Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
jeg lurer på hvordan er det å få fastsette farskap når man er separert, men ikke enda skilt? Er det mulig å enten fremskynde en skilsmisse eller hvordan går man frem med å fastsette farskap i og med det automatisk er ektefelle som blir sett på som far? Håper noen kan komme med noen råd eller erfaringer rundt dette, takk.

Anonymkode: cb74e...4c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere bare melder inn farskapet, jordmor kan hjelpe med dette. Men man blir ikke noe raskere skilt. 

Anonymkode: f271c...369

AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Du er separert og allerede gravid med  ny mann

Anonymkode: e798a...a41

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Farskapet er noe du selv må fylle ut innen barnet er 6 måneder. Man gjør det automatisk på NAV sine sider, du får et brev om det når barnet er født.

Anonymkode: 1b60c...8e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Herregud. Du er separert og allerede gravid med  ny mann

Anonymkode: e798a...a41

Ja å så? Min eksmann har funnet seg ny dame og planlegger å flytte henne og barnet hennes inn hos seg i sommer. Vi er begge 100% ferdige med hverandre og har det fint med våre nye partnere. Hva er problemet med det? 

Spurte om råd ang fastsettelse om farskap ikke dømmende kommentarer fra moral politiet, takk skal du ha.

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dere bare melder inn farskapet, jordmor kan hjelpe med dette. Men man blir ikke noe raskere skilt. 

Anonymkode: f271c...369

Takk for tips! Så for meg det skulle være vanskeligere enn som så.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja å så? Min eksmann har funnet seg ny dame og planlegger å flytte henne og barnet hennes inn hos seg i sommer. Vi er begge 100% ferdige med hverandre og har det fint med våre nye partnere. Hva er problemet med det? 

Spurte om råd ang fastsettelse om farskap ikke dømmende kommentarer fra moral politiet, takk skal du ha.

Tenker at man bør bli godt kjent før man blander barn inn i miksen.

At mannen har gått i baret, gjør det ikke bedre at du har gjort det samme.

Men reglene for skilsmisse kan ikke unngå ved at man ligger med andre. Da hadde mange fått det innvilget på dagen..

Anonymkode: 57731...ff3

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for nyttige tips!

For øvrig så er jeg ikke bekymret for hva noen skulle måtte tro om meg og min situasjon. Det er ingen andre som skal leve mitt liv enn meg. Jeg og partneren min gleder oss til familieforøkelse og både jeg og min eksmann er glade på hverandres vegne, så hva alle andre skulle måtte tro spiller ingen rolle :) håper alle dere får en fin kveld videre :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...