Gå til innhold

Hvordan avslutte med DPS egentlig ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir opp håper og tanken om hjelp. De vil ikke hjelpe. Stiller de samme spørsmålene om og om igien «hvorfor er du så nervøs av deg?» «hvorfor snakker du så fort ?» «hvorfor føler du deg redd når du er med andre?» 

jeg har jo ikke svar på de spørsmålene 😭 er jo av den grunn jeg ville ha hjelp. For å finne ut hvorfor ting er som de er slik at man kan behandle det og bli bedre og ha bedre livskvalitet.  Jeg ble mobbet og utfryst og hadde mor med personlighetsforstyrrelse + bipolar . Jeg tror jeg er skadet av isolasjon og ustabiliteten . 

Siden jeg er redd er det også svært energikrevende å ringe og snakke i telefon . Derfor spør jeg her på forumet hvordan man avslutter. Så man slipper å ringe feil sted 

Anonymkode: cf1b0...d0d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg gir opp håper og tanken om hjelp. De vil ikke hjelpe. Stiller de samme spørsmålene om og om igien «hvorfor er du så nervøs av deg?» «hvorfor snakker du så fort ?» «hvorfor føler du deg redd når du er med andre?» 

jeg har jo ikke svar på de spørsmålene 😭 er jo av den grunn jeg ville ha hjelp. For å finne ut hvorfor ting er som de er slik at man kan behandle det og bli bedre og ha bedre livskvalitet.  Jeg ble mobbet og utfryst og hadde mor med personlighetsforstyrrelse + bipolar . Jeg tror jeg er skadet av isolasjon og ustabiliteten . 

Siden jeg er redd er det også svært energikrevende å ringe og snakke i telefon . Derfor spør jeg her på forumet hvordan man avslutter. Så man slipper å ringe feil sted 

Hvor lenge har du gått der? Har du prøvd en annen psykolog ? 

Anonymkode: d7638...f22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor lenge har du gått der? Har du prøvd en annen psykolog ? 

Noen måneder. Tar laaaang tid mellom hver time. Avlyses og fremskyves på kort varsel. Kan man bytte? Hvem sier jeg i fra til da? Er vel hos en person som har med «kartlegging» å gjøre for å finne ut hva problemene er . 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen måneder. Tar laaaang tid mellom hver time. Avlyses og fremskyves på kort varsel. Kan man bytte? Hvem sier jeg i fra til da? Er vel hos en person som har med «kartlegging» å gjøre for å finne ut hva problemene er . 

Da hadde jeg byttet. Jeg har pleid å få time 1 gang i uken den første perioden, så hver 14. dag ca etter kartlegging. Har opplevd 1 gang på 1 år at timen ble avlyst / flyttet… 

Ring dps sentralbord og spør om du kan få en annen behandler. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en fordel at spørsmålene gjentas. Første gangen de stiller det så vet jeg som regel ikke. Men så blir dette noe jeg tenker mye på og når de spør igjen så har jeg bedre svar. Da kommer de ofte med flere oppfølgingsspørsmål og man får da kartlagt bedre. 

Når de spør hvorfor du er redd med andre, så kan mitt svar på det være fordi jeg tror de ikke liker meg. Så spør de gjerne videre, hvorfor tror du ingen liker deg. Og så fortsetter det.

Tenker også det er for tidlig å gi opp etter noen måneder, dette kan ta lang tid. Du må bare tørre å være ærlig, og det kan være skikkelig vanskelig og ta tid.

Anonymkode: ec848...08b

AnonymBruker
Skrevet

Merkelige spørsmål. Det er helt naturlig at når du har vokst opp med utenforskap og mobbing og en ustabil mor at du er redd for folk, og verden. Du har erfart at folk vil deg vondt, og nervesystemet ditt har lagret nervøsiteten som en form for hjelp, som ikke fungerer så veldig godt lenger, for alarmen går selv når det ikke trengs. 

Det er absolutt hjelp å få, og du kan også finne ut mye på egen hånd og med å jobbe med deg selv. Hva er det som får deg til å ville slutte? 

Hvis du vil slutte så er det vel så enkelt som å ringe inn, si at du vil avlyse neste time og ikke ønsker mer oppfølging. Men om du deretter vil ha oppfølging igjen vil det nok bli notert ned liksom at du selv avlyste forrige kartlegging. Men det å ikke være klar til behandling er helt "fair" det også. 

Anonymkode: 48f3f...82f

AnonymBruker
Skrevet

Ingen har alle svarene med en gang. De kommer etter hvert som man tenker gjennom ting. Det å reflektere rundt egne reaksjoner kan være en del av terapien og veien du må gå. Det kan være uvant og slitsomt, men det er ikke håpløst!

Jeg leser i innlegget ditt at du faktisk har svar på en god del av spørsmålene allerede. Du tror det er fordi du er skadet av isolasjon, ustabilitet, mobbing.

Ja, det er tøft med terapi. Det krever tenking, jobbing og det skjer ikke over natten. Det er normalt at vi bruker tid. Men kanskje du ikke ser det selv hvor godt på vei du faktisk er? Dette er faktisk ganske bra jobba.

Anonymkode: 00b3b...7e7

• Liker 1
Skrevet

Så fint du søker hjelp og svar, det er en styrke. Det var merkelig å spørre om av psykologen. De ønsker sikkert å gjøre deg bevvist på dine følelser. Men kanskje bedre om de hadde sagt:  "Du virker nervøs i dag".  Som er deres opplevelse av deg, og deres observasjon. Det er mulig du kan virke nervøs, men det kan også hende at du egentlig føler noe annet.

Hva ønsker du psykologen skal hjelpe deg med da? Hvordan ønsker du de skal møte deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...