datajente Skrevet 17. mars 2006 #1 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Hei og velkommen til min livsstilsdagbok! Denne tråden skal jeg bruke for å strukturere og bedre kunne følge med på min egen personlige utvikling. I tillegg, til å bli en bedre kjæreste, venninne og arbeidstaker, ønsker jeg meg en flottere kropp. Jeg ønsker å trene regelmessig (3-4 ganger i uka) og bedre kostholdet mitt for å gå ned minst 5 kg. Liten intro om meg: * Midten av 20-årene * BMI: 21 * Startvekt: 60 kg * Idealvekt: 55 kg * Sivilstatus: Kjæreste, ingen barn * Utfordringer: Lavt blodsukker på ettermiddagen og ensomme kvelder foran TV-en kan gjøre at jeg putter i meg for mye karbohydrater og søtsaker. I tillegg, er jeg veeeeldig glad i maten kjæresten min lager. For øvrig spiser jeg sunt, og kan mye om kosthold og trening uten å være så flink til å bruke kunnskapen jeg sitter inne med for å komme i gang med vektnedgangen. PS: Jeg er takknemlig for alle kommentarer og tips! Endret 19. mars 2006 av datajente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 17. mars 2006 #2 Del Skrevet 17. mars 2006 Heihei! til nabolaget! ...høres ut som meg, jeg har masse kunnskap om både trening og kosthold, men har det siste året ikke vært så flink til å utnytte meg av det... Lykke til i hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
datajente Skrevet 17. mars 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 17. mars 2006 Frokost: Havregrøt + kaffe med melk = 250 kcal MLM: et eple + sans-yoghurt = 70 +60 kcal Lunsj: salat m rundstykke = 200 kcal + et lite gulrotkakestykke = 100 kcal MLM: mandler = toppen 100 kcal MLM: to skiver = 200 kcal Middag: wrap med tunfisk = ca 300 kcal Dessert: to kopper kaffe med melk + småsjokolader = 100 kcal Kveldsmat: 1 knekkebrød med skinke = 60 kcal + masse gulrøtter Totalt: nærmere 1500 kcal OJ! Det var mye mer enn jeg trodde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
datajente Skrevet 18. mars 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Elendig vær i dag, så det er en fiiiin dag og sitte inne og jobbe. Skal ut i kveld og knerte en vin og kanskje noen øl, så jeg prøver å holde litt igjen på kcal-inntaket. Frokost: havregrøt og kaffe m/melk = 230 kcal Trening: Pump (1 t) + spinning (45 min) = -420 kcal + masse dansing! Lunsj: Tomatsuppe med reker og sopp + 25 g brød + 1/2 eple = 250 kcal Middag: Kyllingfileet med salat, potet og grønnsaker + yoguhrt m/karri som dressing = 260 kcal Ellers: Masse grønnsaker, 1 fl vin + 2 fl øl (sistnevnte burde jeg vært uten!), 1 liten brownie-bit, 1 liten muffins, litt potetgull og litt godis. Nattmat: Rullekebab m/kylling uten dressing. Ganske fornøyd med at jeg spiste så lite før vorspielet. Treningen gikk også bra. Neste pump-trening kan jeg nok øke litt på vektene på store muskelgruppene. Endret 19. mars 2006 av datajente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
datajente Skrevet 22. mars 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 22. mars 2006 Uff... såååå lenge varte det prosjektet! Etter helgen har det blitt masse deilig mat og bakverk og altfor lite søvn ... i dag har jeg kjempedårlig slanke og jobbdag. Jeg har ingen effektivitet eller konsentrasjonsevne og har spist to havrekjeks i tillegg til det jeg vanligvis skulle spist hittil i dag. Jeg burde dra å trene, men jeg liker ikke å trene når jeg har sånne her dager hvor jeg føler meg så klumpete og fæl. Vil bare gå hjem og sove for jeg er så trøtt... De neste dagene skal jeg på seminar, så da blir det vel masse god mat og øl... uff... blir skikkelig deppa av å spise feil nå om dagen. Jeg mååååå komme i gang snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
datajente Skrevet 30. mars 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 30. mars 2006 Hmm.. jeg kom ikke i gang, og har gått opp en kilo til, så nå veier jeg 61 kg. I tillegg, har jeg en kjæreste som jeg jammen ikke vet om jeg passer sammen med. Likevell har jeg det fantastisk bra nå! Det slo meg i sta. Jeg har struktur på livet, og bruker energien på riktige ting; arbeid, velvære/trening og mitt sosiale liv. Jeg tar en dag av gangen og bekymrer meg ikke over unødvendige ting eller framtiden. Tiden vil vise hva som er riktig å gjøre. Jeg vil følge hjertet mitt, framfor "fornuften", særlig med tanke på forhold, og gjøre det som er bra for meg nå. Jeg vil omfavne vennene mine og kose meg med hverdagen, for det er den, som er danner livet vårt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 30. mars 2006 #7 Del Skrevet 30. mars 2006 Livet går opp og ned for oss alle...på alle punkter. Synes du hadde fine prioriteringer å bruke energien og tiden på! Så ikke bruk tid på å erge deg over at det går litt dårlig med slankingen. Virker som du har greie innstillinger med det andre!! Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
datajente Skrevet 31. mars 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 31. mars 2006 Livet går opp og ned for oss alle...på alle punkter. Synes du hadde fine prioriteringer å bruke energien og tiden på! Så ikke bruk tid på å erge deg over at det går litt dårlig med slankingen. Virker som du har greie innstillinger med det andre!! Stå på! ← Tusen takk! Også så koselig med besøk i dagboken min, da! Utover ettermiddagen i går begynte jeg å ergre meg voldsomt over kjæresten min og at han ikke tar mer kontakt, men heller lever på sin egen planet. Til slutt ringte jeg og dro til han og var egentlig pottesur, noe jeg prøvde å skjule så godt jeg kunne. I løpet av den første timen jeg var hos han, ble jeg i så godt humør igjen og han var så god mot meg. Jeg innså hvor dum jeg hadde vært som hadde ergret meg i flere timer i steden for å bare ta kontakt da jeg hadde behov. Fra nå av skal jeg ta kontakt når jeg får behov for det - slutte å ergre meg og heller bare gjøre noe med saken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 31. mars 2006 #9 Del Skrevet 31. mars 2006 slutte å ergre meg og heller bare gjøre noe med saken! Det hørtes ut som et godt råd som mange av oss kan trenge å bli minnet på innimellom! Grattis med ny dagbok, håper det går riktig vei med oss begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 3. april 2006 #10 Del Skrevet 3. april 2006 Hvordan går det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
datajente Skrevet 3. april 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Jeg har hatt en super helg, selv om den innebar en heller klein form hele søndag pga overdrevet alkoholinntak . Kjæresten min har vært fantastisk, slik han alltid er når vi er sammen. Han er så oppmerksom, god og øm ovenfor meg. Samtidig kan vi kødde med hverandre og vi ler masse. Jeg har aldri opplevd en slik gutt. De bekymringene jeg hadde om at vi ikke passet sammen har vært totalt ubegrunnet. Bekymringene skyldtes at jeg i blant sitter og venter på at han skal ringe og stadig bli mer og mer irritert for at han ikke ringer. Dette istedenfor å bare ringe selv. Idiotisk, ikke sant!? Det er jo JEG som er dum når jeg sitter og irriterer meg i stedenfor å ringe når jeg ønsker det. Jaja... Jeg får bare jobbe med meg selv på det punktet. Gutten min er jo et rent gullfunn! Slankingen har jeg vanskelig for å konsentrere meg så mye om. Likevell, spiser jeg mye mer riktig nå enn tidligere pga at jeg rett og slett ikke har så lyst på usunn mat lenger. På lørdag tillot jeg meg å kose meg, men utover det har jeg vært flink. Treningssenteret har jeg ikke nærmet meg på 2 uker nå da . Jeg får vel se om jeg får meg en tur snart. Har fått med kjæresten på å gå litt turer i det siste, så da hjelper det jo. Endret 3. april 2006 av datajente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 3. april 2006 #12 Del Skrevet 3. april 2006 Så bra! Treningen kommer seg sikkert etterhvert....det går litt opp og ned! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 3. april 2006 #13 Del Skrevet 3. april 2006 Treningssenteret har jeg ikke nærmet meg på 2 uker nå da Jeg skal gå i dag, dersom du går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
datajente Skrevet 3. april 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg skal gå i dag, dersom du går! ← Hihi - din luring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 3. april 2006 #15 Del Skrevet 3. april 2006 Du må si at du skal gå altså! For jeg har egentlig tenkt å gå i dag, men sitter nå og finner på masse gode grunner til å skulke! (Gi beskjed dersom du trenger en unnskyldning for å slippe. Jeg har omtrent en million av dem, og ikke en eneste av dem er gode) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
datajente Skrevet 3. april 2006 Forfatter #16 Del Skrevet 3. april 2006 Du må si at du skal gå altså! For jeg har egentlig tenkt å gå i dag, men sitter nå og finner på masse gode grunner til å skulke! (Gi beskjed dersom du trenger en unnskyldning for å slippe. Jeg har omtrent en million av dem, og ikke en eneste av dem er gode) ← Å, jeg har et par gode grunner for å la være, men de blir lett overdøvet av gode grunner for å gå, så jeg må nok ta meg sammen og komme meg av gårde. Gode grunner for å la være: * Være sammen med kjæresten. * Jobbe. * Vaske og rydde hjemme. Gode grunner for å gå: * Hvordan skal jeg EVER komme i form hvis jeg ikke gidder å trene engang?! * Trening øker konsentrasjonsevnen og lykkefølelsen. * Kjæresten elsker rumpa mi, men jeg redd for at den henger mer og mer for hver dag som jeg sniiiiker meg unna treningen. * Det er lettere å komme seg avgårde på trening hvis treningen er en rutine og en god vane. Tror vi må komme oss avgårde på denne treningen i dag, jeg, abelille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 3. april 2006 #17 Del Skrevet 3. april 2006 Det er klart at det oppdraget mitt tok lenger tid enn forventet, det gjør som regel det. Og så kom det andre problemer. Så da ble det senere enn forventet. Hadde det ikke vært for at du sa at vi skulle komme oss avgårde til trening, så hadde jeg nok droppet det i dag. Men da får jeg bare sparke meg selv avgårde! *nå skal jeg gå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
datajente Skrevet 4. april 2006 Forfatter #18 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Vekt: 60,1 kg - DVS 0,9 kg ned på en uke. Jeg var slappfisk ang treningen i går og valgte å være arbeidsnarkoman istedet. Dette ble etterfulgt av 1,5 t på sofaen før jeg gikk og la meg. Er det noen som bruker de siste par timene på å dra på trening istedenfor å slappe av i sofaen??? Jeg synes gjerne jeg har god grunn til å slappe av når jeg har jobbet hele dagen til langt på kvelden. Hvordan forholder dere andre dere til det??? Endret 4. april 2006 av datajente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 4. april 2006 #19 Del Skrevet 4. april 2006 Som sagt er min yndlingsårsak til ikke å trene å være på jobb ti minutter for lenge til at jeg rekker trening. Og så gå hjem med tilnærmet god samvittighet. Jobber jeg til etter 18 er det helt uaktuelt for meg å trene - jeg er jo A-menneske. Så jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for ikke å ha trent når du jobbet så lenge. Du fikk i alle fall sparket avgårde meg, så da har du jo oppnådd en god ting. Dersom du går på bodypump i dag, så skal jeg ta styrke jeg også i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
datajente Skrevet 5. april 2006 Forfatter #20 Del Skrevet 5. april 2006 Endelig under 60 kg! Vekt i dag: 59, 8 kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå