pop up bruker Skrevet 8. juni #41 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Igjen, man ER ikke sin seksualitet. Når man er homofil så HAR man sex med det samme kjønn som en selv; dét er det vi mener er galt. Man er så mye mer enn bare sin egen seksualitet osv. Anonymkode: d63a8...1f7 Altså homofili handler ikke om sex. Du er like lesbisk selv om du lever i sølibat som om du har sex hver dag. Det er en legning. Akkurat som heterofili. Du er ikke noe mindre heterofil om du ikke har sex med det motsatte kjønn hver dag. 6 2
Druid Skrevet 8. juni #42 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Men hvorfor aksepteres det ikke at jeg mener at homofili er galt. Hvorfor aksepteres det ikke at jeg tenker at det bare finnes to kjønn. Det virker som at det bare er de som «godkjenner» Pride som skal respekteres. Og ikke de som mener det er galt. Hvorfor kan det ikke respekteres at jeg føler det jeg føler? Utfordringen er at verden i større og større grad tilegner meninger noen betydning. Du BLIR respektert, det er ingen som ikke anerkjenner at du føler det du føler. Du blir ikke satt i fengsel, vi tar ikke fra deg retten til å gå ute blandt folk og snakke. Poenget er at du har objektivt feil, og dine meninger betyr bare noe for deg personlig og absolutt ingen andre. Pride handler ikke om meninger, det handler om å erkjenne virkeligheten. Hva man mener om det og hvor fornøyd man er med dette, betyr ingenting. 4 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #43 Skrevet 8. juni Jeg skjønner hvor du kommer fra TS og føler med deg. Det blir dessverre ofte sånn som dette når folk seriøst tror at en person BARE er sin seksualitet og ikke ser at man f.eks kan velge å ha sex eller ikke med det samme kjønn. Det er hvertfall det jeg mener er galt, altså selve aktiviteten - ikke nødvendigvis følelsene/føle tiltrekning. En person bør jo virkelig være mye mer enn bare sin legning - jeg ser hvertfall at jeg er mye mer enn kun hetrofil, for fy søren hvor skjør jeg ville vært som person om det kun var dette jeg hadde å stå og gå på. Jeg har selv mistet venner over dette og min tro; det går helt fint. Har igjen fått andre nye venner med lik syn som meg og har mer til felles med meg. Lever bra med at fremmede tenker jeg er helt feil, er forkastelig osv. Anonymkode: d63a8...1f7
AnonymBruker Skrevet 8. juni #44 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men du sier jo at det er noe galt med homofile. Føler du deg respektert hvis noen mener det er noe galt med deg? Anonymkode: 35902...fd7 Jeg sier ikke at det er noe galt med homofile jeg sier det er noe galt med det de gjør Anonymkode: df8c7...cc4
AnonymBruker Skrevet 8. juni #45 Skrevet 8. juni pop up bruker skrev (2 minutter siden): Altså homofili handler ikke om sex. Du er like lesbisk selv om du lever i sølibat som om du har sex hver dag. Det er en legning. Akkurat som heterofili. Du er ikke noe mindre heterofil om du ikke har sex med det motsatte kjønn hver dag. Men man kan velge å leve ut sin seksualitet. Anonymkode: d63a8...1f7
AnonymBruker Skrevet 8. juni #46 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sier ikke at det er noe galt med homofile jeg sier det er noe galt med det de gjør Anonymkode: df8c7...cc4 De kan ikke styre hvem de blir forelsket i. Hvorfor er det galt å like samme kjønn? Anonymkode: 1cfcb...bc2 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #47 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner hvor du kommer fra TS og føler med deg. Det blir dessverre ofte sånn som dette når folk seriøst tror at en person BARE er sin seksualitet og ikke ser at man f.eks kan velge å ha sex eller ikke med det samme kjønn. Det er hvertfall det jeg mener er galt, altså selve aktiviteten - ikke nødvendigvis følelsene/føle tiltrekning. En person bør jo virkelig være mye mer enn bare sin legning - jeg ser hvertfall at jeg er mye mer enn kun hetrofil, for fy søren hvor skjør jeg ville vært som person om det kun var dette jeg hadde å stå og gå på. Jeg har selv mistet venner over dette og min tro; det går helt fint. Har igjen fått andre nye venner med lik syn som meg og har mer til felles med meg. Lever bra med at fremmede tenker jeg er helt feil, er forkastelig osv. Anonymkode: d63a8...1f7 Men det kan umulig være galt at to samtykkende voksne har sex med hverandre, uavhengig av kjønn. Hvor har folk ideen om at det er galt? Anonymkode: 62332...a31 9 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #48 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De kan ikke styre hvem de blir forelsket i. Hvorfor er det galt å like samme kjønn? Anonymkode: 1cfcb...bc2 Det er ikke noe galt i å like noen/like samme kjønn, men det å handle på det er galt. Fordi sex var ment for mann og kvinne og innenfor ekteskapet. Det var ment som noe fint og hellig. Anonymkode: d63a8...1f7
Chiubi Skrevet 8. juni #49 Skrevet 8. juni Man kan ikke straffes for noe man ikke kan noe for. Og det er heldigvis ikke straffbart å være homofil.
AnonymBruker Skrevet 8. juni #50 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg sier ikke at det er noe galt med homofile jeg sier det er noe galt med det de gjør Anonymkode: df8c7...cc4 Hvordan vet du at lesbiske mona og kari som bor sammen har sex? Det er overraskende mange par som ikke har sex🙃 det er bare å lese her inne Anonymkode: 62332...a31 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #51 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men man kan velge å leve ut sin seksualitet. Anonymkode: d63a8...1f7 Hvorfor gjør ikke du det da? Man kan så mangt, of det er her aksept og respekt kommer inn. Du tror at fordi verden har så enormt fokus på en ting ved enkelte mennesker at det blir hele deres identitet. Du tar feil. Du tror at alle homofile har sex, fordi du går vel ikke utifra at de du ser holder rundt sin partner på gaten, lever i sølibat. Det kan også være feil. Hvorfor skal du sitte på definisjonsmakta over hva andre skal/ble leve uten fordi du helst ikke vil se det? Hvor er respekten og aksepten i det? Anonymkode: 0db5a...e39 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni #52 Skrevet 8. juni Chiubi skrev (Akkurat nå): Man kan ikke straffes for noe man ikke kan noe for. Og det er heldigvis ikke straffbart å være homofil. Så du sier man ikke kan kontrollere seg selv og hva man gjør? Skal pedofile få lov å bare ta for seg, fordi det er noe feil i hjernen deres som gjør dem sånn og de har sånne følelser? Jeg mener, ærlig talt. Anonymkode: d63a8...1f7
AnonymBruker Skrevet 8. juni #53 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke noe galt i å like noen/like samme kjønn, men det å handle på det er galt. Fordi sex var ment for mann og kvinne og innenfor ekteskapet. Det var ment som noe fint og hellig. Anonymkode: d63a8...1f7 Mennesker har eksistert i hundretusenvis av år, lenge før konseptet om ekteskap var en greie. Ikke engang de fleste heterofile venter med sex til etterskap. Anonymkode: 1cfcb...bc2 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni #54 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du sier man ikke kan kontrollere seg selv og hva man gjør? Skal pedofile få lov å bare ta for seg, fordi det er noe feil i hjernen deres som gjør dem sånn og de har sånne følelser? Jeg mener, ærlig talt. Anonymkode: d63a8...1f7 Du kan ikke sammenligne to voksende samtykkende mennesker med overgrep mot barn! Har du mistet det helt?! Anonymkode: 1cfcb...bc2 6 9
AnonymBruker Skrevet 8. juni #55 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du sier man ikke kan kontrollere seg selv og hva man gjør? Skal pedofile få lov å bare ta for seg, fordi det er noe feil i hjernen deres som gjør dem sånn og de har sånne følelser? Jeg mener, ærlig talt. Anonymkode: d63a8...1f7 Dette er ikke TS som skriver bare så det er sakt Anonymkode: df8c7...cc4
AnonymBruker Skrevet 8. juni #56 Skrevet 8. juni Du får rom til å ha egen mening, men når din mening tråkker på så mye mennesker kan du ikke forvente at det respekteres som at det godtas i stillhet og ikke argumenteres mot. Nei, det går faktisk ikke an å si at homofili er galt. Det er antageligvis flere hundre millioner homofile i verden, man kan da ikke si at det er noe galt med alle de bare fordi de elsker andre? Jeg synes det er en respektløs mening man ikke fortjener respekt for. Du skal få ha den, men må tåle motbør hver eneste gang. Selv er jeg der at jeg mener det ikke er akkurat sånn naturen har tenkt det opprinnelig. Alt liv har som hovedfokus å overleve og formere seg og bringe liv videre, og da er det enkel teori at to som kan skape liv er ment å finne hverandre, altså en med mannlige og en med kvinnelige reproduksjonsevner. MEN samtidig har naturen åpnet for andre muligheter, kanskje fordi man er såpass god på å formere seg at artens overlevelse ikke er avhengig av reproduksjon. Eller kanskje bare fordi det er ikke nødvendig å tenke svart/hvitt. Og da er ikke det noe galt, det er bare naturen som «works in different ways» og heldigvis åpner for andre veier og muligheter og at man kan elske den man vil. Hva i all verden er galt med å tilbringe livet med den man elsker? Og det mest forkastelige jeg ser er når man ved å kritisere homofili legger seg borti hvem folk har sex med. Trekk nesa di ut av andres soverom! Æsj! Er det noe som er moralsk forkastelig, er det å være så sykelig og småmanisk opptatt av hvem som putter hva i hvilket hull. Debatten bør handle om hvem man forelsker seg og blir glad i og vil tilbringe livet med. Anonymkode: 7180f...69e 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #57 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke noe galt i å like noen/like samme kjønn, men det å handle på det er galt. Fordi sex var ment for mann og kvinne og innenfor ekteskapet. Det var ment som noe fint og hellig. Anonymkode: d63a8...1f7 Sex eksisterte altså i noen år før bibelen kom.. Nå har også meget stor andel av samkvem inad i ekteskap bare vært lovlig voldtekt.. ingenting fint i det. Det fine er p velge selv, voksne samtykkekompetente partnere. Hvilket (om noe) kjønn personen måtte tilhøre er for mange revnende likegyldig. I bibelen står det forresten ganske mye om p holde egen sti ren, ikke dømme og at Herren skapte ALLE mennesker i sitt bilde. Du setter deg over Gud ved å si at enkelte er feil. Tror ikke det blir inngangsbillett til Perleporten av slik adferd... Anonymkode: 0db5a...e39 5 1 3
pop up bruker Skrevet 8. juni #58 Skrevet 8. juni (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men man kan velge å leve ut sin seksualitet. Anonymkode: d63a8...1f7 Man kan velge å leve sitt liv slik man er skapt, eller man kan leve å leve et liv med umenneskelige begrensinger som vil ødelegge en innenfra. Slik dessverre mange mennesker må fordi de er redd for å bli utstøtt eller i verste fall drept, nettopp fordi andre mennekser mener de lever "feil". Holdningen som tar liv og undertrykker bunner i de samme du fronter: "de" gjør noe "feil", utfører synd ved at de gjør det som er naturlig for dem - og vise kjærærligheten for et annet mennekser. Og selv om det er en kjærlighetserklæring som skjer bak lukkede dører og helt privat så mener du at det er feil og noe man bør avstå fra. Det handler så klart ikke om å ha sex. Det handler om å leve slik en er skapt og å vise kjærlighet. Det er en menneskerettighet. Endret 8. juni av pop up bruker 1 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni #59 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Så ts mener altså at et menneskets verdi ikke er basert på om mennesket gjør rett eller galt? I motsetning til deg? Jeg vet ikke hvem av dere som er snever, sånn egentlig, jeg... Anonymkode: 3946b...1f1 At det var? Når TS sier at hen respekterer folk som er homofile, har homofile venner, og deretter sier at hen er i mot homofili, så er jo det en gedigen selvmotsigelse. Hvordan er det jeg skriver snevert? Anonymkode: cc600...84f 4 1
Daryl Dixon Skrevet 8. juni #60 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg sier ikke at det er noe galt med homofile jeg sier det er noe galt med det de gjør Anonymkode: df8c7...cc4 Hva er det vi gjør som er så forferdelig galt? 4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå