Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jeg kommer til å få masse hat for dette innlegget, men:

Vi får beskjed om at vi skal respektere og akseptere alt i forhold til pride. Jeg er enig i at man ikke skal dømme mennesker for deres seksualitet og at man skal akseptere dem slik de er og respektere dem. Jeg har venner som er homofile og jeg tenker ikke at de er mindre verd enn andre. 

Men hvorfor aksepteres det ikke at jeg mener at homofili er galt. Hvorfor aksepteres det ikke at jeg tenker at det bare finnes to kjønn. Det virker som at det bare er de som «godkjenner» Pride som skal respekteres. Og ikke de som mener det er galt. Hvorfor kan det ikke respekteres at jeg føler det jeg føler? 

Anonymkode: df8c7...cc4

• Liker 8
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du mener at man ikke respekterer dine meninger når man er uenige med deg? 

Anonymkode: ff349...346

• Liker 29
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du mener at man ikke respekterer dine meninger når man er uenige med deg? 

Anonymkode: ff349...346

Det er ikke det jeg sier men jeg opplever at min mening ikke er godtatt i dagens samfunn, det er rett og slett ikke greit å være mot homofili. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke det jeg sier men jeg opplever at min mening ikke er godtatt i dagens samfunn, det er rett og slett ikke greit å være mot homofili. 

Du må jo gjerne ha dine meninger, men vi trenger ikke å respektere dem. Vi kan respektere at du har andre meninger enn oss, men ikke meningene dine. Hvis det gir mening. 

• Liker 28
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Forstår hva du sier. Jeg respekterer din rett til å mene det du mener. Jeg mener at alle får elske den de elsker, samme for meg. Men er gift faktisk, med en som er religiøs og mener homofili er feil. Og hele grunnen til at vi er gift er nettopp at vi respekterer at vi har ulike meninger. Og selvsagt er vi ikke dumme nok til å diskutere hvem som har rett. Men ikke alle klarer å respektere at andre har en annen mening om ting. 

Anonymkode: 9a702...c9a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Frivillig å bo her i landet. Du kan jo flytte til Ungarn hvis du er mot homofili. Eller Russland. Tenker nok pipa får ei anna låt da......

Anonymkode: d1a67...d36

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du motsier deg selv. Først sier du at du ikke tenker at homofile er mindre verdt, deretter sier du at homofili er galt?

Anonymkode: 1cfcb...bc2

• Liker 20
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi får beskjed om at vi skal respektere og akseptere alt i forhold til pride. Jeg er enig i at man ikke skal dømme mennesker for deres seksualitet og at man skal akseptere dem slik de er og respektere dem. Jeg har venner som er homofile og jeg tenker ikke at de er mindre verd enn andre. 

Men hvorfor aksepteres det ikke at jeg mener at homofili er galt. Hvorfor aksepteres det ikke at jeg tenker at det bare finnes to kjønn. Det virker som at det bare er de som «godkjenner» Pride som skal respekteres. Og ikke de som mener det er galt. Hvorfor kan det ikke respekteres at jeg føler det jeg føler? 

Det du sier er motstridende. Du sier at du ikke dømmer andre mennesker, men du dømmer jo homofile mennesker da, siden du mener at det er galt. 

• Liker 19
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Det blir litt selvmotsigende å forvente respekt for en holdning som i seg selv handler om å ikke respektere andre. Du sier du vil bli respektert for å mene at homofili er galt – men hvordan kan du forvente respekt for et syn som nekter andre den samme respekten? Det er ikke dobbeltstandard at intoleranse ikke møtes med forståelse – det er bare konsekvensen av å ikke ville gi den forståelsen selv.

• Liker 18
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Du dømmer ikke andre mennesker, men er mot homofili? 

Anonymkode: 8b595...8ae

• Liker 13
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tilhenger av ytringsfrihet, men jeg respekterer ikke meningen din. Jeg respekterer derimot at du får lov å ha din egen mening, men ikke selve meningen. Den har jeg null respekt for.

Jeg ha heller ingen respekt for meningen til de som mener vi ikke skal hjelpe Gaza f.eks, men jeg er tilhenger av at de skal få lov til å ha den meningen selv. Gidder bare ikke høre på dem, og mister respekten for verdiene deres og hvem de er som mennesker.

Anonymkode: 080b1...f07

• Liker 15
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Det går jo ikke an å "mene at homofili er galt".

Det er jo et fenomen som bare er der, ikke noe du skal mene noe om.

Anonymkode: ccf3a...159

• Liker 22
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Altså. Fri er en politisk organisasjon som kjemper for saker som mange er uenige i og finner ulogiske. Jeg støtter ikke fri, og feirer ikke pride. 
Men å synes homofili er «galt» er diskriminerende. Er du også mot de med grønne øyne? Hva med de med svart hud? 
Du kan nok bare glemme å forvente respekt for slike meninger. Du fortjener kritikk. 

Anonymkode: ca524...5cc

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du står fritt til å føle det, ts. Ingen i hele verden har sagt at dunjakke kan velge å føle - hva enn du føler. Tvert imot er frihet til å føle nettopp det pride handler om.

Men frihet til å si høyt uten at andre synes du er et forkastelig menneske? Det har du aldri hatt. Og det kommer du aldri til å få. Og det, ts, er også slik samfunnet skal og bør fungere. 

Frihet til å mene innskrenker seg til din rett til å ikke bli fengslet, drept eller vilkårlig torturert for dine meninger. Å få hatske blikk fra naboen, miste Ole dine venner og ikke ha venner? Det er helt normale konsekvenser. Og som voksen tåler du godt konsekvensene av dine livsvalg. Du liker dem nok ikke, men du tåler dem likevel. Og om du blir lei deg fordi du må takle konsekvenser? Ok. Det er noe for psykologen din, det. Ikke for kg.

Anonymkode: cd543...0c4

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Din "mening" er jo like idiotisk som å mene at det er galt å være født blind...

Anonymkode: 35902...fd7

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Frivillig å bo her i landet. Du kan jo flytte til Ungarn hvis du er mot homofili. Eller Russland. Tenker nok pipa får ei anna låt da......

Anonymkode: d1a67...d36

Jeg kan jo naturlig vis også bare forsvinne helt fra jordkloden siden jeg er et så forkastelig menneske.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg respekterer at du kan ha din egen mening, men min mening er at folk som syns homofili er galt, er søppel mennesker. 

Anonymkode: 3dc4b...677

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du motsier deg selv. Først sier du at du ikke tenker at homofile er mindre verdt, deretter sier du at homofili er galt?

Så ts mener altså at et menneskets verdi ikke er basert på om mennesket gjør rett eller galt? I motsetning til deg? Jeg vet ikke hvem av dere som er snever, sånn egentlig, jeg...

Anonymkode: 3946b...1f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg vet, make it make sense hehe. 

Anonymkode: 609e4...222

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det blir litt selvmotsigende å forvente respekt for en holdning som i seg selv handler om å ikke respektere andre. Du sier du vil bli respektert for å mene at homofili er galt – men hvordan kan du forvente respekt for et syn som nekter andre den samme respekten? Det er ikke dobbeltstandard at intoleranse ikke møtes med forståelse – det er bare konsekvensen av å ikke ville gi den forståelsen selv.

Interessant, kan du forklare litt hva du mener med dette? Hvis man mener at noe er galt, så respekterer man ikke andre mennesker? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...