AnonymBruker Skrevet 8. juni #21 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kan jo naturlig vis også bare forsvinne helt fra jordkloden siden jeg er et så forkastelig menneske. Anonymkode: df8c7...cc4 Det er dette som gjør at folk ikke gidder å høre på meningen din TS, ikke at du har en annen mening enn dem i utgangspunktet. Anonymkode: 080b1...f07 11 5
Vannmelonen Skrevet 8. juni #22 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg vet jeg kommer til å få masse hat for dette innlegget, men: Vi får beskjed om at vi skal respektere og akseptere alt i forhold til pride. Jeg er enig i at man ikke skal dømme mennesker for deres seksualitet og at man skal akseptere dem slik de er og respektere dem. Jeg har venner som er homofile og jeg tenker ikke at de er mindre verd enn andre. Men hvorfor aksepteres det ikke at jeg mener at homofili er galt. Hvorfor aksepteres det ikke at jeg tenker at det bare finnes to kjønn. Det virker som at det bare er de som «godkjenner» Pride som skal respekteres. Og ikke de som mener det er galt. Hvorfor kan det ikke respekteres at jeg føler det jeg føler? Anonymkode: df8c7...cc4 Jeg tror det handler om at vi innbiller oss at det "demokratiet" vi har i Norge fungerer, når sannheten er at "verdiene" det er tuftet på endrer seg i tid og utide og har ingen rotfeste annet enn saueflokkmentaliteten vi også bevitner i dag. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #23 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kan jo naturlig vis også bare forsvinne helt fra jordkloden siden jeg er et så forkastelig menneske. Anonymkode: df8c7...cc4 Det er jo faktisk forkastelig å mene at det er noe galt med andre mennesker fordi de er født annerledes enn deg. Mener du det er galt å være født med en annen hudfarge også? Eller med Downs Syndrom eller døv eller blind eller... Anonymkode: 35902...fd7 15 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #24 Skrevet 8. juni Tror TS har en glitch på hva respekt er og hva som ikke er det, jeg trenger ikke være enig i TS sin mening, sitt syn eller noe og likevel respektere at hun har lov å mene det hun gjør - selv om JEG mener hun tar feil 😝 Hvem man elsker er urelevant i ens verdi som menneske, hvem man føler seg som er urelevant for alle andre enn den som føler som de gjør - respekt handler om å la det ligge, akseptere mennesket og dets rett til å være seg selv, være trygg og verdifull. Jeg kan ikke ha respekt for noen som bevisst går ut og sier at noen mennesker er mindre verdt enn andre men jeg kan respektere deres rett til å mene som de gjør. Anonymkode: 587dd...ea8 2 1
Gjest pop up bruker Skrevet 8. juni #25 Skrevet 8. juni (endret) AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg vet jeg kommer til å få masse hat for dette innlegget, men: Vi får beskjed om at vi skal respektere og akseptere alt i forhold til pride. Jeg er enig i at man ikke skal dømme mennesker for deres seksualitet og at man skal akseptere dem slik de er og respektere dem. Jeg har venner som er homofile og jeg tenker ikke at de er mindre verd enn andre. Men hvorfor aksepteres det ikke at jeg mener at homofili er galt. Hvorfor aksepteres det ikke at jeg tenker at det bare finnes to kjønn. Det virker som at det bare er de som «godkjenner» Pride som skal respekteres. Og ikke de som mener det er galt. Hvorfor kan det ikke respekteres at jeg føler det jeg føler? Anonymkode: df8c7...cc4 Det handler vel om grunnleggende respekt for andre mennesker at man skal akseptres og ikke fordømme hvordan andre mennekser er født og lever sine liv. Historien har desverre vist oss at veien er kort fra å mene at noen "lever feil" eller "er feil" til drap og undertrykking. Nettopp derfor skal vi være veldig forsiktig med å peke ut visse grupper av mennesker som "feil" eller som gjør noe galt bare i måten de lever sitt liv på. Endret 8. juni av pop up bruker
AnonymBruker Skrevet 8. juni #26 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg vet jeg kommer til å få masse hat for dette innlegget, men: Vi får beskjed om at vi skal respektere og akseptere alt i forhold til pride. Jeg er enig i at man ikke skal dømme mennesker for deres seksualitet og at man skal akseptere dem slik de er og respektere dem. Jeg har venner som er homofile og jeg tenker ikke at de er mindre verd enn andre. Men hvorfor aksepteres det ikke at jeg mener at homofili er galt. Hvorfor aksepteres det ikke at jeg tenker at det bare finnes to kjønn. Det virker som at det bare er de som «godkjenner» Pride som skal respekteres. Og ikke de som mener det er galt. Hvorfor kan det ikke respekteres at jeg føler det jeg føler? Anonymkode: df8c7...cc4 Jeg aksepterer at du har den meningen, selv om jeg ikke er enig i den. Jeg er for homofile og deres rettigheter, men mot pride, da jeg både er uenig i dens syn på seksualisering som også er rettet mot barn, samt at de har et nedlatende menneskesyn overfor noen grupper i samfunnet. Jeg er veldig for at den enkelte skal få ha sine meninger i fred uten å bli diskriminert. Anonymkode: 10639...150 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #27 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så ts mener altså at et menneskets verdi ikke er basert på om mennesket gjør rett eller galt? I motsetning til deg? Jeg vet ikke hvem av dere som er snever, sånn egentlig, jeg... Anonymkode: 3946b...1f1 Men homofili har jo ingenting med hva man gjør å gjøre, men hva/hvem man er. Man er akkurat like homofil eller heterofil selv om man aldri har hatt sex... Anonymkode: 35902...fd7 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #28 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror TS har en glitch på hva respekt er og hva som ikke er det, jeg trenger ikke være enig i TS sin mening, sitt syn eller noe og likevel respektere at hun har lov å mene det hun gjør - selv om JEG mener hun tar feil 😝 Hvem man elsker er urelevant i ens verdi som menneske, hvem man føler seg som er urelevant for alle andre enn den som føler som de gjør - respekt handler om å la det ligge, akseptere mennesket og dets rett til å være seg selv, være trygg og verdifull. Jeg kan ikke ha respekt for noen som bevisst går ut og sier at noen mennesker er mindre verdt enn andre men jeg kan respektere deres rett til å mene som de gjør. Anonymkode: 587dd...ea8 Har du lest hele innlegget mitt? Jeg sier jo at jeg ikke tenker homofile er mindre verd Anonymkode: df8c7...cc4
AnonymBruker Skrevet 8. juni #29 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du lest hele innlegget mitt? Jeg sier jo at jeg ikke tenker homofile er mindre verd Anonymkode: df8c7...cc4 Jeg er bifil, er det også galt. Det er ikke noe jeg har valgt eller "gjør", men jeg ER altså feil? Anonymkode: 62332...a31 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #30 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men homofili har jo ingenting med hva man gjør å gjøre, men hva/hvem man er. Man er akkurat like homofil eller heterofil selv om man aldri har hatt sex... Anonymkode: 35902...fd7 Nei gje deg, man ER ikke sin seksualitet. Anonymkode: d63a8...1f7 1
Hololo Skrevet 8. juni #31 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg kan jo naturlig vis også bare forsvinne helt fra jordkloden siden jeg er et så forkastelig menneske. Anonymkode: df8c7...cc4 det er jo ingen som sier at heterofil er galt, folk respektere jo den personen du er. Men du dømmer jo og snakke ned andre mennesker med og si at det de er er galt, det er ikke respektert uansett hvilke vei det går. Du har lov å ha dine meninger, men fordommene kan du ha for deg selv.
AnonymBruker Skrevet 8. juni #32 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er bifil, er det også galt. Det er ikke noe jeg har valgt eller "gjør", men jeg ER altså feil? Anonymkode: 62332...a31 Du ER altså ikke bifil. At du går under ‘bifil’ har noe med hvem du kan være i forhold med og ha sex med. Altså du GJØR en aktivitet - som noen av oss mener er galt, JA. Anonymkode: d63a8...1f7 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #33 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du lest hele innlegget mitt? Jeg sier jo at jeg ikke tenker homofile er mindre verd Anonymkode: df8c7...cc4 Men du sier jo at det er noe galt med homofile. Føler du deg respektert hvis noen mener det er noe galt med deg? Anonymkode: 35902...fd7 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #34 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du lest hele innlegget mitt? Jeg sier jo at jeg ikke tenker homofile er mindre verd Anonymkode: df8c7...cc4 nei du mener bare de er "feil" 😝 beklager.. fordi du har rett? Anonymkode: 587dd...ea8
AnonymBruker Skrevet 8. juni #35 Skrevet 8. juni Hololo skrev (1 minutt siden): det er jo ingen som sier at heterofil er galt, folk respektere jo den personen du er. Men du dømmer jo og snakke ned andre mennesker med og si at det de er er galt, det er ikke respektert uansett hvilke vei det går. Du har lov å ha dine meninger, men fordommene kan du ha for deg selv. Igjen, man ER ikke sin seksualitet. Når man er homofil så HAR man sex med det samme kjønn som en selv; dét er det vi mener er galt. Man er så mye mer enn bare sin egen seksualitet osv. Anonymkode: d63a8...1f7 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #36 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei gje deg, man ER ikke sin seksualitet. Anonymkode: d63a8...1f7 Javel, så du er kun heterofil hver gang du har sex? Så der i mellom kan du like godt være homofil mener du? Anonymkode: 35902...fd7 12 8
Virrevirrevapp Skrevet 8. juni #37 Skrevet 8. juni Mener du at du er imot at homofile får seg kjæreste? 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #38 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg vet jeg kommer til å få masse hat for dette innlegget, men: Vi får beskjed om at vi skal respektere og akseptere alt i forhold til pride. Jeg er enig i at man ikke skal dømme mennesker for deres seksualitet og at man skal akseptere dem slik de er og respektere dem. Jeg har venner som er homofile og jeg tenker ikke at de er mindre verd enn andre. Men hvorfor aksepteres det ikke at jeg mener at homofili er galt. Hvorfor aksepteres det ikke at jeg tenker at det bare finnes to kjønn. Det virker som at det bare er de som «godkjenner» Pride som skal respekteres. Og ikke de som mener det er galt. Hvorfor kan det ikke respekteres at jeg føler det jeg føler? Anonymkode: df8c7...cc4 På hvilken måte blir du ikke respektert? Blir du utsatt for vold, trusler eller lignende? Hva mener du med at du må respektere andre? De som blir utsatt for det jeg skrev, vil bare få være i fred og eksistere slik de er. De sier jo rett ut at det ene er noe du godtar, mens du mener de andre ikke kan/bør være slik de er. Det er ikke slik aksept fungerer ... Anonymkode: 0db5a...e39 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #39 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Igjen, man ER ikke sin seksualitet. Når man er homofil så HAR man sex med det samme kjønn som en selv; dét er det vi mener er galt. Man er så mye mer enn bare sin egen seksualitet osv. Anonymkode: d63a8...1f7 Så du er ikke heterofil. Du bare velger å ha sex med motsatt kjønn fordi det er det du har blitt opplært til å mene er riktig? Anonymkode: 35902...fd7 9 4
Hololo Skrevet 8. juni #40 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Igjen, man ER ikke sin seksualitet. Når man er homofil så HAR man sex med det samme kjønn som en selv; dét er det vi mener er galt. Man er så mye mer enn bare sin egen seksualitet osv. Anonymkode: d63a8...1f7 å herremin hatten, selvfølgelig så er man mye mer, men vi ER jo heterofile og vi ER Homofile. det betyr jo ikke at det er hele identiteten våres. Men nå er det altså dette vi diskutere i denne tråden. 8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå