Gå til innhold

Lefseruller. Hvilke typer lefser og fyll?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva syns du er best? Og er det best å lage dagen før eller samme dag?

Anonymkode: 822e6...037

Skrevet

Lager potetlefser selv og bruker de med både søtt og salt fyll. 

AnonymBruker
Skrevet

Røkelaks, kremost og ruccola
Spekeskinke, kremost og ruccola

Supergodt, elsker lefseruller!

Anonymkode: 30376...8ca

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Røkelaks, kremost og ruccola
Spekeskinke, kremost og ruccola

Supergodt, elsker lefseruller!

Anonymkode: 30376...8ca

Jeg lager de litt med samme fyll, men hvis jeg lager både med røkelaks og spekeskinke, pleier jeg å bytte ut ruccula på den ene med vårløk, gjerne laksen. Jeg kunne gjerne hatt vårløk istedenfor ruccola på begge, men liker å ha to ulike typer grønt. 

Anonymkode: f7255...af5

AnonymBruker
Skrevet

Det må være rakfisk og purreløk!

Anonymkode: 760b7...5f6

AnonymBruker
Skrevet

Kremost, røkt ørret og vårløk. Lefsene må være Buer.

Anonymkode: d6a6f...f9c

AnonymBruker
Skrevet

Potetlefser, brukes til alt fra kanel og sukker, røkelaks, kremost, brunost, gulost og 20 påleggsvarienter til. 

Ola lompa har de desidert beste potetlefsene og lompene, men i høytider lager jeg mine egne på takker. 

Anonymkode: c0945...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er best med tacolefse fra butikkem med crème fraiche som jeg har blandet inn krydder i, så ruccola, spekeskinke. Synes de er like gode både samme dag og dagen etterpå. Vet noen lager med potetlefser, men det synes jeg ikke er no godt 🥴

Anonymkode: 2318a...37b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger ofte vestlandslefse. De som må bløtes før bruk. Utover fyll som nevnt over, lager jeg med smøreost, skinke eller annet kjøttpålegg og salat/tomat/agurk/paprika.

Anonymkode: 50559...eec

AnonymBruker
Skrevet

lompe med sursild og egg naaaam

Anonymkode: 85c44...0ca

Skrevet

Lisbets sine potetkaker er de best jeg har smakt. Kan fryses på dagen de kommer i butikk og tas opp når du trenger de, og de smelter på tunga 🥰😋 

Disse selges ikke over hele landet, men vet de selges i deler av Oslo, Sørvestlandet og selvsagt Sørlandet der de kommer fra. 
Ellers synes jeg Libabrød også er godt, men gir ikke så fine, som i estetikk å se på av lefseruller. Best samme dagen de lages. 

Jeg synes hummus med grønnsaker er kjempegodt. Disse grønnsakspåleggene fra Plantego som den med grillet paprika gjør mye ut av seg og godt med både hummus, hvitost, kremost, eller makrell. 
Kremost med avokado og/eller laks er jo annet kjent vri. Kyllingsalat med karri. 

Jeg liker best at det er mest mulig smørbart og flatt, men godt med spirer og diverse i. Kan bruke kylling, kalkun eller krydderskinke, eller slå til med spekemat eller roastbiff i. Viktig med litt grønt som spirer og veldig tynnskåret agurk, gulrot, oliven, paprika osv alt eller som. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...