AnonymBruker Skrevet 8. juni #1 Skrevet 8. juni Kan godt hende det er vanlig, men jeg har ikke opplevd det før.. Samboer feiret 40- årsdagen sin, og fikk noen fine øl flasker i en gavepose. I dag fikk han en melding av broren sin om han kunne levere tilbake gaveposen til dem. Han skal det så klart, men sa han ble litt satt ut, og syns det var litt spesielt. Hva tenker dere? Er det vanlig og innafor å gjøre det? Anonymkode: e9189...00d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #2 Skrevet 8. juni Ikke vanlig. Veldig merkelig 😂 Anonymkode: 9a66d...338 3 16
AnonymBruker Skrevet 8. juni #3 Skrevet 8. juni Dette forstod jeg ikke? Er det kun selve posen de skal ha igjen? Eller innholdet? Anonymkode: e8260...85b
AnonymBruker Skrevet 8. juni #4 Skrevet 8. juni Jeg vil ikke si det er vanlig. Litt rart er det, men har selv tenkt tanken om posen var veldig fin og jeg ser mottaker er på vei til å kaste den :D Har aldri spurt da. Siden det var broren som spurte er sikkert terskelen for å spørre mindre. Anonymkode: a81dc...549 6 1
Gaia Skrevet 8. juni #5 Skrevet 8. juni Aldri opplevd, og absolutt ikke normalt. Det normale er å spare på gaveposer man har fått gaver i, og som ser ok ut og kan brukes en gang til. Da er han gnien, svigerbroren din. 😏 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #6 Skrevet 8. juni Gir man gave i en pose eller hvilken som helst innpakning, er selve innpakningen en del av gaven. Det er selvsagt ikke noe man skal be om å få tilbake som f.eks kakefatet om man har levert en kake til en anledning. Anonymkode: 6be7a...380 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni #7 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette forstod jeg ikke? Er det kun selve posen de skal ha igjen? Eller innholdet? Anonymkode: e8260...85b Ikke innholdet, kun posen:) Anonymkode: e9189...00d
AnonymBruker Skrevet 8. juni #8 Skrevet 8. juni Gaia skrev (3 minutter siden): Aldri opplevd, og absolutt ikke normalt. Det normale er å spare på gaveposer man har fått gaver i, og som ser ok ut og kan brukes en gang til. Da er han gnien, svigerbroren din. 😏 Det var en helt vanlig sølv pose, så ikke noe spesielt med den .. syns han var gnien ja 🙈 blir enda mer spesielt når de akkurat har kjøpt seg elbil til en halv million 🙊 ts Anonymkode: e9189...00d 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #9 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg vil ikke si det er vanlig. Litt rart er det, men har selv tenkt tanken om posen var veldig fin og jeg ser mottaker er på vei til å kaste den :D Har aldri spurt da. Siden det var broren som spurte er sikkert terskelen for å spørre mindre. Anonymkode: a81dc...549 Jo, det er sant. De har ikke et sånt forhold at det er naturlig å spørre om det egentlig. Samboer reagerte på det, og syns det var veldig spesielt. Ts Anonymkode: e9189...00d
AnonymBruker Skrevet 8. juni #10 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gir man gave i en pose eller hvilken som helst innpakning, er selve innpakningen en del av gaven. Det er selvsagt ikke noe man skal be om å få tilbake som f.eks kakefatet om man har levert en kake til en anledning. Anonymkode: 6be7a...380 Helt enig med deg:) har aldri tenkt tanken på å be om å få tilbake en gavepose.. ts Anonymkode: e9189...00d
AnonymBruker Skrevet 8. juni #11 Skrevet 8. juni Omg. El-bil til 500000 😱🤯🙊😲🙀!! Der havnet dere dessverre i samme kategori. Raringer! Anonymkode: 6be7a...380
AnonymBruker Skrevet 8. juni #12 Skrevet 8. juni Ja det var gjerrig og smålig. Gaveposen er jo en del av gaven, så det blir jo nesten som å spør om en kan få tilbake litt av gaven😅 Gaveposen er derimot kjekk som regift. Kan brukes videre i flere omganger, men aldri tilbake til den som har gitt den. Jeg har derimot opplevd å bli spurt av den som får gaven om jeg vil ha tilbake gaveposen fordi hun har så mange liggende fra før. Men det blir jo litt annerledes. Anonymkode: 71269...442 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #13 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Omg. El-bil til 500000 😱🤯🙊😲🙀!! Der havnet dere dessverre i samme kategori. Raringer! Anonymkode: 6be7a...380 Er ikke vi som skal kjøpe oss elbil, men broren og kona. Ts Anonymkode: e9189...00d
AnonymBruker Skrevet 8. juni #14 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det var gjerrig og smålig. Gaveposen er jo en del av gaven, så det blir jo nesten som å spør om en kan få tilbake litt av gaven😅 Gaveposen er derimot kjekk som regift. Kan brukes videre i flere omganger, men aldri tilbake til den som har gitt den. Jeg har derimot opplevd å bli spurt av den som får gaven om jeg vil ha tilbake gaveposen fordi hun har så mange liggende fra før. Men det blir jo litt annerledes. Anonymkode: 71269...442 Det er sant, det blir noe annet. Og det er selvfølgelig helt greit, når den som får gaven spør selv:) Jeg og syns den er en del av gaven, man gir liksom alt, både den og gaven. Anonymkode: e9189...00d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #15 Skrevet 8. juni Jeg pleide å ha denne vesken: https://www.pfwaage.no/iittala-meno-bag-35x30x20cm-svart-resirkulert-36996p.html Brukte den mye når jeg skulle bære ting som var for store til å ha i skuldervesken. F.eks. ekstra klær eller et piknikpledd. Det var frem til jeg skulle i selskap. Jeg hadde med blomster og hjemmelaget konfekt til selskapet som jeg tok ut av vesken for å sette på bordet. Mens jeg gjorde det snappet verten vekk vesken, og satte den på et annet rom. Jeg antar at hun trodde at det var en gavepose, og jeg var altfor brydd og konfliktsky til å oppklare misforståelsen. Savner fremdeles den vesken! Kan det tenkes at dette er en misforståelse? Det er ikke alt folk bærer gaver i som faktisk er gaveposer 🙃 Anonymkode: 4db08...101 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni #16 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg pleide å ha denne vesken: https://www.pfwaage.no/iittala-meno-bag-35x30x20cm-svart-resirkulert-36996p.html Brukte den mye når jeg skulle bære ting som var for store til å ha i skuldervesken. F.eks. ekstra klær eller et piknikpledd. Det var frem til jeg skulle i selskap. Jeg hadde med blomster og hjemmelaget konfekt til selskapet som jeg tok ut av vesken for å sette på bordet. Mens jeg gjorde det snappet verten vekk vesken, og satte den på et annet rom. Jeg antar at hun trodde at det var en gavepose, og jeg var altfor brydd og konfliktsky til å oppklare misforståelsen. Savner fremdeles den vesken! Kan det tenkes at dette er en misforståelse? Det er ikke alt folk bærer gaver i som faktisk er gaveposer 🙃 Anonymkode: 4db08...101 Så kjedelig å miste vesken! Men nei.. ikke noe misforståelse her. Flaskene kom i en sølv papir gavepose, som man får kjøpt på norli b.l.a. Han fikk hele posen, og broren sa ingenting når han ga den eller etterpå. Eller tok ut flaskene for han. Samboer satt hele poden i bilen en stund før vi reiste, og han sa ingenting. Sendte melding i dag bare, og ba han levere den tilbake.. ts Anonymkode: e9189...00d
AnonymBruker Skrevet 9. juni #17 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg pleide å ha denne vesken: https://www.pfwaage.no/iittala-meno-bag-35x30x20cm-svart-resirkulert-36996p.html Brukte den mye når jeg skulle bære ting som var for store til å ha i skuldervesken. F.eks. ekstra klær eller et piknikpledd. Det var frem til jeg skulle i selskap. Jeg hadde med blomster og hjemmelaget konfekt til selskapet som jeg tok ut av vesken for å sette på bordet. Mens jeg gjorde det snappet verten vekk vesken, og satte den på et annet rom. Jeg antar at hun trodde at det var en gavepose, og jeg var altfor brydd og konfliktsky til å oppklare misforståelsen. Savner fremdeles den vesken! Kan det tenkes at dette er en misforståelse? Det er ikke alt folk bærer gaver i som faktisk er gaveposer 🙃 Anonymkode: 4db08...101 Men du må jo si noe. F.eks. når du dro: "Hvor la du veska jeg hadde med, en sån svart som ser ut som en pose på en måte?" Nå i ettertid kan du jo si: "Du når jeg var hos deg forrige gang glemte jeg igjen en veske, den ser på en måte ut som en sort pose, jeg hadde tingene jeg tok med meg til deg i den. Kan du ta med/kan jeg komme innom og hente den da eller da? Den var så kjekk, så savner den masse." Anonymkode: 63e7a...9e7 12 3
Thyra Skrevet 9. juni #18 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg pleide å ha denne vesken: https://www.pfwaage.no/iittala-meno-bag-35x30x20cm-svart-resirkulert-36996p.html Brukte den mye når jeg skulle bære ting som var for store til å ha i skuldervesken. F.eks. ekstra klær eller et piknikpledd. Det var frem til jeg skulle i selskap. Jeg hadde med blomster og hjemmelaget konfekt til selskapet som jeg tok ut av vesken for å sette på bordet. Mens jeg gjorde det snappet verten vekk vesken, og satte den på et annet rom. Jeg antar at hun trodde at det var en gavepose, og jeg var altfor brydd og konfliktsky til å oppklare misforståelsen. Savner fremdeles den vesken! Kan det tenkes at dette er en misforståelse? Det er ikke alt folk bærer gaver i som faktisk er gaveposer 🙃 Anonymkode: 4db08...101 Ville vel ikke blitt konflikt av det? 3
velociraptor Skrevet 9. juni #19 Skrevet 9. juni Ikke vanlig, men har vært borti det noen ganger. Egentlig liker jeg tanken - man har en gavepose man bruker til alle gaver, i stedet for evinnelig bruk og kast. Skal tro hvor mye søppel gaveinnpakninger genererer hvert år? og ikke bare gavepapir og gaveposer, men de fæle båndene som er kjempeskummelt plastavfall... Alle burde egentlig gjøre som svogeren din. Men det hadde vært mer logisk å si i fra i det han ga gaven da. Når han sier i fra neste dag kunne gaveposen fpori vært kastet, brent, gitt videre eller noe.
AnonymBruker Skrevet 9. juni #20 Skrevet 9. juni Man kan si "hvis dere har tenkt å kaste posen, så kan jeg gjerne ta den tilbake. " Vi er store på gjenbruk i familien min og vi spør alltid hvis noen vil ha gavepapir eller poser/esker etc. Men å kreve kan man ikke. Anonymkode: 61184...b96 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå