagen enn konstant hundestøy daglig! 

Anonymkode: f4a13...2fe

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har to naboer. Deres hunder bjeffer i det uendelige-gjerne til hverandre over hekken. Det kan pågå i mange minutter. Jeg holder på å klikke. Et boff nå og da hadde ikke brydd meg. 

Anonymkode: 6aca0...99e

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er hunden gammel? Hadde nok vurdert en rase som ikke bjeffer så mye neste gang. Tar heller en katt som bæsjer i hagen enn konstant hundestøy daglig! 

Anonymkode: f4a13...2fe

TS skriver at hunden er ung og kan i lek "boffe" 4 ganger. Det er ikke mye og det er langt fra konstant. At en hun bjeffer 4-5 ganger noen ganger om dagen er helt innafor av lyd man kan påregne fra et levende vesen. 

Anonymkode: e8b50...eb7

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig! Folk som lar bikkja holde på med bjeffing er sykt irriterende!

Anonymkode: 63c86...a43

Hun lar ikke bikkja holde på med bjeffing. Den bjeffer et par gsnger før den gir seg.

Hunder bjeffer, barn roper og hoier. Så lenge det ikke er konstant, eller midt på natten, så er dette helt normale lyder man man tåle å høre når man bor tett på andre mennesker. 

Ignorer naboen og kos dere ute med hunden. 

Anonymkode: 48c80...1c2

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spyl den med hageslangen hver gang den bråker.....naboen altså, så lærer den fort at det er dumt å åpne vinduet. 

Anonymkode: 49a87...7b6

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spyl den med hageslangen hver gang den bråker.....naboen altså, så lærer den fort at det er dumt å åpne vinduet. 

Anonymkode: 49a87...7b6

Utrolig morsomt. Ja skulle gjerne ha gjort det! Jeg tror desverre at humoren ikke ville blitt respondert og mulig jeg hadde fått en sivildom. Jeg klarer liksom ikke å tenke at dette paret må ha lite å prate om? Vi snakker om boffing. 

Anonymkode: 4560b...bf5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har sikkert blitt for mye for naboen. Hva med å ha en liten periode hvor det er helt stille, for det gode nabolaget? At hunden er gla og kommuniserer tror jeg ikke naboen bryr seg noe om i det hele tatt. Han hater nok bikkja deres. 

Anonymkode: 58b3f...cac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg forstår naboene litt. Vi har selv naboer med hunder i hundegård i hagen. Hver gang vi er i den siden av hagen bjeffer de.Man blir litt lei…

Anonymkode: b947e...09d

• Liker 13
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har sikkert blitt for mye for naboen. Hva med å ha en liten periode hvor det er helt stille, for det gode nabolaget? At hunden er gla og kommuniserer tror jeg ikke naboen bryr seg noe om i det hele tatt. Han hater nok bikkja deres. 

Ja at han hater hunden er åpenbart. Problemet er at vi ikke får brukt hagen fordi vi er redd for naboen? Hans hund er superaggresiv og hvis vi møtes i parken så må vi gå omveier fordi hunden hans /hennes angriper min 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg må ærlig innrømme at jeg forstår naboene litt. Vi har selv naboer med hunder i hundegård i hagen. Hver gang vi er i den siden av hagen bjeffer de.Man blir litt lei…

Anonymkode: b947e...09d

Vi har ikke hundegård. Selv om det høres trivelig ut for hundene

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts skal selvsagt ikke stenge hunden inne for å tekkes sin sure nabo. 

En hund som lekent bjeffer noen ganger i sin egen hage er lyder man må forvente å høre når man bor tett på andre folk, som hoiende barn, gressklippere og andre sjenerende lyder. 

Ønsker man total stillhet må man flytte unna andre mennesker (og dyr). 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De har ingenting å klage over 🙂. Her har vi nabo som binder valpen sin ute hver dag mens han er på jobb, pluss mye ettermiddag og kveld. Var svært mye bjeffing de første ukene. Nå er den heldigvis roligere, men bjeffer jo noen ganger i løpet av dagen. Er en vokterhund.

Jeg er hjemme på dagen. Bjeffingen plager meg ikke så mye, men jeg løper jo ofte ut for å sjekke om det er noe galt. Har også måttet ringe eier noen ganger når den har slitt seg.

Noen få bjeff i løpet av en dag bør alle tåle. Du er jo der og kan ta den vekk om det blir for ille.

Anonymkode: 4443f...f63

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg merker at jeg er så lei naboene våre nå. Vi har en hund. Hun er ung, og ja når vi er i hagen så vil hun ofte leke og da starter hun dialogen med «boff».ikke alltid vi leker med henne og da velger jeg og si «nei» og så ignorere jeg henne forsøk og berømmer henne når hun roer seg ned med kos og eventuelt godbit. Uansett: vi er i hagen og hver gang vi er der, og hunden kanskje boffer fire ganger før hun gir opp: åpner naboen vinduet sitt og skriker til oss: få den hunden til å bli stille eller legg henne inn i huset. Jeg synes det er så utrolig frekt og ikke minst flaut når vi har besøk. 
vi bor i hus, vi er i egen hage. Naboen bor i et sameie. Og vi bor på Oslo vest. Hunden bjeffer ikke konstant og hunden er alltid glad men veldig leken og ja hun kommuniserer. Hva gjør man i sånne situasjoner?

Så lenge hunden ikke står å bjeffer hadde jeg bare blåst i naboen. Folk må tåle det. Eller får de gå med sov i ro i ørene😅

Anonymkode: fc77c...89a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har to naboer. Deres hunder bjeffer i det uendelige-gjerne til hverandre over hekken. Det kan pågå i mange minutter. Jeg holder på å klikke. Et boff nå og da hadde ikke brydd meg. 

Anonymkode: 6aca0...99e

Ho skriver 2 år

Anonymkode: 6fc41...51a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg merker at jeg er så lei naboene våre nå. Vi har en hund. Hun er ung, og ja når vi er i hagen så vil hun ofte leke og da starter hun dialogen med «boff».ikke alltid vi leker med henne og da velger jeg og si «nei» og så ignorere jeg henne forsøk og berømmer henne når hun roer seg ned med kos og eventuelt godbit. Uansett: vi er i hagen og hver gang vi er der, og hunden kanskje boffer fire ganger før hun gir opp: åpner naboen vinduet sitt og skriker til oss: få den hunden til å bli stille eller legg henne inn i huset. Jeg synes det er så utrolig frekt og ikke minst flaut når vi har besøk. 
vi bor i hus, vi er i egen hage. Naboen bor i et sameie. Og vi bor på Oslo vest. Hunden bjeffer ikke konstant og hunden er alltid glad men veldig leken og ja hun kommuniserer. Hva gjør man i sånne situasjoner?

Oppdra hunden din, det er sykt irriterende å høre på den bjeffinga hver dag. Hold hunden inne, gå tur i stedet for å bare være i hagen, når hunden er oppdratt, og slutter å bjeffe har du gjort jobben med den.

Anonymkode: 1893b...d9a

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

En tispe på to år er voksen. Hva slags rase har du?

Skap masse annen støy i hagen. Gå over med kantklipper, sett opp en liten jacuzzi?

Gå over til naboen og si at det er veldig udannet å stå å rope sånn når de skal snakke, de kan vurdere å kommunisere som voksne mennesker. 

Anonymkode: 05b1a...a69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

TS skriver at hunden er ung og kan i lek "boffe" 4 ganger. Det er ikke mye og det er langt fra konstant. At en hun bjeffer 4-5 ganger noen ganger om dagen er helt innafor av lyd man kan påregne fra et levende vesen. 

Anonymkode: e8b50...eb7

Fire ganger skriver ts. Hadde du spurt naboen ville historien vært en annen. 

Anonymkode: 87988...b05

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ts skal selvsagt ikke stenge hunden inne for å tekkes sin sure

Har jeg skrevet det? Hvor?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja at han hater hunden er åpenbart. Problemet er at vi ikke får brukt hagen fordi vi er redd for naboen? Hans hund er superaggresiv og hvis vi møtes i parken så må vi gå omveier fordi hunden hans /hennes angriper min 

Greit å ha relevant info i HI. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fire ganger skriver ts. Hadde du spurt naboen ville historien vært en annen. 

Anonymkode: 87988...b05

Vi må nesten forholde oss til ts sin historie, ellers blir det svært forvirrende å diskutere hvis alle skal skape en helt annen historie, og så diskutere ut fra det...

Sannsynligheten er nok størst for at ts har en sur nabo som ikke tåler lyd og heller ikke liker hunder. Slike bør flytte på landet hvor nærmeste nabo er 1 km unna. 

En hund som boffer et par ganger i egen hage er lyder man må tåle å høre i et nabolag, sammen med lekende barn, gressklippere osv osv. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...