Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor forventer du at ditt syn skal respekteres når ditt syn er at enkelte mennesker ikke fortjener kjærlighet? 

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg vet jeg kommer til å få masse hat for dette innlegget, men:

Vi får beskjed om at vi skal respektere og akseptere alt i forhold til pride. Jeg er enig i at man ikke skal dømme mennesker for deres seksualitet og at man skal akseptere dem slik de er og respektere dem. Jeg har venner som er homofile og jeg tenker ikke at de er mindre verd enn andre. 

Men hvorfor aksepteres det ikke at jeg mener at homofili er galt. Hvorfor aksepteres det ikke at jeg tenker at det bare finnes to kjønn. Det virker som at det bare er de som «godkjenner» Pride som skal respekteres. Og ikke de som mener det er galt. Hvorfor kan det ikke respekteres at jeg føler det jeg føler? 

Anonymkode: df8c7...cc4

Fordi dine meninger begrenser andre mennesker. Hvis mange nok som er imot homofili får innflytelse, så vil det påvirke om homofile får gifte seg, får adoptere barn, hvor de kan bo, hvor de kan jobbe. At folk er homofile har ingen konsekvens for deg, så hvorfor skal du bestemme over andre da? 

Seksuell legning er en privatsak sålenge deltakerne er samtykkende voksne. Hvem og hvordan behøver ikke andre å legge seg borti da.

For meg så lander dine meninger i nabolaget til at andre vil bestemme om jeg skal kunne ta abort, om jeg som kvinne skal kunne ta hvilken utdannelse og jobb jeg vil. 

Anonymkode: d4ac5...93b

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (12 minutter siden):

Hvorfor forventer du at ditt syn skal respekteres når ditt syn er at enkelte mennesker ikke fortjener kjærlighet? 

Jeg vil gjette på at hun mener hun ikke nekter dem kjærlighet, de kan oppsøke det fra riktig kjønn. Og homofili er et valg slik som hva vi skal ha til middag. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg vil gjette på at hun mener hun ikke nekter dem kjærlighet, de kan oppsøke det fra riktig kjønn. Og homofili er et valg slik som hva vi skal ha til middag. 

Homofili er ikke et valg. Heterofili er ikke et valg.

Hvis du kan velge hvilket som helst kjønn uten problem er du mest sannsynlig bifil.

Anonymkode: 1cfcb...bc2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 21.11):

Men hvorfor aksepteres det ikke at jeg mener at homofili er galt. Hvorfor aksepteres det ikke at jeg tenker at det bare finnes to kjønn. Det virker som at det bare er de som «godkjenner» Pride som skal respekteres. Og ikke de som mener det er galt. Hvorfor kan det ikke respekteres at jeg føler det jeg føler? 

hvorfor går du rundt og snakker med andre om at homofili er galt ? Du kan tenke hva du vil men hva 2 voksne men eller kvinner gjør sammen er de sin sak og KUN de sin sak. Jeg antar at du er troende ? Hvis ikke hvorfor tenker du at  homofili er galt ? 

• Liker 1
Skrevet

Du har venner som er homofile og de er ikke mindre verdt enn andre, sier du. Men samtidig så sier du at homofili er galt. Du motsier deg selv, da du dømmer homofile for at de er nettopp homofile. Som da betyr at du dømmer vennene dine pga deres seksuelle legning. 

Dette får meg til å tenke på de som er kristne og som sier at kjærlighet skal kun være mellom kvinne og mann. Men samtidig så sier de også at alle er skapt i Guds bilde. Som da også inkluderer de skeive. Da har Gud skapt de sånn (og Gud gjør ikke feil). Så til og med de troende motsier seg selv. 

Hva er egentlig galt med at en mann forelsker seg i en mann eller at en kvinne forelsker seg i en kvinne? De elsker en annen person, det er bare det at det er en person av samme kjønn. Det er ingenting galt med det, er det vel?

• Liker 5
Skrevet

Man kan ikke forlange toleranse for sin egen intoleranse. Enkelt og greit! 

Anonymkode: 5fb7c...cf2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 21.50):

Jeg kan jo naturlig vis også bare forsvinne helt fra jordkloden siden jeg er et så forkastelig menneske.

Herregud da. Du må tåle å høre meningene til andre når du er i mot homofili. Vi hører godt hva du sier og mener, men vi har en annen mening enn det du har og det må du tåle å høre uten å bli passiv-aggressiv.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.6.2025 den 9.58):

Nei men det var en interessant diskusjon dere sneiv borti: 

Naturen har skapt hann og hunn for å kunne produsere etterkommere. Dette er likt overalt i naturen, både hos dyr og blomster så vel som oss mennesker: hann +hunn =avling. Dette er fakta.

Det er også fakta at det finnes homofili i dyreriket, det er spesielt vanlig ut fra det jeg har forstått (men slettes ikke forsket på) blant utstøtte hanner eller unge hanner. Det er til min viten ikke slik at de tar til seg faste partnere av samme kjønn, men mer at de prøver å få seg et ligg. Så i mine tanker står det da slik: homofile tendenser er ikke unaturlig, men det er ikke noe man bygger familien på. Her er menneskene noe naturstridig i og med vi velger faste partnere av samme kjønn og stifter familie. Det er ikke slik i naturen.

Så da har vi et grunnlag for de neste tankene mine som dere jeg siterte var inne på: hvorfor er det bare homofili som er "greit" og må aksepteres? Er det grunnet samtykke eller manglen på samtykke? Høres logisk ut men i tidligere samfunn har også pedofili vært anerkjent, praktisert og helt vanlig på samme måte som vi godtar homofili i dag. (https://historienet.no/sivilisasjoner/grekere/hadde-alle-greske-menn-sex-med-hverandre, https://homofil.no/beromte-homofile-figurer-i-historien/ du finner sikker mer om du gidder å lete). Så hvorfor er noen seksuelle avvik greit, mens andre er fremdeles tabu? Interessant diskusjon i grunn. (https://nhi.no/sykdommer/mann/seksuelle-tema/seksuelle-variasjoner/ulike-seksuelle-variasjonerhttps://www.nrk.no/norge/fem-myter-om-pedofile-og-overgripere-1.13800136https://en.m.wikipedia.org/wiki/Zoophiliahttps://no.m.wikipedia.org/wiki/Pedofilihttps://no.m.wikipedia.org/wiki/Gerontofili).

Anonymkode: 3ed1e...461

Pedofili ødelegger barn. Det gjør ikke homofili.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 22.23):

Så du sier man ikke kan kontrollere seg selv og hva man gjør? Skal pedofile få lov å bare ta for seg, fordi det er noe feil i hjernen deres som gjør dem sånn og de har sånne følelser? Jeg mener, ærlig talt. 

Anonymkode: d63a8...1f7

Du kan seriøst ikke sammenligne homofile med pedofile! Sistnevnte er folk som tenner på barn som ikke skal utsettes for voksnes seksualitet. Førstnevnte (med mindre det er snakk om overgrep) er to jevnaldrende som samtykker til å ha sex med hverandre. Du må gjerne gå rundt å innbille deg at det er galt, men du kan overhode ikke sammenligne det med pedofili som er et angrep på forsvarsløse barn om det leves ut! Det er stygt overfor homofile å sidestille dem med pedofile og det er et hån mot de som har blitt utsatt for overgrep som barn! 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi får beskjed om at vi skal respektere og akseptere alt i forhold til pride. Jeg er enig i at man ikke skal dømme mennesker for deres seksualitet og at man skal akseptere dem slik de er og respektere dem. Jeg har venner som er homofile og jeg tenker ikke at de er mindre verd enn andre. 

Å mene at homofili er galt er jo det samme som å mene at heterofili er galt. Meningsløst egentlig, det er jo bare noe som er der. Det er liksom ingenting å mene om det. Det er bare noe som er i naturen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 22.21):

Det er ikke noe galt i å like noen/like samme kjønn, men det å handle på det er galt. Fordi sex var ment for mann og kvinne og innenfor ekteskapet. Det var ment som noe fint og hellig. 

Anonymkode: d63a8...1f7

Dette gjelder jo kun om du er kristen? Alle er jo ikke det😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har lov å ha dine meninger, men du har ikke lov til å gjøre andres liv vanskelig pga meningene dine. Veldig ofte er det to ting som ikke går sammen, fordi mange som er i mot at skeive i det hele tatt eksisterer spyr ut med hatet sitt, utsetter skeive for trusler og vold, kutter kontakten med familie og snur ryggen til venner. 

Anonymkode: 9c7c3...9be

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du vil ha respekt for en intolerant mening? 

• Liker 3
Skrevet

Forsøk første og fremst å forså samfunnet sekulært. Du har en tro, og det har du lov til å ha. Men den skal du ikke belemre andre med. 

Forsøk deretter å ikke tenke på om andre har sex eller ikke, og hvem de evt har det med. Det er deres privatliv og ikke noe du trenger å mene noe som helst om. 

Anonymkode: ea1a3...b8e

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Hvor har du det fra at man skal respektere alles meninger og syn på ting? Jeg trur ikke du finner mange som vil påstå noe sånt.

Anonymkode: e9c61...bac

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 22.34):

Ikke ts som skriver her men det er lett å se at du har hatt en oppvekst hvor religion ikke var sa viktig 

Religion har også funnet det opp. Hvor fikk de det fra?

Anonymkode: e9c61...bac

Skrevet

Alle har rett til å ha en mening, altså vi skal ha respekt for din rett til å ha din egen mening. 

Men det betyr ikke at vi må respekterer selve meningen.

Akkurat som at du har rett til å ha en religion, vi skal respekterer din rett til å ha og utøve din religion.

Men det betyr ikke at må respektere selve religionen og dine religiøse syn.

Dette har jeg forsøkt å forklare religiøse (både muslimer og kristen), at nei, vi må ikke "respekterer din religion".  Det er din rett til å ha og utøve en religion vi skal respektere.

Husk at det er like viktig at dere religiøse respekterer oss ikke religiøse og vår rett til å IKKE ha en religion og IKKE leve etter religiøse "regler".

• Liker 3
Skrevet
Forenkle skrev (7 minutter siden):

Husk at det er like viktig at dere religiøse respekterer oss ikke religiøse og vår rett til å IKKE ha en religion og IKKE leve etter religiøse "regler"

+1 👍

• Liker 2
Skrevet

Nå har ikke jeg lest hele tråden. Men dette er noe som oppriktig overrasker og fascinerer meg. De som er imot homofili. Er motstandere slik at de pleier å forestille seg at venner, kollegaer og øvrige familiemedlemmer har sex? Og at de blir usikre når det gjelder homofile, fordi det er et sexliv som er ukjent for dem? Altså, hvorfor en slik intens interesse for andres sexliv? Jeg skjønner det virkelig ikke.  

Anonymkode: 80cd2...887

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...